BAB 25 🐨

116 15 4
                                    

Aku dalam perjalanan ke syarikat. Walaupun Junkyu masih berehat dalam memulihkan diri namun aku tetap kena pergi kerja. Tapi dari jauh aku dengar bunyi riuh-rendah. Apa yang jadi?

"MANA MINAH TU MANA?"

"HAH KAU DASAR SUNDAL-"

Yeonhee meluru kearah aku dan ingin menumbuk tetapi aku menahannya sebelum menyepak betisnya dan terduduk member. Hah padan muka

"Kau dah kenapa buat bising kat tempat orang ni, bodoh ke?" Kataku sinis sambil mengelilingi perempuan ni. Rasa nak sepak pun ada.

"Kau buat apa hah sampai Haejun tergila-gilakan kau? Kau dah goda dia kan? Kau dah jual badan kau kan?" Bertalu-talu minah ni menabur fitnah. Eh aku rasa dia dah melampau ni

"Dahtu aku ni cantik sangat sampai dia tergila-gilakan aku lah, NGEGEGEEGEGEGEGEGEG"

"KAU- AUCHHH..." Aku melihat darah yang mengalir dikaki Yeonhee.

"Eh tu darah tu" Aku ingin membantu Yeonhee bangun namun ditepis olehnya. Eh bersyukur aku nak tolong, kalau tak kau mati pun aku tak kesah.

"Tak payah pura-pura baik lah, kau tunggu aku takkan biar kau hidup aman" kata Yeonhee sebelum berjalan dengan terhinjut-hinjut. Aku nak tolong tapi dia tolak so bukan salah aku kan kalau dia mati sekalipun?

"UWUWUWUWUWUW Miss Kim!" Aku berpaling melihat beberapa orang sedang berada disitu. Diaorang panggil aku apa tadi?

"Korang cakap apa tadi?"

"ELELELELEELLELELE buat-buat tak dengar ke?" Mereka tersenyum mengejek kearah aku. Eh betullah aku tak dengar pada diorang cakap tadi...

"Miss Kim! Our New Chief Operating Officer!" Laung mereka semua. Eh COO? Biar betik.

"Yeke? Ni bukan April Fool kan?"

"Betul mereka kata tu, Yuqin" kata-kata seseorang yang sangat aku kenali. Aku melihat Uncle Kim disitu.

"Maksud Uncle?" Soalku tidak faham. Apa yang berlaku sekarang ni?

"Uncle beri jawatan Chief Operating Officer tu kepada kamu sebagai hadiah jadi menantu Uncle" terang Uncle Kim bersama senyuman murahnya itu. EH EH EH EH? HADIAH SEBAGAI MENANTU? OHOKS SAYA MENERIMA DENGAN HATI TERBUKA APPA, KSHSVSISBSISVSISVKAUA

"TAHNIAH MISS YUQIN!!!" jerit mereka semua. Amboi malulah aku. Mana nak sorok muka ni?

"Tapi kamu akan berbeza department dengan Junkyu tapi bersebelahan bangunan ni je" terang Uncle Kim lagi. Aku mengangguk faham. Tak sama takpe janji boleh jumpa kat rumah.

"Halah nanti kat bukan kat rumah, kat bilik...."

"Eh apa kau cakap macam tu.. malulah Puan Yuqin kita dibuatnya"

"HAHAHAHAHAHAHAHAHA"

Aku hanya tersenyum kekok disitu. Taktahu nak bagi reaction apa tapi besar tanggungjawab ni. Aku akan cuba sehabis baik, FIGHTING YUQIN!

❤️🐨❤️

Aku memakir kereta dikawasan rumah Junkyu. Biasa balik kerja aku akan pergi rumah dia kemudian balik rumah. Itu pun kalau ada kesempatan lah.

"Oh Yuqin, masuklah" pelawa Aunty Kim dengan membuka besar pintu rumah. Aku tersenyum hormat.

"Junkyu ada?"

"Ada, pergilah atas sana"

Aku memanjat tangga untuk ke bilik Junkyu. Aku mengetuk tiga kali lalu masuk setelah diberi keizinan. Aku melihat Junkyu sedang mengemas sesuatu.

"Buat apa tu?" Kataku sambil duduk disebelahnya. Dia tengah kemas apa sampai buka semua bahagian dalam almari barang dia ni?

"Saya something yang saya nak tunjuk pada awak, mana eh?" Balas Junkyu sambil menyelongkar beberapa kotak.

"Barang apa tu?" Soalku sambil turut melihat beberapa kotak plastik.

"Adalah-....hah ni pun" Junkyu berkata setelah menemui barang yang dimaksudkannya itu. Barang itu kecik sahaja. Sebesar tapak tangan.

"Kotak muzik" soalku sambil melihat barang yang dikata Junkyu.

"Nae! Cuba awak mainkan"

Aku memusingkan pemusing lalu bunyi pun dialunkan dengan merdu sekali. Entah kenapa melodi ini membuatkan aku mahu menangis pula

"Ia sangat healing kan? Kalau saya rasa sedih mesti saya dengar benda ni. Rasa tenang" kata Junkyu setelah melodi itu tamat dimainkan. Aku mengangguk faham.

"Oh awak tahu pasal hadiah dari appa tu?" Soal Junkyu tiba-tiba. Aku mengangguk tahu.

"Tahu, mengapa awak tanya?"

"Sebenarnya saya yang cadangkan tapi rasa menyesal pulak"

Aku memandangnya pelik. Kenapa menyesal pulak?

"Maksud awak?"

"Yelah...nanti tak boleh tengok awak sebab department awak kita tak sama..HUAAAAAA" katanya sambil menyapu air mata palsu. Ngek aku ingatkan apalah tadi.

"Halah kat rumah pun boleh jumpa kan?" Kataku sambil tersenyum. Dia dari sedih terus senyum sampai ke telinga.

"Tak sabar nak tunggu hujung minggu ni" kata Junkyu tiba-tiba. Aku tahu apa yang dia excited sangat tu. Tarikh kahwin- eh I mean tunang je dulu. Family kitorang dah berjumpa antara satu sama lain dan kata sepakat telah dicapai. Aku dah tak single gais ಥ‿ಥ

"Kalau boleh kahwin cepat kan lagi bagus"

"Amboi gelojoh nampak, sabar bang jago"

"Barulah takde siapa nak rampas love saya ni"

"Ouh love? AWWWW that's cute" Aku mencubit pipinya. Sumpah rasa nak muntah tapi tahan jelah.

"By the way, malam ni ada event besar family Kim tau...awak datang tau teman saya. Eomma dengan appa nak perkenalkan awak dekat pakcik dan makcik saya" kata Junkyu yang duduk di sofa biliknya.

"Malam ni ke? Hmm nasiblah takde schedule apa saya"

"Ye tapi saya tak excited mana pun...as long awak ada dah kira bagus lah ni"

Aku mengangguk faham. Nampaknya ini pertama kali aku akan bertemu dengan keluarga besar dalam family Kim. Rasa gemuruh dan gementar tu ada tapi aku kena beranikan diri jugak sebab masa itu akan datang. Tak kira cepat atau lambat. FIGHTING Choi Yuqin!






❤️🐨❤️





Hi guys!! Sorry lama tak updated... HSHSHSHSHSHSGUAHS btw cerita ni masih disukai kalian yang membaca nya ke?

Rindunya nak balas komen korang.. huhuhuhuhu..ada sesiapa nak komen tak? ಥ‿ಥ

Jangan lupa untuk komen dan vote!

K BHAI and selamat malam!

🍀Park_Fina


♡ 100 day's with you ≖ junkyu ♢Where stories live. Discover now