"EOMMA APPA" Aku berlari lalu memeluk erat orang tua aku ini. Sudah lama mereka outstation dan akhirnya pulang ke tanah air semula.
"Yuqin apa khabar? Rindu eomma dan appa tau" Eomma berkata sambil mengusap kepala aku.
"Yuqin baik-baik je, Eomma appa macam mana?"
"Kami pun baik sahaja"
"Uncuk ni macam mana pulak? Sampai hati eomma lupakan anak lelaki eomma sorang ni...hikss" Hyunsuk oppa berkata sedih lalu mengelap air mata palsunya.
"Drama sangat lah kau ni" Aku menyiku oppa aku yang sorang ni. Dia dan drama berpisah tiada
"Apa kata kita makan nak tak? Appa tengah lapar ni tau"
"JOMMM"
Kami mengambil keputusan untuk ke sebuah restoran yang selalu kami pergi. Nasib tidak ramai pelanggan dan mengambil meja disebelah tingkap.
"Eomma dan appa nak makan apa? Biar Hyunsuk oderkan"
"Eomma dan appa nak tteobokki dua" Oppa memandang aku.
"Aku nak japchae" kataku lalu oppa pergi ke kaunter untuk memesan makanan.
"Kamu macam mana? Eomma dengar kamu kerja kat satu syarikat ni..apa nama eh?" soal eomma. Aku tak bagitahu pun kat eomma atau appa berkenaan tempat kerja aku. Mungkin oppa yang cakap kot.
"Star K Company" jawabku.
"Star K Company? Macam familiar nama tu..." Eomma pun tahu ke pasal syarikat tu?
"Syarikat milik Kim Jiyoung tulah awak, kawan lama saya tu" Appa menyampuk. Appa Junkyu tu kawan lama appa ke? Kuat betul jodoh kitorang ni...eh bukan jodoh kahwin tau, jodoh persamaan gitu.
"Oh ingat-ingat, yang dulu nak try saya tapi terus patah hati bila tahu saya dengan awak tu eh?"
"Haah dia lah tu"
"Borak apa ni? Rancak je" Hyunsuk oppa menyoal lalu duduk disebelah aku.
"Cerita lama, tak payah tahu lah" balas appa. Curious aku ni... tunggu aku soal selidik eomma eh nak penjelasan cerita yang tergantung tu.
"Yuqin seronok ke kerja?" Appa menyoal perihal kerja aku.
Seronok? HAHAHAHAHAHAHAHA, macam nak nangis ajelah bila nak cakap pasal kerja aku ni.
"Yuqin seronok je" kataku lalu tersenyum palsu.
"Mula-mula tak seronok, last-last suka and tahu-tahu eomma bermenantukan CEO Star K Company tu" Hyunsuk oppa berkata. Aku cuba nak tahan gelak. Kahwin dengan Junkyu? HAHAHAHAHAHAHAHA, takkan terjadi lah
"Eomma okay je sebab eomma ni kawan baik ibu Junkyu tu"
Keluarga aku memang dah lama kenal eh dengan keluarga Junkyu? Why aku taktahu eh? Ke eomma or appa yang tak cerita? Or mungkin diorang ada cerita but aku lupa?
"Appa pun no hal" Waduh, appa pula dah memberi restu but restu aku ni takde tau. Mana adil
"Wahh, semua pun setuju so boleh kau bawak Junkyu datang rumah dek" ujar Hyunsuk oppa lalu ketawa diikuti eomma dan appa. Korokmu oppah ku 😇🖕
"Muhun selisih, takde maknanya aku nak kahwin or kaitan apa-apa dengan dia"
"Yelah tu. Mana tahu berputik cinta tu kan? Orang kalau benci orang tu nanti akan suka jugak, HEUEHEUEHEUEHEUEHEH"
Oppa aku mengarut jelah. Wayar dia pun jugak ke eh?
❤️🐨❤️
Aku meneliti senarai barang dapur yang diminta eomma. Aku pergi dengan oppa tapi dari tadi entah kemana dia hilang sejak kami menjejaki di Pasaraya ini.
YOU ARE READING
♡ 100 day's with you ≖ junkyu ♢
Fiksi Penggemar҂ everyday with you until I fall in love 𝗦𝗧𝗔𝗥𝗧 : 2/6/2022 𝗘𝗡𝗗 : 16/9/2023 【© 2022 Park_Fina 】