nine

1.6K 84 87
                                    

Leya tiryaki

"Anne, anne! " Balımın sesi ile telefonu sehpaya bırakmış ve ona cevap vermiştim.
"Efendim, kızım? " Balım örgülü saçlarını geriye attı ve konuştu.

"Mine'yle saklambaç oynuyorduk, " ceyda hanımın kızından bahs ediyordu. Daha küçük olduğu için tam olarak kelimeleri doğru söyleyemiyordu ve bu onu daha tatlı yapıyordu. Onun bu haline gülümseyip devam etmesi için başımla onayladım.

"Hani bi' tane oda var ya Nazın odasının yanında, " dedi telaşla. Tuananın fotoğraf odasından bahs ediyordu.
"Ee ne olmuş o odaya? "

"İşte saklambaç oynuyorduk, ben o oda da saklandım. Mine de beni çok aramış ama bulamamış, sonra da ceyda ablaya haber vermiş. Ceyda abla da beni orda bulunca oraya bir daha girmemem gerektiğini söyledi. "

"Evet kızım, halanın özel fotoğrafları olabilir o odada girmen doğru değil. "
Dediğimde başını önüne eğmiş ve parmaklarıyla oynamaya başlamıştı.
"Tatlım, bi' şey mi oldu? "

"Anne orda bir sürü fotoğraf vardı halamla şeyin. " dedi. Jendini kasa kasa anlatması beni meraklandırıyordu.

"Kimin? "

"Çağan abinin. "

Tuananaz tiryaki

Kapımı açan ahmet abiye teşekkür edip evden içeriye girdim. Kolumda ki saate baktığımda yemeğe 10 - 15 dakika olduğunu gördüm. Çok açtım ama sanırım o zamana kadar dayanabilirdim.

Salona girdiğimde herkesin salonda olduğunu gördüm.
" Ooo Tuana hanım, evin yolunu unuttunuz sanmıştık bizde! " dedi abim sitemkar bir tavırla.

Ona cevap vermeden koltığa oturduğumda.
"Karışamyın benim kızıma. " dedi babam ama abim onu takmadan devam etti.

"Yeter. Çok geziyorsun sen, birazda evde otur! " 

"Ama abi, evde n'apacağım ben ya? Ayrıca çok gezmiyorum! "

"Ha bu çok gezmeyen hâlin yani. Allah çok gezen halini göstermesin. Ne diyeyim? "
Tam ağzımı açmış cevap verecekken annem benden önce davranıp lafa girdi.
"Çocuklar yeter! Tamam bitirin. "Ardından saate bakıp devam etti. " Hadi, yemeğe. " dedi ve balımı kucağına alıp, yemek odasına doğru adımladı.

Balım? Sahi onun çoktan benim kucağıma atlamış olması gerekmiyor muydu?

Koridorda hemen koşup abime yetiştim ve kolunu kaldırıp altına girdim ve ona sırnaştım. Bu benim dilimce buzları eritme hareketiydi.

Gülüp alnımdan öptüğünde, kaçan keyfim yerine gelmişti.

Masaya oturup annemi servis ettiği yemeği hemen yemeye başladım. Babam ve abimde benim gibi iştahla yemeklerini yiyordu.

Annem ise bir yandan balıma yardım ediyor, diğer yandan da kendisi yiyordu.
Ama leya sadece yemeği ile oynuyordu. Baya da düşünceli görünüyordu. Acaba abim ile mi kavga ettiler?

"Kızım, yemeğini yesene. " Leya babama başını sallayıp yemeye başladı.

Yemek bitince herkes masadan kalkmak için hareketlendi.

"Tuana, biraz konuşabilir miyiz? " diyen leyaya şaşkonca baktım. Ne konuşacaktık ki?
Balımı sallayıp onı onayladığımda bahçeye yöneldi.

Bahçe deki koltuklara oturduğumuz da Leya mırın kırın ediyordu ama konışmuyordu.
" Yenge, bi' sorun mu var? "

Başını sallayıp sonunda konuştu.
"Bu gün balım Mine'yle oynarken yanlışlıkla senün fotoüraf odana girmiş. " dediğinde resmen kanım dondu. Ne söyleyeceğini anlamıştım zaten.
"Ya aslında şey, yani ben... Aslında.. "
Bir şey söyleyemeyeceğimi anlamış olacakki direkt sordu.

"Çağanla sevgili misiniz? " başımı önüme eğip evet anlamında salladım.
Şu an çok utanıyordum. Evet kötü bir şey olamayabilir hatta çok doğal bir şey olabilirdi ama utanıyordum işte.

Elini elimin üzerine koyup, elimin tersini okşadı. "Utanmana ya da çekinmene gerek yok. Aşk çok güzel bir şey. " gülümseyerek konuşunca şaşakınca başım kaldırıp ona baktım.

"Ben sadece bilmediğim için çok şaşırdım. Yani Çağana abi diyordun. "  Evet anlamında başımı salladım.

Leya gülümseyerek "Tamam, başka o zaman sorun yok. " diyince şaşırdım.

Şu an en azından aramızda ki yaş farkına takılmış olması gerekmiyor muydu?

"Yani, yaşımızla ilgili bir şey söylemeyecek misin? "
Başını hayır anlamında salladı.

"Yoo, ne diyeyim? Hem, " küçük bir hesaplama yapıp bana döndü.
"Eğer geçekten aşıksanız, değil 9 yaş, 39 yaş olsada bu sizin için sorun olmaz. "

Bunu duyduğuma çok sevinmiştim. Çünkü çağanla ilişkimizi sadece yakın arkadaşlarıma söylemiştim ve onlarda öğrenince yaş farkından dolayı baya şaşırmıştılar.

Hemen ona sarılınca gülüp o da kollarını bana doladı.
"Hem merak etme abinler
Balımı duvarın arkasında bizi izlerken görünce elimle yanıma çağırdım.

Başını önüne eğip yavaş ve minik adımlarla yanıma geldi. Eğilip kocağıma aldım ve yanağından kocaman öptüm.

"Kızmadın mı yani? " tatlı tatlı sorduğu soruya başımı hayır anlamında salladım.
Minik kollarını boynuma doladı.
"Seni çok seviyorum, Naz! "

  "Bende seni çok seviyorum, miniğim. "
Hep beraber eve girip salona geçtik.
Eş zamanlı olarak, babam abimin ensesini bir tane patlattı.

"Baba, n'apıyprsun ya? Leya görse yüm karizma gidecek yemi- " karşında Leyayı görmesi ile sustu. Hepimiz ona kahkaha attık ama o somurtuyordu.

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓


geceme doğan ayHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin