Aku termenung jauh. Oh aku kini berada di bilik sendiri di Star Ke Company. Aku kini sedang belajar untuk menjadi accountant disini dan rupanya Encik Na tu orang yang sama yang aku jumpa di lif sewaktu pertama kali aku menjejaki disini.
"Menung apa tu?" Suara seseorang mematikan lamunan aku. Aku melihat Jaemin yang meletakkan dua cawan kopi diatas meja aku.
"Jodoh" jawabku sepatah. Maklumlah aku ni single lagi belum kahwin. Eh teringat satu lawak ni.
Her : cantik tapi why single?
Me : sebab terlalu cantik, lelaki-lelaki kat luar tu bila pandang aku "eh dia ni cantik ah, mesti ada boyfriend, takyah lah ngorat". So to all my single girl out there, jangan rasa down 'eh aku ni tak cantik sebab tu takde boyfriend'. Not now, kita single sebab kita terlalu cantik. Thank you
Author : 👁️👄👁️👏👏👏
"Dah ada calon ke?" Soal Jaemin spontan. Tah ye aku dah ada calon ke eh?
"Ada" jawabku ringkas.
"Siapa?" Soalnya lagi.
"Encik Kim" jawabku. Halah korang pun dah tahu kan siapa orangnya? Diam-diam sudah lah.
"UWUWUWUWUWUWWU, bila nak kahwin?" Soal teruja. Asal dia yang teruja ni?
"Bulan depan" Ngek aku main kata je tu. Entah bila pun aku taktahu. Tunggu Junkyu proposed lah. Cepat atau lambat hanya masa yang tahu.
"Wahh, kena beli hadiah ni"
"Boleh-boleh, nak Air mellow keluarga Stowberi satu kilang"
"Astaghfirullah tu memang habislah duit saya"
"HAHAHAHAHAAHAHAHA"
❤️🐨❤️
Junghwan memandang lama rumah itu. Rumah keluarga kandungnya. Macam mana dia tahu? Rahsia lah
Dia membelek-belek diari keluarga So itu. Sesekali air matanya jatuh menitis apabila mengingat kembali peristiwa hitam itu.
Flashback
Ketika itu Tuan So sedang memandu untuk ke kampungnya di Iksan. Bersama isteri dan dua anak lelaki mereka. Junghwan berusia 2 tahun ketika itu.
"Yeobo, betul ke tindakan awak ini?" Puan So menyoal sambil memandang tepat wajah suaminya. Hatinya turut risau sepanjang hari apabila mengenang bahawa mereka sedang melarikan diri dari sesuatu.
"Saya taktahu tapi saya akan pastikan keluarga kita selamat......dari mereka" jawab Tuan So sambil menggenggam kuat tangan isterinya itu. Dia tidak mahu jadi manusia tanpa kebebasan. Mereka bukanlah tuhan untuk mengawal atur hidup keluarganya.
"Saya harap kita selamat..." Puan So berkata perlahan sambil mendakap kuat yang sedang tertidur itu.
"Bila kita sampai kampung nanti....
"AWAK KERETA TU-
BAAAAAMMM
Kereta itu terbabas lalu tercampak semua isi dalam itu. Junghwan turut tersedar apabila darah mengalir kerana dia tercampak ditepi jalan.
"E-EOMMA..." Suara kecilnya berteriak memanggil sang ibu yang sudah pergi meninggalkannya.
"Semua dah mati?"
YOU ARE READING
♡ 100 day's with you ≖ junkyu ♢
Fanfic҂ everyday with you until I fall in love 𝗦𝗧𝗔𝗥𝗧 : 2/6/2022 𝗘𝗡𝗗 : 16/9/2023 【© 2022 Park_Fina 】