BAB 6 🐨

114 15 6
                                    

"hah kat sini rumah saya" Aku berkata lalu kereta Junkyu berhenti di depan rumah aku.

"Biar aku tolong sekali" Junkyu keluar dari kereta lalu turut membantu aku. Bagus lah dia nak tolang sebab banyak giler barang ni.

"Hah Yuqin balik pun- eh ni siapa pulak?" Eomma bertanya dimuka pintu sambil memandang Junkyu atas bawah.

"Ni bos Yuqin lah eomma, Kim Junkyu. Tuan, ini eomma saya" Aku berkata sambil memperkenalkan masing-masing eomma dan Junkyu.

"Oh Junkyu, appa kamu tu Kim Jiyoung eh?"

"Betul tu ahjumma"

"Wahh, tak kurang tumpah kamu dengan ayah kamu. Dua-dua kacak sungguh" puji Eomma. Eomma pantang betul jumpa lelaki kacak mulalah nak mengayat. Mak sape ni mohon kutip.

"Amboi eomma, bagi tahu appa yang eomma mengayat. Merajuk appa kan" Aku berkata sambil acah-acah nak call appa.

"Dah Yuqin taknak Junkyu, baik bagi eomma try" balas eomma balik. So dah tahu kan sifat melawan kata-kata ni dari siapa? Meet my master, EOMMA! HAHAHAHAHAAHAHAHA

"Junkyu abaikan dua beranak ni, marilah masuk" ujar Appa yang berada disitu lalu mempersilakan aku dan Junkyu masuk.

"Mari duduk, hah Yuqin pergi buat air sebab Junkyu ni tetamu kita" arah appa. Amboi, aku pulak kena jadi kuli ke? Tapi kalau appa dah bertitah memang takde peluang lah aku.

"Baik, tuan duduk lah duduk" Aku menuju ke dapur tapi entah aku rasa pelik. Aku je ke or Junkyu tengah pandang langkah aku ni? Mungkin aku berangan banyak kot.

❤️🐨❤️

Hari dah menginjak malam tapi Junkyu masih belum balik. Berborak pasal business dengan appa. Aku memang taktahu menahu pasal business so duduk tepi jelah.

"Yuqin, eomma terlupa nak buat satu kerja ni. Kamu boleh ke buat sorang-sorang?" Eomma menyoal sambil membuka apronnya. Aku mengangguk.

"Eomma pergilah mandi dulu, lagipun dah tak banyak kerja" Aku berkata sambil tersenyum. Padahal banyaknya lagi kot kerja tapi takkan nak halang eomma kan?

"Betul ke ni?" Aku mengangguk laju.

"Kalau macam tu nanti eomma mintak Hyunsuk tolong kamu" ujar si Eomma lalu hilang disebalik tiraian dapur. Aku mengeluh kemudian menyambung kerja yang tertangguh tadi.

Sambil memotong bawang, aku mendengar lagu We Go by fromis_9. Siapa flover sila angkat kaki.

"WE GO WE GO WE GOOOOOOO" Sambil menyanyi kita menari. Mari menyanyi dan menari seperti didi and friends! MARI KAWAN-KAWAN

"Ada apa boleh aku tolong?" Suara Junkyu menghentikan show aku. Aku berdehem kemudian memandangnya.

"Hah ada apa kemari?" Aku menyoal dan bercekak pinggang. Agaknya dia tengok tak show aku tadi eh? MINTAK MINTAK DIA TAK TENGOK OR KALAU TENGOK DIA BUAT-BUAT TAK NAMPAK

"aku bosan..ada apa ke aku boleh tolong?" Soal Junkyu sambil menggosok lehernya.

"Hmm, tu. Siang semua tu" Aku menunjukkan ikan-ikan di singki. Aku dah buat separuh dan so bakinya Junkyu setel.

"Ok" Junkyu pergi ke sinki. Dia sengseng bajunya hingga ke siku. Oh ada otot jugak dia ni eh? Roti ada?

Author : ASTAGFIRULLAH *renjis air Yassin*

♡ 100 day's with you ≖ junkyu ♢Where stories live. Discover now