BAB 8

712 45 0
                                    

"Zad, You kata nak handle perempuan tak guna tu. Tapi dia sendiri cucuk jarum. Rykarl pun macam acuh tak acuh je sekarang". Ericka menyuarakan tanda tidak puas hati.

Lelaki yang sedang dia telefon sekarang juga sudah membuat roll eyes. Mahu saja dia mengatakan bahawa wanita ini yang sebenarnya merupakan jarum, nanti tak pasal-pasal wanita ini pula menjerit nanti nak marah.

"Jaga sikit mulut you Ericka. You handle dulu jantan keparat tu. Nanti I pandai-pandailah settlekan gadis milik aku nanti". Mendatar sahaja suaranya.

Ericka mencebik. Jantan keparat???
What?! No!

"Harapkan you dulu mula kan rancangan, mungkin tahun depan pun belum nampak hasilnya. Better I sendiri mulakan". Tersenyum sinis Ericka walaupun si pemanggil tidak melihat senyumannya.

"You mula apa pun, I still dengan plan I". Dendam di hati membara.

"You jangan nak apa-apa kan dia. Dengan plan you tu, nasib dia tak apa-apa 5 tahun lepas. I taknak berulang lagi, Zad!". Ericka bersuara keras memberi amaran pada lelaki itu.

Terus sahaja lelaki itu mematikan talian. Mendengus geram Ericka. Aku belum habis cakap lagi!

Tersenyum sinis lelaki itu. Ingat aku hamak sangat ke dengan amaran dia tu?
Eleh.

Mengingatkan dendam yang perlu dia lunaskan, lelaki itu tertawa jahat. Memikirkan rancangannya, dia pasti wanita yang dahulu lagi di hatinya akan menjadi miliknya suatu hari nanti. Hari yang bahagia buat dirinya.

Ya! Dia obses dengan wanita ini. Sehinggakan sanggup membuat apa sahaja. Cuma hanya mendapatkan hati gadis ini, payah!

Dia tertawa kembali. Lagak seperti orang gila sahaja. Namun itu sudah sikapnya.

Ya. Dia yakin rancangannya sekarang pasti akan membuahkan hasil dan mengubah hati si wanita. Hanya perlu menumpaskan si musuh yang sudah lama dia sendiri mau lelaki itu mati.

•••

"

Dhiya..." Yana meleret-leretkan suaranya.

Ada lah tu dia nak!

"Apa?" Dhiya menoleh.

"Aku laparlah" tersengih dulu. Berharap permintaannya dapat ditunaikan si kawan.

"So?". Hanya riak tak bersalah ditayangkan.

Yana lapar. Bukan aku, so dia masak lah kan?Adil tak gitu bukan?

"Ish! Lembab betul otak kau. Aku nak makan Kuih Bunga Pudak tu hari.vAku nak kau buatkan". Terkedip-kedip mata Yana.

Dhiya mengeluh. Budak ni.

"Hah. Tunggu jap. Aku buat dulu" Segera kaku menuju ke ruangan dapur.

Melompat Yana di sofa ruang tamu. Kak Dhiya baiklah!!!

Puan Annisa yang baru sahaja naik ke rumah, terkejut melihat situasi Yana.

Ya Allah!
Dah kenapa budak ni melompat?

"Yana! Apa kamu buat ni?" Membuntang besar mata milik Puan Anissa. Manalah tau ada lipas ke apa?

Yana terkejut. Eh alahai. Malu aku!

"Eh ibu, Assalamualaikum. Masuk...masuklah" Tergagap suara Yana. Malu aku weh!

"Kamu dah kenapa terlompat-lompat?" Soal Puan Anissa sebaik sahaja melabuhkan punggungnya di sofa.

𝐂 | 𝐌𝐑𝐒. 𝐑𝐘𝐊𝐀𝐑𝐋 𝐃𝐀𝐑𝐖𝐈𝐒𝐇Where stories live. Discover now