Ahstrux Nohtrum Privat bodyguard med tilladelse til at dræbe for den der beskyttes. En Ahstrux Nohtrum udnævnes af kongen.
Behskytter Svarer til en persons gudfar eller gudmor.
Black Dagger Broderskabet En sammenslutning af højt trænede vampyrkrigere hvis opgave det er at beskytte deres art mod Elimineringsgruppen. På grund af strategisk fremavling af visse egenskaber besidder krigerne enorm fysisk og mental styrke, og heler hurtigt. Hovedparten er ikke beslægtede, og optagelse i Broderskabet sker ved at brødrene udpeger nye medlemmer. Brødrene er af natur aggressive, selvstændige og hemmelighedsfulde. De lever adskilt fra civile vampyrer, og er kun i kontakt med artens øvrige samfundsklasser når de har behov for at drikke blod. Og i vampyrverdenen er de genstand for legender og ærefrygt. Og kun de mest alvorlige skader, såsom skud eller knivstik i hjertet, kan dræbe dem.
Blodløst En blod relateret tilstand som kun vampyrer kan være påvirket af. De fleste vampyrer kan blive ramt af det kortvarigt, hvis de er blevet alvorligt såret, men i sjældne tilfælde kan det udvikle sig til noget nær en konstant tilværelse. Som kan blive tricket i nærheden af blod. Jo stærkere en Blodløst jo mindre kontrol har vampyrerne over sig selv og dens handlinger, men i tilværelsen er den mere fokuseret, stærkere og hurtigere. Følelser er der lukket ned for og kun én ting pulserer i den. Hungeren efter blod.
Chrih Det gamle sprogs symbol for ærefuld død.
Dogger Et medlem af tjenerklassen i vampyrverdenen. En dogger servicerer sin herre i overensstemmelse med gamle, konservative traditioner, der kræver formel påklædning og korrekt opførelse. Doggere er i stand til at gå ud i dagslys, men de ældes forholdsvis hurtigt. Deres gennemsnitlige levealder er cirka fem hundrede år.
Eliminator Et tidligere menneske uden sjæl der, som medlem af Elimineringsgruppen, kæmper for at udrydde vampyr arten. Eliminatorer ældes ikke, og dør først i det øjeblik nogen dolker dem i brystet. De har hverken brug for mad eller drikke og er impotente. Med tiden mister de pigmenteringen i deres hår, hud og irisser, indtil de har hvidt hår, bleg hud og farveløse øjne. De lugter af babypuder. De optages i gruppen af lederen, Omegaen, og efter optagelsesceremonien råder de over en keramikkrukke hvor deres hjerter opbevaret efter at være blevet fjernet.
Elimineringsgruppen En sammenslutning af vampyrdræbere som under ledelse af Omegaen har til formål at udrydde vampyrarten.
Glymera Aristokratiets inderste kreds. Glymeraen fører en ekstravagant livsstil og overholder en streng social etikette.
Hellren En hanvampyr der er blevet forenet med en hunvampyr. Det er tilladt for hanvampyrer at tage mere end én hunvampyr til mage.
Hæhvn En dødbringende hævnaktion som typisk udføres af en hanvampyr med stærke bånd til en hun.
Isolahtion En status som kongen kan tildele en hunvampyr af aristokratiet på foranledning af familiens ønske. Hunnen anbringes under sin Vhogters kommando, som typisk er den ældste han i hunnens husholdning. Vhogteren har herefter ret til at bestemme alt i hunnens liv og kan helt eller delvist forbyde hunnen omgang med omverdenen.
Leelan Udtryk for hengivenhed der løst kan oversættes til 'min egen'.
Lewlhen En gave.
Mausoleet Et helligunderjordisk kammer der tilhører Black Dagger Broderskabet. Bruges til udførelse af ceremonier, og er opbevaringssted for keramikkrukkerne med de dræbte eliminatorers hjerter. I Mausoleet afholdes optagelsesceremonier, begravelser og disciplinære tiltag mod brødrene. Det er kun medlemmer af Broderskabet, Den vise Jomfru og kandidater til optagelse, som må betræde kammeret.
Mhis Maskering af fysiske omgivelser med det formål at skabe et illusionsfelt.
Nalla (hunkøn) eller Nallum (hankøn) Et udtryk for hengivenhed som betyder 'elskede'.
Nyling En jomfru.
Omegaen En ond, åndelig figur, der har udset sig udryddelsen af vampyrerne som sit mål, på grund af et voldsomt had til Den Vise Jomfru. Omegaen eksisterer i et rige uden for tid og rum og besidder mægtige kræfter, dog ikke skaberkraften.
Pyrokant En kritisk svaghed ved en person. Svagheden kan komme indefra, som en afhængighed, eller udefra, som en elsker.
Rahlman En frelser.
Ritus Et ritual der kan genoprette en persons ære, når den tilbydes af personen som har forårsaget krænkelsen. Hvis en ritus accepteres, vælger den ærekrænkede person et våben, og går til angreb på synderen som fremstår uden muligheder for at forsvare sig.
Shellan En hunvampyr som er blevet forenet med en hanvampyr. Hunvampyrer tager normalt ikke mere end én mage, på grund af hanvampyrernes besidderisk natur.
Sympat En underart af vampyrer som blandt andet kendetegnes ved evnen og lysten til at manipulere med andres følelser (med det formål at dræne dem for energi.) Gennem tiden har di været ofre for diskrimination og undertiden har de været jaget af vampyrerne. De er næsten uddøde.
Trayhner Et ord som bruges mellem hanner der føler gensidig respekt og hengivenhed for hinanden. Ordet kan løst oversættes til 'elsket ven'.
Udvalgte, De Hunvampyrer som er sat i verden for at tjene Den Vise Jomfru. De betragtes som medlemmer af aristokratiet, dog fokusere de mere på det åndelige liv end det jordiske. De har ingen eller ringe kontakt med hanvampyrer, men kan blive forenet med en kriger på Den Vise Jomfrus befaling for at forøge deres klasse. De besidder evnen til at forudsige fremtiden. Tidligere blev de brugt til at tilfredsstille medlemmerne af Broderskabets blodtørst, og den skik er blevet genoptaget.
Udvalgtes Land, De Hjemsted for Den Vise Jomfrus udvalgte. Landet ligger i den anden verden, hvor også Den Vise Jomfru har til, og der kan kun opnås adgang gennem Jomfruens gårdsplads.
Vampyr Et medlem af en art der adskiller sig fra homo sapiens. En vampyr skal drikke blodet fra en vampyr af det modsatte køn for at overleve. Menneskeblod holder en vampyr i live, men effekten holder ikke længe. Efter en vampyrs forvandling, der sker når den er midt i tyverne, tåler den ikke sollys, og skal regelmæssigt drikke direkte fra åren. En vampyr forvandler ikke mennesker til vampyrer ved at bide dem, eller overføre blod til dem, men i sjældne tilfælde kan den få børn med dem. Vampyrer kan dematerialisere sig, forsvinde fra ét sted og dukke op lang derfra ved hjælp af tankens kraft, men det forudsætter at den kan koncentrere sig og har mulighed for at falde helt til ro. Og den kan ikke bære noget tungt samtidig. Den besidder evnen til at slette menneskers hukommelse, forudsat at minderne ikke har rodfæstet sig i langtidshukommelsen. Nogle vampyrer er i stand til at læse tanker. Den gennemsnitlige levealder er op til tusind år og i nogle tilfælde længere.
Vhogter En persons værge. Der findes forskellige grader af vhogtere, hvoraf den mest magtfulde er den der vogter over en hunvampyr i isloahtion.
Vise Jomfru, Den En guddommelig figur, der fungerer som kongens rådgivere, vogter over vampyrernes arkiver og uddeler privilegier. Eksisterer i et rige uden for tid og rum og besidder mægtige kræfter. Hun råder over en enkelt instans af skaberkræften, som hun anvendte til at skabe vampyrarten.
ESTÁS LEYENDO
B.D.B - Secrets
ParanormalRee har været væk fra Caldwell i næsten ti år, men en magnetisk tiltrækning til Broderskabets Konge, Wrath bringer hende tilbage til byens gader. Som hemmelig Kriger er hun oplært til at hjælpe Broderskabet i det skjulte, men da hendes vej endelig r...