Aku terbangun setelah baru tersedar daripada pengsan aku. Aku cuma ingat aku jatuh pengsan setelah ditolak manusia bodoh bernama Lina. Rasa nak bunuh aje dia pakai meriam author..
Aku merasa perut aku. Ok baby masih ada....aku takut gugur je tadi tapi nasib tak fuh tapi mesti aku alami pendarahan banyak kan? Sungguh terkutuk anda si Yuna~~
"Awak dah sedar?" tanya Junkyu disamping aku. Dengan berpakaian kerja lagi masih tersarung di badan. Mesti dia penat kan? Pukul berapa agaknya ni eh?
"Nae, saya bar-" Junkyu terus mendakap tubuh aku. Aku hanya diam sambil membalas kembali.
"Awak tahu betapa risau nya saya tadi bila sampai rumah...darah banyak sangat masatu dan takut baby tak dapat bertahan tapi nasiblah tak jadi keguguran...." Katanya penuh kerisauan. Siapalah tak risau kan? Aku boleh je keguguran kat situ jugak dan mungkin aku akan trauma. Keajaiban telah berlaku 😪
"Sorry buat awak risau" balasku perlahan sambil air mata dah berkaca-kaca. Tengok aku mesti nak nangis... entahlah emo semacam je padahal tak jadi apapun. Hiksss ಥ‿ಥ
"Salah saya jugak sebab tinggalkan awak sorang-sorang...entah macam Yuna tu masuk rumah pun taktahu lah"
"Lupakan jelah, saya okay tiada apa jadi. Baby pun ok je" Aku duduk bersandar. Dengan tali air masuk kat badan, aku menarik nafas seketika.
"awak nak makan ke?" Aku menggeleng. Tak rasa nak makan sekarang. Rasa penat semacam.
"Tapi awak dah setengah hari pengsan, makanlah sikit. Nanti masuk angin tak elok tau. Beringatlah sikit awak tu pregnant, kesian baby lapar"
"Hmm..." Akhirnya aku mengangguk. Kan tak makan mati pulak aku dengan baby kami. Uish aku belum nak tengok muka budak ni lagi. Dia kena tahu mak dia ni cantik bak bidadari gitu, HAHAHAHAHAHA
Author : 👀👀👀
"Ni ada bubur ayam, buka mulut aaaaa" Sekali suapan aku dah telan. Hmm aku memang lapar sebenarnya.
"Semua orang risau bila awak kat hospital, habis saya hampir nak dibelasah oppa awak tu" cerita Junkyu sambil menyuap aku.
"Iye? Mana diorang? Rindu lah"
"On the way katanya, tapi eomma kitalah paling risau, takut jadi benda buruk pada baby tapi lega diorang bila takde apa jadi"
Aku mengangguk faham. Setelah bubur ayam itu habis dimakan, aku meminum air pulak. Kenapa air rasa pelik eh?
"Tu air herba, eomma suruh awak minum" kata Junkyu sambil mengupas buah-buahan.
"Tapi kenapa rasa macam pahit? Ubat ke?" Soalku pelik. Biar betik pahit gila nak mampus air ni...rasa macam aku tak rasa lidah aku pun ada ni.
"Minum jelah, bagus untuk awak"
"Hmm"
Satu kali minum terus aku tolak tepi. Sumpah aku tak nak minum lagi....TAK SEDAP WEHHH 😵😵
"Saya nak tanya ni...awak tahu ke punca sebenarnya kematian mendiang Yemin?" Soalku berhati-hati. Kan tak pepasal dia nangis buat banjir kat hospital ni.
Junkyu terus terhenti. Dia hanya diam beberapa saat sebelum mengangguk. Dia tahu ke? OHMYGAWWWWD
"Saya tahu bila saya jumpa Yuna kat lokap malam tadi...tak sangka dia dalangnya tapi saya kesian pada masa yang sama"
Kesian? Apa maksud dia?
"Maksud awak? Apa kisah hidup Yuna tu?"
"Kami membesar bersama-sama. Dah rapat macam adik-beradik pun. Tapi dia menghilang sejak saya bertunang dengan Yemin. Saya tak jumpa dia untuk beberapa tahun sebelum dia muncul kembali. Bila saya selidik pasal latar belakang dia, dia pernah berkahwin tapi dia didera oleh suami dia sendiri..dia dah dapat rawatan kat hospital tapi dia larikan diri sebab dia nak cari saya. Bila dia dapat tahu kita dah berkahwin lagi lah dia patah hati lagi teruk sampai nak bunuh diri dan akhirnya cuba nak bunuh awak" cerita Junkyu panjang lebar.
YOU ARE READING
♡ 100 day's with you ≖ junkyu ♢
Fanfic҂ everyday with you until I fall in love 𝗦𝗧𝗔𝗥𝗧 : 2/6/2022 𝗘𝗡𝗗 : 16/9/2023 【© 2022 Park_Fina 】