"nah makan ni semua" Aku hanya tersenyum paksa melihat beberapa makanan herba yang langsung tak sedap. Kedua eomma aku beria masak semua ni dan bagus katanya untuk pregnant woman. Aku tengok je dah tahu tak sedap...
"Banyaknya, ada kenduri ke apa ni? Siapa nak makan ni?" Tanyaku dengan tersengih atau nak menangis sebenarnya. Tak nak aku makan...ewww
"Kamulah makan siapa lagi" kata kedua orang tua ini serentak. Tersengih lah aku macam kerang wangi kat situ. Satu bekas dibuka lalu disepit dan aku memakan sedikit. Setelah telan, aku meletakkan penyepit ditepi.
"Sedap ke?" Tanya Eomma aku. Aku menelan dengan sopan lalu meminum air. Sedap ke? Tak sedap wehhh 😭😭😭
"Sedap lah jugak" tipuku dengan senyum paksa. Kalau jujur sangat nanti kecik hati pulak tapi eomma jarang kecik hati sebab kalau aku jujur pun nanti kena dibebel punya.
"Bagus, makan lah semua ni. Eomma nak pergi atas kejap. Junkyu, tengokkan bini kamu ni. Pastikan dia habiskan semua ni, tata" kata Eomma bersama titah diraja yang diamanahkan kepada menantu tercinta.
"Awakkk, tak sedap lah" aduku setelah eomma naik atas. Aku nak makan benda lain..benda yang sedap lah katakan macam ayam? Rarwstystsys
"Makan lah, perlahan-lahan gitu. Untuk kebaikan awak jugak" balas Junkyu semula dan menghampakan hati ini. Aku terus menguis-nguis makanan ini. Nak kira berapa banyak kuman kat situ. 1,2,3-
"Kalau awak habiskan, saya belanja ice chocolate" tawar Junkyu dan bersinar mata aku. Ice chocolate? OHMYGAWWWWD I SEE IT I LIKE IT I WANT IT I GOT IT
"Nae nae"
Bersemangat aku nak habiskan segala makanan ini. Sebenarnya taklah teruk sangat dan sedap jugak lah cuma maklumlah aku mengidam makanan yang lain.
"Sebenarnya kan, saya nak ajak awak pergi jalan-jalan"
Aku terus memandang Junkyu. Hah??? Jalan-jalan???? IAHSUAHJSHSJSHS
"Kita nak pergi mana? Mana? MANA?" tanyaku dengan excited sekali. Mestilah excited sebab aku dah lah terperuk je kat rumah. Nak jugak lah keluar tengok dunia yang luas ni kan.
"Adalah. Saya rancang minggu depan kita nak gerak"
"YEAHHH, tak sabarnya nak tunggu minggu depan"
Agaknya nak kemana eh? Sungai? Tasik? Pantai? Pulau? Gunung Berapi? Jurang Mariana? Padang Pasir? Antartika? Atau pun melawat author kat Pluto? I CAN'T WAITTT
"Kalau ikutkan, dah berapa usia baby?" tanya Junkyu tiba-tiba. Aku pula mengira sebentar.
"Rasanya dah masuk dua bulan lah, kenapa awak tanya?" Soalku pulak.
"Takdelah, bukan ke awak ada check up harini?"
"Haah, kejap lagi"
"Biar saya ikut, lagipun saya cuti sekarang ni"
"Nae"
❤️🐨❤️
"Kandungan baik-baik sahaja, baby pun ok. Tiada apa-apa masalah buat masa ni" kata doktor Lee yang memeriksa aku sekarang. Junkyu memang dah tempah doktor ni siap-siap. Katanya anak kawan eomma Kim tak silap.
"Saya rasa itu sahaja, ada apa-apa nak tanya?" Soal Doktor Lee sambil memandang kearah aku. Aku takde apa nak tanya rasanya.
"Doktor, kalau s** waktu pregnancy, ada effect ke pada baby?" Tanya Junkyu tiba-tiba. Aku menoleh kearah dia. Apa dia tanya tadi? ಠ_ಠ Aku rasa tak sedap hati ni...
YOU ARE READING
♡ 100 day's with you ≖ junkyu ♢
Fanfiction҂ everyday with you until I fall in love 𝗦𝗧𝗔𝗥𝗧 : 2/6/2022 𝗘𝗡𝗗 : 16/9/2023 【© 2022 Park_Fina 】