BAB 28

567 33 1
                                    

Aroma nasi goreng menusuk hidung Rykarl. Wangi!

Dia perlahan-lahan turun tangga sebelum kepala menjenguk ke dapur. Kelihatan Mak Khadijah dan Sufi sedang memotong sayur di meja.

'Dah tu siapa masak? '

Kaki mula mengatur langkah menuju ke dapur sebelum kaki menuju ke arah isterinya yang sibuk memasak nasi goreng untuk sarapan penghuni rumah ini nanti. Rykarl tersenyum jahat.

' I'm sorry sayang'

"Bahhh!!!"

Kerana teriakan suaminya, terhinjut sedikit bahu Dhiya sebelum menoleh si pelaku. Dia menarik nafas dalam-dalam. Sabar Dhiya!!

"Apa pula kejutkan isteri kamu macam tu Karl?"

Datin Suhaila hanya tersenyum melihat wajah Rykarl yang sedang tercebik itu.

'Bila masa anak aku hati tisu ni? '

"Alah.. nak sweet pun tak boleh.."

Dhiya hanya mengendahkan sikap suaminya. Ish! Masih mod merajuk tau!

Dhiya mengambil sayur yang baru sahaja dipotong Mak Khadijah dan Sufi lalu dicucinya. Dia mengambil ayam sebelum dipotong kecil. Dikerling sekilas Rykarl yang memakai tshirt hitam dan seluar pendek. Simple but handsome!

"Abang nak madu "

Rykarl tersenyum apabila dia mendapati riak wajah manis itu bertukar muram.

"Kalau you nak madu, you ambil kat luar sana.. bukan kat.. sana tu cantik.. seksi and th--"

Rykarl melekapkan tangannya pada bibir merah milik isterinya sebelum terbahak-bahak ketawa.

Dhiya melihat itu mendongkol geram di hati.

'Ingat dia seorang boleh kahwin lagi? Sini meh aku tunjukkan '

"Nanti Dhiya nak keluar tau.. Dhiya nak jumpa bakal madu abang.. handsome and ting--"

"Kalau berani, cubalah Nur Dhiya Afiqah. Abang tak izinkan!! "

Dari ketawa terbahak-bahak, riak wajah suaminya tegang. Dhiya menelan air liur.

Datin Suhaila, Mak Khadijah dan Sufi yang berada disitu hanya menahan ketawa apabila Dhiya tidak memahami maksud Rykarl.

Rykarl mendekati tubuhnya pada tubuh kecil isterinya sebelum bibir mendekati sisi tudung isterinya. Tepat pada telinga Dhiya.

"Abang bukan nak madukan Dhiya.. I mean honeymoon sayang..Nak tak? "

Dhiya mendengar kata suaminya, meneguk air liur kesat.

'aku dah salah faham..HAHAHA '

Dhiya mengigit bawah bibirnya. Dia menoleh ke wajah suaminya sebelum ketawa kecil. Rykarl juga turut begitu.

'ada-ada je sayang..'

Datin Suhaila tersenyum melihat adegan itu.

Datin Suhaila tersenyum melihat adegan itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.








"Kau gila ke apa??!!! "

Lelaki itu berteriak melawan bunyi nyanyian di kelab malam itu. Didekati gadis yang minum arak itu. Mabuk. Dilabuhkan punggungnya di sebelah gadis itu.

"I gilakan Rykarl!! You tak pernah faham perasaan I "

Ericka memeluk leher lelaki itu sambil menghidu dalam bau maskulin lelaki itu. Tenang. Lelaki itu bertindak memeluknya sebelum diangkatnya ke arah bilik yang sudah dia tempah tadi.

"I benci Rykarl..I benci Dhiya..Why I tak pernah bahagia??" Ericka menutup matanya sebelum melelapkan matanya.

"I akan bahagiakan you Ericka.."

Lelaki itu tersenyum sinis sebelum membaringkan Ericka di atas katil king itu. Dia perlahan-lahan membuka butang baju Ericka. Dia tersenyum penuh makna.

'Selamat datang ke dunia ciptaan ku '

'Selamat datang ke dunia ciptaan ku '

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Abang.."

Dhiya yang baru masuk bilik kerja Rykarl, mengatur langkah menuju suaminya yang tekun menghafal laptop. Tegang sahaja muka itu.

"Why sayang? "

Dia menutup laptop itu lalu memandang wajah isterinya yang berpurdah. Cantik sahaja mata itu.

"Dhiya.. terima cadangan abang.. tapi kat mana honeymoon tu? "

Dhiya duduk di kerusi sebelah suaminya. Rykarl menggelengkan kepalanya. Dia menarik pinggang ramping isterinya sebelum didudukkan di ribanya.

"I see. Tempat tu biarlah rahsia.."

Mencebik Dhiya sebelum tangan kekar suaminya mengusap lembut kening Dhiya yang tersusun cantik.

"Sayang.. I have one request"

Dhiya menggangguk perlahan sebelum memandang tepat anak mata Rykarl yang beriris kelabu. Indah dna menawan.

"Lepas ni abang nak Dhiya tetap pakai purdah if dalam rumah. Sebab dalam rumah ni ada Rayden dan bodyguard abang. Kadang Zariel and Ezroy pun datang sini. Abang taknak hak abang jadi tatapan ajnabi lain. Abang tak suka wajah bidadari abang dilihat orang lain. Abang tak suka berkongsi hak abang sepatutnya untuk abang sahaja."

Rykarl mengusap lembut kepala Dhiya yang dilitupi tudung. Dhiya menggangguk perlahan. Ya! Dia perlu ubah semua tu. Hanya suaminya sahaja melihatnya. Dhiya memeluk leher Rykarl sebelum dirinya lena di pangkuan suaminya. Rykarl memeluk pinggang ramping isterinya. Diangkat mudah sahaja tubuh kecil isterinya lalu menuju ke arah bilik mereka.

Diletakkan perlahan lalu dia turut baring disebelah insan tercintanya. Ditanggalkan tudung milik isterinya perlahan-lahan. Mata sedia untuk tidur. Tangan kekarnya bertindak memeluk tubuh kecil itu sebelum dibawa ke pelukannya.

Sebelah tangannya pula menepuk punggung Dhiya seperti mendodoikan bayi.

'I love you more, My Angel '

'I love you more, My Angel '

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

To be continued...

𝐂 | 𝐌𝐑𝐒. 𝐑𝐘𝐊𝐀𝐑𝐋 𝐃𝐀𝐑𝐖𝐈𝐒𝐇Where stories live. Discover now