"lama tunggu?" Aku memandang Junkyu yang baru sampai. Aku menggeleng kerana aku juga baru sampai.
"Ani sebab saya pun baru sampai" Dia menangguk faham. Aku melihat sekeliling. Begitu ramai juga orang. Couple pun ada jugak. Akan baju kuning
"Jomlah, kita jalan-jalan dulu" ujar Junkyu lalu aku mengangguk sahaja. Kami berjalan menyusuri kaki lima. Di kiri kanan terdapat pokok-pokok dengan lampu-lampu yang cantik dan menerangi cahaya masa hadapan kami eh
"Ramainya orang malam ni" ujarnya dengan tangan memegang tangan aku. Berpegang tangan katakan. Jujurlah bahawa saya hanya ditarik tapi saya merelakan kerana saya cantik. NEUEGUEHEUEHEYE
"Itulah, ramai couple pun ada" balasku. Ada jugak lah couple tengah makan, borak, gaduh, cium dan sebagainya.
"Tu ada kerusi, jom duduk" Aku berjalan sambil ditarik ke kerusi berdekatan. Dapat jugak aku duduk. Lenguh kaki ni
"Penat ke?" Aku mengangguk. Entah kenapa aku asyik penat je dua tiga hari ni. Mungkin terlebih kerja kot.
"Saya nak tanya sesuatu boleh?" Soalnya tiba-tiba. Sejak bila jadi nak tanya sampai mintak izin ni? Talented, brilliant, incredible, amazing, show stopping, spectacular, never the same, totally unique, completely not ever been done before, unafraid to reference or reference, put it in a blander, shit on it, vomit on it, eat it give birth to it
"Boleh, tanya jelah" jawabku biasa. Takde orang tanya aku mintak duit servis. Macam gila namanya.
"Tapi soalan ni...macam susah sikit..." Katanya sambil menggosok leher. Hm? Susah? Soalan apa tu?
"Tanya jelah"
"Nak kahwin dengan saya tak?"
"UHUUKKSSS"
Terbatuk aku dibuatnya. Jap bagi aku amik nafas..dia kata apa tadi?
"Apa awak cakap?" Soalku sambil meminta dia mengulang kembali soalan itu.
"Haih...lupa jelah" Dia terus memandang tempat lain. Muka pun dah merah habis. Aik nape dia yang malu pulak? Patutnya aku yang malu.
"Awak betul-betul maksudkan?" soalku semula. Aku sebenarnya dah ada jawapan itu soalan dia. Cuma belum dizahirkan lagi.
"Nae! Saya betul-betul maksudkan" balasnya yakin tanpa ada was-was. Keyakinan itu penting gais. Aku tersenyum sebelum mengangguk.
"Betul ke ni?" Tanyanya tidak percaya. Aku mengangguk lagi. Aku tahu dia gembira betul tu sebab lebar senyuman tu sampai ke telinga.
"Nado Saranghae Kim Junkyu"
❤️🦋❤️
Junkyu's pov
Aku hanya tersenyum sejak dari malam tadi. Tak boleh tergambar betapa gembiranya aku. Aku tak kena rijek gais...HUAAA NAK NANGISSS 😭😭😭😭
"Oppa ni dah kenapa senyum je ni?" Soal Yunmin pelik. Aku memandangnya kemudian menggeleng.
"Takde apalah, ni apa yang kau dapat?" Soal aku sambil bertanya perkara utama yang aku ingin bincangkan dengan Yunmin.
"Oh hah ni dia failnya" balas Yunmin lalu menghulurkan fail kearah aku. Aku mengambilnya dan membaca isinya. Dalam 10 minit baru habis aku baca.
"Bahaya betul ni...." kataku lalu menutup fail itu.
"Tulah, tapi katanya Jieun tu dah lama tak balik rumah...tiada siapa tahu dia kat mana. Entah hidup atau mati pun masih misteri" terang Yunmin. Aku mengangguk faham. Malas nak fikir pasal minah bodo tu. Baik fikir pasal buah hati lagi bagus.
"Hmm, takpelah janji kita fokus pada tiga manusia ni" kataku menyimpulkan perjumpaan kami ini. Berkenaan Jinwoo, Haejun & Junghwan. Haih susah betul lah macam ni.
"Okay lah macam tu, ni Min nak balik dulu tau"
"Ok jaga diri"
"Oppa juga"
Selepas Yunmin, aku masih disini untuk menghabiskan air yang dipesan. Tak elok membazir kata Author. Bersyukur seadanya gitu.
Aku meninggalkan kafe itu untuk ke rumah pula. Dah nak pukul 7 malam sudah.
"KIM JUNKYU!" jerit seseorang. Aku melihat orang itu.
"Jieun- EH KAU BUAT APA NI?" Aku menolak kuat Jieun yang tiba-tiba muncul pastu tolak aku and then nak kiss- WTF GET THE PAK OUT OF HEREEEE
"J-Junkyu...." Aku membulatkan mata melihat Yuqin disitu. EH DIA NAMPAK KE APA JADI?
Yuqin memandang aku kosong sebelum pergi. Aku ingin mengejar namun ditahan Jieun. EH PERGI MAMPUS LAH MINAH
"Jangan tinggalkan i..."
"BLAH SANA LAH KAU"
Aku menolak Jieun lalu berlari mengejar Yuqin. Aku taknak dia salah faham. Aku kena buatkan dia percaya aku kembali.
"CHOI YUQIN" Aku menemuinya lalu memeluk dari belakang dengan erat. Taknak bagi lepas.
"Tolong percayakan say- AAARGHH" kataku terhenti. Dengan kudrat yang ada, aku memusingkan badan Yuqin sebelum tersenyum lemah sebelum rebah akibat tusukan sesuatu dibelakang badan aku.
Aku sempat melihat Yuqin yang menjerit nama aku sebelum semuanya gelap.
❤️🐨❤️
Yuhu gais!!! Sunyi nya komen sini...tak macam fanfic sebelah...hmm... takpelah janji ada vote pun saya happy tapi kalau komen pun lagi menghappykan saya .. :)
Sila vote dan komen
🍀 Park_Fina
YOU ARE READING
♡ 100 day's with you ≖ junkyu ♢
Fanfic҂ everyday with you until I fall in love 𝗦𝗧𝗔𝗥𝗧 : 2/6/2022 𝗘𝗡𝗗 : 16/9/2023 【© 2022 Park_Fina 】