Hoofdstuk 26

14 1 0
                                    

Pov Anna
Na het eten gaan we naar bed. Kristoff heeft geruild van slaapplek met Rapunzel zodat hij bij mij kan zijn. De andere kamergenoten begrijpen dat en vinden het niet erg zolang hij buiten de kamer gaat staan wanneer ze zich willen omkleden. De bedden van Rapunzel en mij staan naast elkaar dus slaat Kristoff een arm om me heen. Ik probeer te slapen.

Ik ben wakker. Ik zit opgesloten in een kooi. Voor de doorzichtbare kooi staat Hans. 'Waarom ben ik hier?' 'Je bent ontvoerd, of was je dat vergeten?' 'Uhm, ja, eigenlijk wel.' 'Hij gaat naar binnen. 'Meekomen.' 'Waarheen?' 'Zie je vanzelf wel.' Hij pakr me bij mijn arm en sleurt me mee. Hans pakt iets van de muur af terwijl ik naar de muur moet kijken. 'Wat doen we hier?' 'Doe je shirt uit en handen tegen de muur.' 'Ik doe mijn shirt niet uit.' 'Als je hem niet uit doet gaat hij kapot en moet je zonder shirt overleven.' Nu doe ik toch mijn shirt uit en doe ik mijn handen tegen de muur. Hans gaat achter me staan. 'Waag het niet om te gillen of te schreeuwen.' Ik begrijp niet wat hij bedoeld. Hij slaat me met iets en er gaat een enorme pijnscheut over mijn hele lijf. Ik val op de grond. Hans pakt me bij mijn oksels en trekt me omhoog. Ik doe mijn handen weer tegen de muur en Hans laat me los. Hij slaat me nog een keer. Dit keer harder. Ik kan een gil niet inhouden. Ik ben plots wakker en ben weer in de kamer.

Pov Kristoff tijdsprong
Anna is net in slaap gevallen. Ze ligt de hele tijd te draaien. 'Ey meiden, draait ze altijd zo?' 'Nee, normaal ligt ze stil alsof ze gestorven is.' Ik ga bij Anna op bed zitten. 'Waarom ben ik hier,' fluisterd Anna. Ik streel door haar haar. Ik hoop dat het niet weer zo'n nachtmerrie is als de vorige keer. 'Ik ga mijn shirt niet uitdoen,' fluisterd ze. Van wie moet ze haar shirt uitdoen? Ik zal hem... 'Aaaaaaah!!!!' Anna schrikt wakker. 'Gaat het?' 'Ja, alleen maar een nachtmerrie.' 'Wil je erover praten?' 'Een keer als we alleen zijn?' 'Oké.' Ik geef haar een kus op haar wang en ga weer in bed liggen. Na een paar minuten ligt Anna rustig te slapen en kan ik ook gaan slapen zonder me zorgen om haar te maken.

Pov Jack
Iemand slaat me in mijn gezicht. Dezelfde persoon doet iets voor mijn mond zodat ik niet kan praten. Hij/zij sleept me mee naar buiten en slaat de deur hard dicht. Hij pakt een andere doek en doet hem voor mijn mond. Het is een verdoving en ik val neer. Ik kan niks meer.

Pov Elsa
Ik ben wakker. Ik kijk naast me en zie dat Jack weg is. Ik sta op en ren naar beneden. Daar is hij niet. Ik doorzoek het hele huis maar hij is nergens te vinden. Ik bel hem. Hij neemt niet op. Ik trek mijn kleren aan en ga naar Anna toe. Waar kan hij toch zijn?

'Anna! Ja, ik weet het, het is vier uur in de nacht maar Jack is weg en hij neemt niet op.' 'Elsa, zullen we naar het bos gaan? Ik moet jou en Kristoff nog iets vertellen.' Anna gaat zich aankleden en Kristoff gaat naar zijn kamer zodat hij zich ook kan aankleden. Als ze klaar zijn gaan we naar het bos.

'En? Wat is er?' 'Ik heb weer zo'n nachtmerrie gehad.' 'Vertel op.' (Anna vertelt haar nachtmerrie.) 'Het leek zo echt.' 'We moeten terug naar school.' 'Ik haal mijn spullen even.' 'Oké.' Ik ga niet echt mijn spullen halen maar mezelf in mijn kamer opsluiten om ervoor te zorgen dat mijn krachten niemand in gevaar brengt.

Disney's magische school (gestopt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu