Hoofdstuk 20

23 1 0
                                    

Pov Merida
Ik word wakker gemaakt door Hiccup. 'Hiccup?' 'Ja?' 'Hoe kom je hier en waarom kom je hier?' 'Ik werd binnen gelaten door een van je kamergenoten en ik moest je rondleiden door mijn school dus maakte ik je maar wakker. Vind je het erg?' 'Nee, ik vind het wel lief.' 'Ga je je aankleden? Dan wacht ik bij de gang op je.' 'Oké.' Ik kleed me aan. Ik loop de kamer uit en pak Hiccup's hand. Hij kijkt om zich heen tot hij mij ziet. Hij trekt me mee naar buiten. 'We moeten hier wachten op Jack en Elsa.' 'Is goed.'

Pov Elsa
Ik ben net wakker. Jack slaapt nog. Tooth komt binnen en zegt dat ik Jack wakker moet maken. Ik kijk naar Jack. Ik gebruik mijn krachten om het te laten sneeuwen boven Jack. Het werkt niet. Ik begin Jack te kietelen. Hij giegelt. Hij opent zijn ogen, pakt mij om mijn middel, zorgt ervoor dat hij boven mij komt en zoent me een paar keer. Hij pakt mijn hand en tilt me op zodat ik sta. Hij trekt eerst zijn shirt uit en daarna zijn broek. 'Nee nee, niet je onderbroek!' Hij begint te lachen. 'Als jij je pyjama uittrekt...' 'Nee!' 'Je laat me niet uitpraten.' 'Ik ga mijn pyjama niet uittrekken voor jouw ogen.' Hij doet zijn armen om mijn heupen. 'Toe.' Jack geeft me een kusje in mijn nek. 'En als ik het wel doe?' 'Dan hou ik mijn onderbroek aan.' Waarom moet hij toch altijd stomme deals maken? Ik trek mijn pyjama shirt uit. Jack krijgt een glimlach op zijn lippen. Ik pak een jurk uit de kast. Ik wil hem aantrekken maar Jack houdt me tegen. 'Eerst je broek uit.' 'Dat had je niet gezegd.' Hij doet mijn broek omlaag en slaat zijn armen om me heen. 'Je bent echt heel mooi.' Ik bloos. 'Ik heb geluk met een meisje als jou.' Jack geeft me een kusje op mijn wang. 'Mag ik dan nu mijn jurk aantrekken?' Mijn hele gezicht is rood. 'Ahw, wil je geen plezier maken?' 'Ik wil wel plezier maken maar liever niet in mijn ondergoed.' 'Oké, trek je jurk maar aan.' Jack geeft me nog een laatste kusje. Ik trek mijn jurk aan. Jack kleedt zich ook aan. Hij pakt mijn hand vast. 'We gaan naar school en pikken onderweg Hiccup en Merida op.'

Pov Jack
We zijn bij Hiccup en Merida. Merida en Elsa zijn de hele tijd samen en Hiccup en ik ook. 'Waarom hou jij zoveel van Elsa?' 'Om dezelfde reden dat jij Merida zo leuk vindt.' 'Wat vind jij het leukste aan Elsa?' 'Dat zij meewerkt aan mijn grapjes. En jij aan Merida?' 'Haar gedrag. Dus Elsa helpt mee aan de grapjes die jij maakt?' 'Nog niet maar ik zweer je dat ze gaat helpen.' Hiccup schudt zijn hoofd afkeurend. Ik stop even en spreek Elsa aan. 'Zeg Elsa, mag ik jou even onder vier ogen spreken?' 'Natuurlijk.' Merida gaat naar Hiccup. 'Wat is er?' 'Wil je me helpen om een grap met Hiccup en Merida uit te halen?' 'Een grap uithalen?' 'Ja, we kunnen beginnen met makkelijk en dan steeds moeilijker gaan.' 'Dus je wil samenwerken met grappen uithalen? Maar ik heb nog nooit een grap uitgehaald.' 'Dan wordt het je eerste keer.' 'Goed, ik help je. Wat is je plan?' 'Die moeten we nog bedenken.' 'We?' 'Ja, we. We zouden toch samenwerken?' 'Ja.' Elsa lijkt zenuwachtig te worden. 'Wat is het eerste dat in je opkomt?' Ze kijkt me aan. 'Sneeuw.' Dan gaan we daarmee een grap uithalen.' 'Hoe?' 'Wat lijkt jou leuk?' 'Waarom vraag je dit aan mij?' 'Omdat jij ook wat moet doen.' 'Ik denk dat iemand in de war maken wel een goed begin is en daarna ervoor zorgen dat ze schrikken.' 'Dat is een goed begin van een grap.' Elsa pakt mijn hand vast en kijkt een andere kant op. 'Gaat het?' Ze kijkt nu mijn kant op waardoor ik kan zien dat ze huilt. 'Wat is er?' 'Ik heb me jaren lang opgesloten in mijn kamer voor de veiligheid van Anna. Ik wil niet dat ik mezelf opnieuw moet opsluiten voor andermans veiligheid door een stomme grap.' 'Dat hoeft niet, daar zorg ik wel voor.' Ik sla een arm om haar heen. Ze legt haar hiifd op mijn borst. 'Bedankt Jack.' Ik geef Elsa een kusje op haar hoofd. Ze huilt steeds harder. 'Jongens, stop even.' Ik draai Elsa met haar gezicht naar me toe, sla mijn armen om haar heen en geef haar een kusje. Zij slaat haar armen ook om mij heen. 'Wat is er?' 'Jack, wat heb je met haar gedaan?' 'Niks, ze denkt aan een verdrietig moment in haar verleden.' 'Het is bijna mijn hele verleden.' 'Probeer te denken aan leuke momenten.' 'Dat probeer ik maar lukt me niet.' 'Merida, Hiccup kom eens hier.' Ze komen naar me toe. 'Zeg iets gênants over jezelf dat wij vieren mogen weten, dat zal ik ook doen,' zeg ik fluisterend. 'Probeer je je eens voor te stellen hoe ik eruit zie wanneer mijn drie broertjes me als baby verkleden, dat deden we vroeger elke week.' Iedereen schiet in de lach behalve Elsa die iets is opgebeurd. 'Een meisje die bij mij in de buurt woont maakte me een keer wakker. Ik wilde niet opstaan en probeerde verder te slapen. Ze deed mijn dekens van mij af. Het gênante was dat ik naakt in bed lag.' Dat laatste zei hij zacht. Elsa heeft een glimlach. Ze huilt zacht. Nu ben ik aan de beurt. 'Ik ben een keer mijn broek vergeten aan te trekken.' Nu schiet ook Elsa in de lach. 'Waarom vertellen jullie dit?' 'Om jou op te beuren.' Ze is nog niet helemaal vrolijk. We lopen door. 'Jack?' 'Ja?' 'Is het erg dat ik graag alleen ben?' 'Natuurlijk niet, maar waarom zou zo'n leuk meisje alleen willen zijn?' 'Omdat ik me schaam voor wie ik ben.' 'Dat hoeft toch niet? Je bent leuk zoals je bent.' 'Het is fijn dat je altijd voor me klaar staat en me altijd helpt.' 'Dat hoort toch bij een relatie?' 'Ja.' We zijn aangekomen bij school.

Disney's magische school (gestopt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu