BAB 21 🐨

90 20 4
                                    

Aku membuka mata. Apa yang jadi? Dimana aku? Aku memerhatikan keadaan sekeliling. Sebuah bilik tidur yang agak luas juga.

"Dah sedar?" Soal seseorang yang aku kenal suaranya. Aku hanya memandangnya sekilas. Bukan taknak pandang lama-lama tapi sakit hati. Luka yang masih belum sembuh!

"Hmm" ujarku tiada perasaan. Tak ingin nak ada perasaan dalam keadaan macam ni. Aku hanya fikirkan keadaan sebelum aku pengsan. Kenapa ada bom kat bilik tu?

"Mianhae" katanya tiba-tiba. Aku melihat dia. Kenapa dia mintak maaf pulak? Oh dah mengaku kesalahan lah ni?

"Untuk?"

"Sebab buat awak sakit...mianhae"

Aku diam sambil memandang dalam matanya untuk mencari sama ada betul dia maksudkan maaf tu. Aku merasakan yang dia betul-betul maksudkan.

"Saya maafkan" balasku. Aku betul-betul maksudkannya tau. Bukan prank or scam ke apa.

"Jinja?" Soalnya gembira. Amboi happy nampak. Aku mengangguk. Dia tersenyum lebar lalu memegang tangan aku.

"Saya gembira awak maafkan saya tapi ada perkara yang perlu saya beritahu awak..." Ujar Junkyu. Aku memandangnya pelik. Apa yang dia nak cakap tu? Macam penting je

"Maksud awak?"

"Kita tak boleh bersama buat masa ni"

Aku terkaku. Wait... what's that means? I don't know what's that's means...

"Maksud saya... kita belum boleh bersama untuk masa sekarang"

"Kenapa?"

"Susah saya terangkan tapi harap awak faham...demi keselamatan awak juga"

Mungkin betul kata Junkyu. Kan ada orang yang tak sukakan hubungan kami jadi selagi kami bersama, kami akan mendapat bahaya terutama aku ni.

"Jangan risau, saya dah mintak seseorang untuk tengokkan awak. Takut apa-apa jadi" ujar Junkyu lalu aku memikirkan Jeongwoo. Entah-entah budak tu kot orang yang dimaksudkan Junkyu. Budak tu asyik nak berkepit 24 Jam dengan aku je. That's so suspicious.... That's weird

"Bilalah boleh bahagia kalau macam ni..." Kataku. Sampai bila lah nak jadi macam ni? Lupakan jelah dendam or dengki tu. Tak kemana pun sebab nanti termakan diri sendiri. Jangan nak menyesal masa tu.

"Entah lah....macam mana lah kita nak kahwin kalau macam ni...." Sambung Junkyu. Eh wait, dia kata pasal kahwin ke?

"Awak serius nak kahwin dengan saya? Bukan main-main"

"Mestilah, bukan kahwin olok-olok tau. Real punya and make it halal gitu. Macam ni macam tak manis je"

"Bukan tak manis tapi memang tak manis atau lebih tepat dah basi"

Manalah nak manis sebab macam dah kahwin pun gayanya walaupun belum lagi. Tapi kalau dah kahwin nanti aku jemput punya tapi pada yang vote and komen jelah. Silent reader tu mungkin tengok online jelah.

"Oh lupa nak cakap yang awak kat secret apartment saya. Saya dah bagitahu kat Hyunsuk Hyung yang awak kat sini"

Aku mengangguk faham. Mesti Oppa risaukan aku kan? Yelah sebab aku jelah adik perempuan dia yang ada. Tanah tumpah darah ku katakan eh ke air yang dicincang takkan putus? Hmm sama je kot.

♥️🐨♥️

Apabila hari meginjak malam, aku pun keluar dari bilik ini. Kalau tak silap depan ni bilik Junkyu.

Aku mengetuk beberapa kali lalu masuk sahaja tanpa menunggu balasan Junkyu. Dia buat apa kat dalam tu?

"Kenapa?" Soalnya sambil melihat aku. Aku rasa macam nak lari je sebab dia tak pakai baju ni. Eh tapi kenapa belakang badan dia tu?

"Belakang badan tu kenapa?" Soalku tanpa menjawab soalan dia. Nak hilang gementar sebenarnya. Dia hanya menutup dengan tuala. Aku melangkah kearahnya.

"Haih, duduk sini biar saya rawat" Aku pergi mengambil peti kecemasan diatas meja. Aku kembali dengan kotak itu.

"Kenapa jadi macam ni?" Soalku sambil mentacap dengan kapas. Dengan darahnya lagi. Boleh pengsan aku ni.

"Awak tak payah risau lah, sikit je ni" balasnya ringkas. Sikit dia kata? Dia nak sedapkan hati aku je ke? Dia buat apa ni? Korban Junghwan ke? EH GHISAUUU

Author : arwah baik orangnya..

Yuqin & Junkyu : kan..hmm

"Saya tahu ada benda jadi tapi sebab awak taknak cerita so saya tak paksa"

Keadaan kembali senyap. Dia dan aku tidak mengeluarkan sebarang perkataan pun.

"Dah siap" Aku selesai membalut kain kasa terakhir. Nasib cukup-cukup je banyak jugak lukanya.

"Gomawo" Junkyu berkata sambil memakai t-shirt. Tak sakit ke eh? Kalau aku rasa perit doh. Tak sanggup nak pakai baju.

"Jom makan, saya ada oder pizza tadi" Aku mengikuti langkah Junkyu sehingga ke dapur. Terdapat sebungkus plastik berisi dua pizza regular dan sebotol besar Coca-Cola.

Keadaan hanya sepi. Sopan betul makan dengan senyap walaupun macam tu patutnya jadi. Tapi aku tak sukalah keadaan senyap macam ni.

"Junkyu"

"Hmm?"

"Awak kenapa? Senyap je? Mind to share?"

Junkyu berhenti makan lalu memandang aku lama. Kami saling berbalas pandangan sebelum Junkyu berkata.

"Sebenarnya-"

♥️🐨♥️


Yuhu gais, lama tak updated.. huhuhuhuhu...KSHSUSHISHSISJS

Busy sikit lah tapi ni sempat nak updated. Fuh

Jangan lupa vote dan komen tau!

K bye and Salam Maghrib #StayHalalBrotherSister

🍀Park_Fina

♡ 100 day's with you ≖ junkyu ♢Where stories live. Discover now