Hoofdstuk 1

206 4 0
                                    

Pov Elsa (frozen)
Anna (frozen) zat weer voor mijn deur te smeken dat ik met haar moest spelen. 'Elsa! Anna! Komen!' Waarom moet mijn vader mij nou weer beneden hebben? En waarom Anna ook? Ik heb haar al jaren niet meer gezien. Maar goed. Ik heb mijn handschoenen aan dus gebeurt er waarschijnlijk niets. Eenmaal beneden kreeg ik een brief in mijn hand gedrukt. Anna had er ook een. Ik maakte hem open en las voor 'Hallo Elsa. Onderteken deze brief en je gaat naar je nieuwe school. Je moet ook de kaart vasthouden als je hem ondertekent. Succes namens Disney's magische school.' Anna zei dat bij haar hetzelfde stond alleen dan was Elsa bij haar Anna. We ondertekenden de brief allebei en werden even later de kaart ingesleurd. We vielen op een eenhoorn. Hij bracht ons naar een gebouw die kleiner is dan 1 meter. Daarvoor stond een man die bijna even groot was als het gebouw, net iets kleiner. Hij zei dat we moesten meekomen en stampte drie keer op de grond. Het gebouw werd enorm, volgens mij is dat de school. En zo'n mooie en grote omgeving, nauwelijks te geloven dat het eerst erg klein was. Het mannetje bracht ons naar twee andere mannen. De eerste die mij opviel zag er heel sterk uit en had een rood pak aan, hij zei dat hij Mr. Incredible (the incredibles) heet, en de jongen naast hem zag er aardig normaal uit op zijn bijna volledig groene kleding na, en zei Peter Pan (Peter Pan) te heten. Ik moest met Mr. Incredible mee en Anna met Peter Pan mee. Ze bleken allebei leerlingen te zijn. Ik nam afscheid van Anna en werd naar een groepje gebracht met vijf personen gebracht. 'Heb je je brief mee?' Mr. Incredible nam het woord weer. 'Ja?' 'Sinds dat je hier bent staat er iets op dat er niet op stond toen je hem ondertekende. Wat staat er bij jou op?' Ik pak mijn brief en inderdaad, er stond iets nieuws op.

Pov Anna
Ik nam afscheid van Elsa en werd naar een groep andere leerlingen gebracht. Ze waren met zijn vieren. Er werd mij verteld dat er iets nieuws op mijn brief is komen te staan. Ik heb mijn brief mee dus pak ik hem uit mijn tas. Ze hadden gelijk.

Pov Merida (brave)
Mijn drie broertjes en ik zaten te eten toen we een brief kregen. Mijn broertjes ondertekenden hem eerst en werden de kaart ingezogen. Ik ging ze snel achterna. Daar zaten we op een eenhoorn richting een klein huisje en een klein mannetje. Het mannetje leidde me naar een vrouw die een rood pak aanhad en er toch aardig normaal uitzag. Ze heet Elastigirl (the incredibles). Mijn drie broertjes moesten met een sterk uitziende man mee die alleen een, zoals hij het noemde, 'bitslap' aanhad. Zijn naam is Tarzan (Tarzan). Ik kwam bij een groep met nog vier andere mensen en die zeidden me dat ik mijn brief aan hun moest laten zien dus deed ik dat. Er stond iets nieuws op.

Pov Baymax (big hero 6)
Ik zat met Tadashi (big hero 6) te praten toen we een brief kregen van Hiro (big hero 6) die er zelf ook een had. We maakten hem open, ondertekenden hem gelijk, belanden tegelijk op een eenhoorn en werden alle drie naar een klein iets gebracht. Daarvoor stond een... wat is het? Een dwerg? Ik zal het hem vragen. 'Bent u een dwerg?' 'Nee, ik ben een lilliputter. Bedankt voor de opmerking.' Hij bracht ons naar drie andere personen: de een was een vrouw met een soort bikini van dierenhuid aan, ik vind haar lijken op een aap, haar naam was Jane (Tarzan). De tweede persoon was net zo'n dwerg als die ons hierheen bracht en als de derde persoon, zijn naam was Doc (snowwhite and the seven dwarfs), de derde persoon heet Dopey (snowwhite and the seven dwarfs). Tadashi moest met de eerste mee, Hiro met de tweede en ik met de derde. Ik kwam aan bij een groepje mensen die zeiden dat ik mijn brief moest pakken. Ik deed alsof hij uit mijn kont kwam en zij lachten er om de een of andere reden om. Ik moest mijn brief aan hun geven en dat deed ik.

Pov Alice
Ik zat met de dieren te spelen toen er een vogel met een brief naar me toe kwam vliegen. Blijkbaar was die brief voor mij bedoeld. Ik had hem ondertekend en werd de kaart ingesleurd. Ik viel recht op een eenhoorn. Wacht eens... een eenhoorn! Ik hou zo veel van eenhoorns, ik dacht alleen dat ze niet bestonden! We kwamen aan bij een klein gebouw waar een schattig mannetje van mijn lengte stond te wachten. Hij stampte drie keer met zijn voet op de grond en het klein gebouw werd in eens enorm! Het mannetje bracht me naar een andere man met een rare bobbel op de rug, rood haar, groen shirt, en een hele moeilijke naam: Quasimodo (the hunchback of Notre Dame). Hij bracht me naar een groepje van vier persoontjes toe en zei me mijn brief te pakken. Ik pakte mijn brief en gaf hem aan Quasimodo. Hij zei me dat er iets opstond wat er thuis nog niet opstond en opende de brief. Hij zei dat ik het moest voorlezen omdat hij niet kon zien wat er in de brief staat, en dat deed ik.

Pov Rapunzel (tangled)
Ik zat net mijn haar te kammen (geloof me dat dat ontzettend lang duurt) toen er een brief onder de deur door werd geschoven. Ik pakte het op en keek wat het is: een brief van een of andere disney's magische school. Ik maakte het open, ondertekende de brief en werd de kaart in gezogen. Ik viel op een eenhoorn met mooie magische roze haar. Ze is zo mooi. Voordat ik klaar was met het bewonderen van de eenhoorn waren we geland voor een mini-gebouw. Er stond ook een net zo klein mannetje voor. Hij stampte drie keer op de grond en wees me de weg naar een man door de nu reusachtige tuin. De man zei Kuzco te heten ook al vind ik dat een rare naam. Hij heeft een rode jurk aan, best raar voor een jongen, een gele rare hoed op en blauwe oorbellen in, wat ook niet het normaalste is voor een jongen. Ik moest achter hem aan gaan naar een groep mensen. Volgens mij was ik de laatste want ze wilden meteen weg lopen totdat een rood-bruin harig meisje met een mooie groene jurk zei dat ik eerst mijn brief moest laten zien wat ik ook deed. 'Het is belangrijk' was het enige wat ze wou zeggen als ik vroeg waarom ik mijn brief moest laten zien.

Nou lezers, het eerste hoofdstuk staat erop. Heb je een idee van wat er op de brief kan staan? Weet je wie bij wie ik het groepje is gekomen? Wie zal dat meisje met die groene jurk en rood-bruin haar zijn? Vertel het me in de comments. Dit zijn nog niet alle personen die in dit boek voorkomen, ik weet er namelijk 38 op te noemen die in dit boek gaan voorkomen in het volgende hoofdstuk. Tot ziens.

Disney's magische school (gestopt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu