"AAAAAAAAA" Yuqin tiba-tiba terbangun dari koma. Seperti Junkyu, Yuqin juga koma namun kini dia tidak tahu dia berada di mana.
"Awak dah sedar?" Yuqin melihat seorang lelaki lain disitu yang memakai baju seperti seorang doktor.
"Awak siapa??? Saya kat mana sekarang ni???" Kata Yuqin dengan sedikit kuat. Sungguh dia tidak tahu dimana dia sekarang.
"Eh awak jangan takut pulak. Saya ni doktor. Saya nampak awak cuba diculik so saya selamatkan awak lah. Saya tak tipu sebab kalau saya tipu memang kena panah petir" jawab lelaki itu. Yuqin pula melihat lelaki ni atas bawah kiri kanan. Betul apa yang dia dengar ni? Eh tapi kalau tipu kena panah petir tapi mana petir nya?
"Bang kau cakap dengan siapa eh eonnie dah sedar?" Yuqin beralih pula kearah perempuan muda itu.
"Eonnie ingat tak siapa ni?" Yuqin menggeleng. Sungguh dia tidak ingat apa-apa sekarang. Fikiran hanya berdenyut-denyut sahaja.
"Nama diberi Rania, ni abang Nia, Jun" terang Rania kepada Yuqin. Rania tahu Yuqin mungkin tidak dapat mengecamnya tetapi nanti Yuqin akan ingat.
"Eonnie jangan risau sebab kat sini selamat" kata Rania lagi dengan memegang tangan Yuqin.
"Kita kat mana ni?" Tanya Yuqin.
"Hong Kong" jawab Jun.
"HAH HONG KONG??" terjerit Yuqin dibuatnya. Maknanya dia bukan kat Korea lagi? OHMGGOD
"Ye, kita kat Hong Kong, bukan kat Korea" ujar Rania mengiyakan jawapan abangnya itu. Mungkin Yuqin masih tidak percaya mereka di Hong Kong.
"Eonnie kena rehat, baby pun kena rest juga" kata Rania dan barulah Yuqin melihat perutnya. Syukur dia kerana baby nya masih hidup dan bernyawa dengan dia sekali.
"Eonnie memang beruntung sebab eonnie boleh selamat even bleeding teruk"
"Teruk sangat ke?"
"Teruk lah jugak sampai abang Jun tak sangka eonnie boleh hidup lagi. Memang rezeki lah tu"
"Hmm kitorang keluar dulu lah ye, tu ada bubur eonnie makanlah" Rania dan Jun terus meninggalkan Yuqin di bilik itu. Yuqin hanya termenung dan dia cuba mengingati sesuatu yang tidak dapat diingatinya. Sesuatu yang dia patut ingat namun seperti ingatan telah hilang.
Kisah mereka berakhir dengan tragis. Kedua-keduanya terselamat dari kemalangan namun berpisah untuk satu tempoh yang agak lama. Mungkinkah mereka berjaya untuk bersatu semula? Mungkin masih ada harapan untuk bertemu semula.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hi and kini tamat sudah cerita ini. Eh tapi bukan akhir untuk kisah Junkyu dan Yuqin kerana ada musim keduanya tapi itu nanti lah ye aku announce. Thanks kepada semua yang support cerita tak seberapa dan sorry kalau ada segela kesilapan dan kesalahan ya. Kita berjumpa di :
'100 Day's with You Again'
Sekian dari saya
Park_Fina
YOU ARE READING
♡ 100 day's with you ≖ junkyu ♢
Fiksi Penggemar҂ everyday with you until I fall in love 𝗦𝗧𝗔𝗥𝗧 : 2/6/2022 𝗘𝗡𝗗 : 16/9/2023 【© 2022 Park_Fina 】