BAB 42

899 28 4
                                    

Sejak tadi mata Rykarl menatap wajah kesedihan itu. Tiada lagi secalit gembira di wajahnya. Tangan wanita itu masih melekap di perutnya.

"Kau yakin kau mengandungkan anak aku?"

Ericka lantas berpaling. Dia mengerutkan dahinya. Berpura-pura menutupi rasa gugup di dadanya.

"Apa you cakap ni?! I tak faham! "

"Jangan pura-pura tak faham,Ericka Amanda! Kalau kau dengan syaitan.. aku respect kau sekepala dengan syaitan! Kau langsung takde bezanya! "

Rykarl menghentak kuat streng kereta. Matanya merah. Gigi geraham diketap kuat. Tangannya menghasilkan segala urat hijau yang muka kelihatan timbul. Berselirat uratnya di sekitar leher Rykarl.

Ericka menelan air liur. Dia baru sahaja keluar dari hospital, belum sampai lagi rumah. Aku dah lah belum makan, pastu bazir air mata tak nak balik sebab rindukan anak dia.. please lah lelaki ni!

"You tahu tak you lagi kejam dari syaitan?! Bagi lah kita sampai rumah dulu.. I nak rehat, Karl!.."

Rykarl masih kaku. Merenung tajam anak mata hitam pekat Ericka.

"Yes! Memang aku kejam! Tapi tak sekejam kau.. aku akan cari bukti anak tu anak siapa.."

Dia memandu kereta seperti biasa. Ericka mengalirkan airmata. Walaupun bukti sudah kukuh dihadapannya lelaki itu, Ericka belum bersedia mengaku. Ada sesuatu menghalangnya.

Ibunya kini di bawah ke pengawasan Zaenal. Dia takut. Dia takut kehilangan lagi kasih sayang dari insan yang dia sayangi yang bergelar ibu. Perit rasanya kehilangan.

Kali ini pula, anaknya yang dia kandungan selama 7 bulan juga sudah meninggalkan dia di sini.

'Eleniya Hanisha.. maafkan mommy. I want to save you, but I can't. I love you'

Ericka mengusap perut yang kempis itu. 2 bulan sahaja lagi, anak perempuannya itu bakal dikahirkan.

Entah kenapa, hatinya kuat mengatakan ini kifarah untuknya setelah apa yang dia lakukan pada Dhiya.

Ericka memejamkan matanya.

Biarlah kali ini Rykarl tahu segala muslihat yang sudah dia lakukan. Dia penat. Ya! Penat mengejar cinta yang dia takkan pernah genggam. Kerana cinta itu milik seseorang wanita yang tulus mencintainya. Yang pasti, itu bukan dia. Tetapi, bidadari syurga itu, Nur Dhiya Afiqah.



 Tetapi, bidadari syurga itu, Nur Dhiya Afiqah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



Sudah 2 hari mereka di Sabah. Labuan menjadi tempat untuk Dhiya bercuti sementara.

"Cantik tak sunset tu? "

Yana duduk di sebelah sahabatnya. Dia tersenyum nipis melihat wajah Dhiya yang yang seperti tersenyum juga.

Rayden duduk di sebelah Dhiya pula. Dia membawa 3 batang aiskrim.

𝐂 | 𝐌𝐑𝐒. 𝐑𝐘𝐊𝐀𝐑𝐋 𝐃𝐀𝐑𝐖𝐈𝐒𝐇Where stories live. Discover now