Setelah lama juga terlantar di atas katil hospital megah ini, akhirnya Dhiya sedar.
Sedar sedar je dah ada Yana tengah sedap tidur di sisinya.
Haih budak ni!
Dia yang jaga aku ke atau aku jaga dia ni?
Terasa tekak kering,dia melihat di sisi mejanya.Mana tahu ada air nak dijadikan minuman.
Segera tangannya ingin mencapai gelas itu.
Huwaaaaaa!!
Akhirnya Yana bangun.
Eh Dhiya!!
“Sedar pun kau!”. Yana menjerit gembira.Gembira melihat sahabat baiknya telah sedar dari mimpi panjang INDAHnya!
“Tolong aku ambilkan air...aku hauslah”.
Segera Yana memberi air yang telah dipinta gadis di hadapannya.
Sebelum itu Yana membantu Dhiya duduk dahulu.
Selesai sahaja Dhiya meminum airnya,Yana mula bertanya seperti polis.
Polis yang dah pencen!
Sebenarnya Yana sudah menjaga Dhiya dan ada di sini sejak 2 hari lalu.
“Sebenarnya apa dah jadi ni?”. Yana menyoal.
“Sebenarnya aku tak ingat apa-apa..tapi yang aku ingat aku tolak dia tu lepas tu tak tahulah” Selamba Muka Dhiya menceritakan.
“Kau tau kau sedang membahayakan nyawa kau?!”. Dengan geram Yana menyoal.
“Tahu..tapi nyawa dia tu penting.Aku tak tahu nak buat apa dah.So aku lari dan tolak dia.And tak taulah apa jadi lepas tu”.
Dhiya berkata lagi.
Risau benar sungguh amat ya kawanku!
Sayang!“Tapi tak pe kan?!.At least aku selamat lagi ni.Tengok aku dapat bercakap lagi”. Sambung Dhiya berkata dengan bangga.
Tidak lama kemudian.....
Pak!
Auwwwwwww sakitlahhh...
“Hambik kau..memanglah kau selamat..Ish!”. Geram betul aku ngan perempuan kat depan dia ni.
Kan dah kena!
Ketukan berbisa dari Yana. Hah rasakan!Dhiya mencebik.
Tak nak kawan!
Dhiya menjeling tajam ke arah Yana. Suka hati dia je nak ketuk kepala emas aku ni!
Terus Yana berlalu ke tandas. Dibiarkan Dhiya melayani perasaan geramnya tu.
Baru sahaja Dhiya ingin berbaring semula, pintu yang didiami dibuka.
Muncullah lelaki yang sedang melihat ke arahnya.
Arghhhhhh!
Dhiya berteriak keras!
“Yana pencuri Yana..arghhh tolong..weh aku tak de duit..aku takde harta..dah kau cari orang lain lah”. Takut Dhiya berkata.
Rykarl mengerutkan dahinya.
Wait..dia kata apa tadi?..pencuri???
Muka aku macam pencuri ke?
Takkan muka pencuri handsome up sangat cam aku?
Ceh berlagak!
Terdengar jeritan itu, Yana bergegas keluar dari tandas.
Baru sahaja dia keluar dari tandas, tidak tersengaja dia terlanggar tubuh yang tinggi di hadapannya.
YOU ARE READING
𝐂 | 𝐌𝐑𝐒. 𝐑𝐘𝐊𝐀𝐑𝐋 𝐃𝐀𝐑𝐖𝐈𝐒𝐇
RomanceVOL 1 | SERIES 2022 𝐍𝐮𝐫 𝐃𝐡𝐢𝐲𝐚 𝐀𝐟𝐢𝐪𝐚𝐡 | 𝐑𝐲𝐤𝐚𝐫𝐥 𝐃𝐚𝐫𝐰𝐢𝐬𝐡 ❝ 𝐊𝐞𝐡𝐚𝐝𝐢𝐫𝐚𝐧𝐤𝐮 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐚𝐰𝐚 𝐞𝐫𝐭𝐢 𝐬𝐞𝐛𝐞𝐧𝐚𝐫 𝐩𝐞𝐧𝐠𝐨𝐫𝐛𝐚𝐧𝐚𝐧 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐢𝐚𝐝𝐚 𝐧𝐢𝐥𝐚𝐢𝐧𝐲𝐚 ❞ ©All Right Reserved by Miss Aedell [𝘏𝘦𝘢...