BAB 2 🐨

149 21 6
                                    

bermula bab ni dah seterusnya ialah Yuqin sebagai 'aku' tau!

️❤️🐨❤️

"CHOI YUQINNNN, BANGUN LAH WOII"

Aku terbangun apabila suara seseorang mengejutkan aku. Siapa pulak bising pagi-pagi ni?

"Oppa dah kenapa jerit pagi-pagi ni? Kacau orang tidur tahu?" Oppa aku ialah Choi Hyunsuk. Hensem orangnya dan baik hati cuma mulut takde insurans. Mungkin berkat berkawan dengan kawan oppa aku, Park Jihoon.

"Kau yang suruh kejut aku sebab kau nak pergi kerja awal kan? Tahu sekarang pukul berapa?" Aku menggeleng tidak tahu dan membuka telefon aku untuk melihat sekarang pukul berapa.

'7:50 A.M'

"OHMYGOD AKU DAH LAMBAT, PESAL OPPA TAK KEJUT AWAL-AWAL?"

"AKU DAH KEJUT KAU AWAL BODO"

Aku mengabai oppa lalu mencapai tuala dan meluru ke bilik air. Oh mati aku sebab first day dah lambat.

AAAAAARGGHHHHHHH

❤️🐨❤️

Aku berlari laju ke bangunan Star K Company. Habislah akuuu

Nasib ada lif yang datang pada masanya lalu aku masuk. Sementara sampai ke tingkat 17, aku berdoa supaya tidak kena marah atau pun dipecat. Nasib kau lah Choi Yuqin...

Pintu lif terbuka dan aku semakin takut sebab suasana makin senyap dan sunyi seperti di tanah kubur. Ada apa-apa jadi ke?

"Weyh Yuqin..." Aku memandang Lia yang berkata perlahan kearahku.

"Ada apa-apa jadi ke?"

"CHOI YUQIN MANA??????????"

Aku terdengar suara jeritan bos aku. Oh aku tahu kenapa....HABISLAH AKU...BUNUH JELAH AKUUUUU

"Encik Kim mengamuk bila kau takde masa dia sampai... pergilah tenang dia sebelum syarikat ni jadi padang jarak padang tekukur..." Lia berkata lagi.

Aku menelan liur lalu mengetuk pintu Junkyu dan masuk.

"KENAPA LAMBAT?" Terus terhincut aku bila ditanya macam tu. Dengan suara kuat dia tu...takut aku wei

"Errr....s-saya bangun lambat dan maaf-"

"ALASAN JE SEMUA TU KAN?" Aku hanya mampu menunduk kepala. Tak berani nak bertentang mata dengan Junkyu. Sape je eh nak tengok bos kalau kena marah?

"Kau nampak semua ni? Kemas"

Aku melihat banyak kertas dilantai. Berselerak disana sini. Dia marah sangat sampai semua benda nak baling ke?

Dengan mengambil nafas maka bermulalah tugas sebagai cleaner. Satu-satu kertas dikutip. Di penjuru sana dan penjuru sini. Mata aku tertumpu kepada sebuah kertas yang menarik perhatian aku.

'CEO of Star K Company'

Aku membaca kertas mengikut helaian. Sampai ke helaian yang bertulis nama Junkyu, aku terhenti.

♡ 100 day's with you ≖ junkyu ♢Where stories live. Discover now