Hoofdstuk 19

19 1 0
                                    

Pov Anna
Kristoff en ik zijn op weg naar een park. Hij heeft mij zijn plan uitgelegd: eerst gaan we naar het park, daarna gaan we naar Kristoff's familie en daarna gaan we een ijsje eten. Het lijkt me leuk om Kristoff beter te leren kennen en zijn familie ook een keer te zien.

We zijn nu in het park. Kristoff streelt mijn haar. Ik kijk Kristoff aan, hij begint te blozen. 'Waarom bloos je?' 'Ik weet het niet. Ik heb heel toevallig verkering met het mooiste meisje van de wereld en streel nu haar haar.' Nu begin ik te blozen. Dat hij me zo mooi vindt. 'Nu bloos jij ook.' Kristoff begint te lachen. Ik pak zijn hand en nam hem mee naar een podium. 'Jij zegt toch dat je goed gitaar kan spelen? Laat dan maar eens zien dat het waar is.' 'Oké.'

Pov Kristoff
Ik klim op de podium. Ik ben erg zenuwachtig maar ik kan toch geen nee zeggen tegen zo'n leuk meisje? Ik begin te zingen.

Anna heeft het hele liedje naar me zitten lachen. Ik klim van het podium af en krijg meteen een kusje. 'Je hebt niet gelogen.' Er verschijnt een lach om mijn lippen. We lopen het park uit op weg naar mijn familie. Ik hoop dat Anna het niet raar zal vinden.

Pov Jack
Elsa, Rapunzel en ik zitten in Rapunzel's kamer. We praten over wat we denken dat er zal gebeuren tussen Anna en Kristoff. 'Ik denk dat het erg romantisch zal zijn.' 'Ik weet het niet, waarschijnlijk wil Kristoff naar zijn familie toe.' 'Toevallig ken ik Anna al vanaf haar geboorte en weet ik dat ze graag kennis maakt met mensen.' 'Dan ken je zijn famie niet.' Zo gaat het nog een tijd door.

Pov Anna
Kristoff en ik zijn bij Kristoff's familie. Tenminste... hij noemt ze familie, ik noem ze stenen. 'Goed, ik ga maar weer eens.' 'Nee, nee, blijf.' De stenen beginnen te rollen. Ik probeer ze te ontwijken. 'Kristoff,' hoor ik iemand achter me roepen. Ik kijk om. 'Trollen, het zijn trollen!' 'Hij heeft een meisje!' 'Een meisje!' 'Eens even zien: heldere ogen, goede neus, sterk gebit, ja, ja, ze is geknipt voor onze Kristoff.' Ik bloos weer. 'Dit is Anna. Dit zijn grand dad...' Hij noemt alle namen op en daarna praten we nog even met elkaar.

De lucht wordt donker. 'We moeten maar eens gaan.' 'Leuk jullie te ontmoetten.' 'Leuk dat jullie langs kwamen. Doei!' 'Doei!' 'Wil je nog een ijsje?' 'Ja!' 'Welke smaak?' 'Raad maar.' 'Jou kennende chocolade.' 'Je kent me goed.' 'We lopen door.

Pov Kristoff
Ik koop twee ijsjes. Ik geef een aan Anna en hou de andere. Het begint zacht te regenen. 'Daar is een zelfgemaakt hutje. Ga je mee?' 'Graag.' Ik sloeg een arm om Anna heen en liep richting het hutje. Na een minuut lopen gaat Anna zitten op een van de stoelen. 'Kristoff?' 'Ja?' 'Ik ben bang.' 'Wat dan?' 'Ik ben bang voor onweer. Ik ben een keer geraakt. Elsa hield de tent vast en ze stond het hoogste dus wist ik dat de bliksem bij haar zou inslaan. Ik sprong op haar, ze viel en ik ving de bliksem op. Sindsdien ben ik bang voor onweer.' 'Dat is een grijpend verhaal.' Ik til haar op en zet haar op mijn schoot. Het begint te onweren. Ik moet voor Anna zorgen. Anna begint me stevig te knuffelen. Ik fluister geruststellende dingen in haar oor. Anna kijkt me aan. Ik til haar kin iets verder omhoog en geef haar zobeel mogelijk kusjes. Ze lijkt steeds rustiger te worden. Ik stop met kusjes geven. Wacht eens even, Anna wordt niet rustiger om de reden die ik dacht maar ze slaapt half. Ze wordt steeds vermoeider. Volgens mij begint ze te slapen. de onweer stopt. 'Anna? Slaap je?' Ik krijg geen antwoord van haar. Ik til haar bij benen en rug op en zet haar op Sven (hij staat in de stal en de stal staat naast het hutje.) Ik klim ook op Sven en rij naar school.

Pov Rapunzel
Kristoff loopt mijn kamer binnen. 'Hé maatje, heb je het leuk gehad met Anna?' 'Waar is mijn zusje eigenlijk?' 'Die is in slaap gevallen onder de onweer en ligt nu in bed in haar kamer te slapen.' Elsa loopt meteen naar Anna toe, ik volg haar gevolgd door Jack en Kristoff. 'Ze heeft een glimlachje op haar gezicht. Dat betekent dat ze gelukkig is.' Elsa kijkt Kristoff aan. 'Vertrouwde je hem niet?' Jack kijt Elsa aan. Kristoff vindt het niet zo leuk dat Elsa hem niet vertrouwde. Elsa loopt op Kristoff af en geeft hem een knuffel. Dit is een zeldzaam moment. 'Sorry dat ik aan je twijfelde. Hoe kan ik je bedanken dat je haar gelukkig hebt gemaakt?' Elsa laat Kristoff los. 'Zorg goed voor je zusje, ze houdt erg veel van jou.' 'Ik wil haar voor geen goud opgeven. Ik meen het, zij houdt niet alleen van mij maar ik ook van haar.' Jack, Kristoff en ik kregen een klein glimlachje. Echt lief dat Elsa dat zegt. Anna wordt wakker. 'Wat heb ik gemist?' 'Niks, ik denk dat Elsa en ik maar naar huis gaan.' 'Oké.' Jack en Elsa lopen richting de deur. Voordat Elsa door de deur kan gaan draait Anna haar om en geeft haar een knuffel. Elsa knuffelt terug. Jack en Elsa zijn weg. 'Ik ga ook maar.' 'Ja, ik ook. Doei schat.' Kristoff geeft Anna een kusje. Ze zijn schattig samen. Ik loop naar mijn kamer en Kristoff even later naar de zijne.

Sorry voor lange pauze tussen de hoofdstukken door maar had eerst toetsweek en daarna een tijdje geen tijd om te schrijven. Nogmaals sorry. Waarschijnlijk zal ik vanaf nu bijna elke dag updaten. Succes met het lezen. Bye!

Disney's magische school (gestopt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu