Hoofdstuk 2

124 2 0
                                    

Pov Elsa
'Lusje voor lusje, strik voor strik, ga met zijn allen naar de picknick.' 'Oh, we moeten daarheen.' Een klein persoontje wees naar de picknicktafels. 'We moeten nog wachten op de laatste mensen.' Dat was een vrouw met zwart haar en een jurk met veel kleuren. 'Met hoeveel personen moeten we zijn?' 'Met negen personen en nu zijn we met zijn zessen. Mr. Incredible is weer terug gegaan om de laatste drie op te wachten.' Die vrouw nam weer het woord. Nu wil ik toch echt even hun namen weten. 'Wat zijn jullie namen eigenlijk?' 'Esmeralda (the hunchback of Notre Dame),' zei het meisje met dat zwarte haar. 'Sneezy (snowwhite and the seven dwarfs),' zei dat kleine mannetje van net. 'Doc (snowwhite and the seven dwarfs),' zei een ander klein mannetje. 'Belle (beauty and the beast),' zei een meisje met bruin haar dat met een strik in een paardenstaart is gedaan en een blauwe jurk met een wit shirtje eronder. 'Weet iemand ook op wie we wachten?' 'Nee, we weten niet eens wie jij bent dus zou je ons jou naam ook willen vertellen?' Die Doc kan toch wel erg boos klinken. 'Mijn naam is Elsa. Ik had gehoopt dat jullie de weg al wisten maar aangezien jullie niet eens weten op wie we wachten...' 'De weg kan je weten met behulp van de aanwijzingen op de brieven bij elkaar. We weten de volgorde en de antwoorden alleen niet.' 'Ohw oké.' Daar kwam Mr. Incredible met nog iemand aan. Hij heeft donker haar en donkere ogen en ziet eruit als een bandiet. 'Deze man zegt Flynn Rider (tangled) te heten maar ik geloof het niet.' 'Ik denk dat hij Flynn genoemd wil worden dus laten we het maar zo laten.' Esmeralda lijkt me een slimme meid. 'Goed. Ik ga weer terug de laatste twee opwachten.' Hij ging weer terug.

Na een minuut was hij weer terug met twee jongens die blijkbaar vlak na elkaar aankwamen. De een heeft zwart haar en is een beetje jong, de ander heeft blond haar en is stevig gebouwd. 'De kleine zegt dat hij Hiro (big hero 6) heet en de stevige zegt dat hij Kristoff (frozen) heet.' Kristoff begon met praten tegen ons: 'mogen wij ook jullie namen weten?' 'Tuurlijk, ik heet Elsa.' 'Esmeralda.' 'Doc.' 'Sneezy.' 'Belle.' 'Flynn.' 'Nu zijn we er als het goed is allemaal, kunnen we nu naar de picknicktafel gaan?' Mr. Incredible heeft echt geen geduld. Esmeralda begon te lopen en de rest volgde haar voorbeeld. Onderweg werd er gepraat, alleen Belle en ik zeiden niks.

Toen we bij de picknicktafel waren keken we naar de brief waarop stond dat we een sleutel moesten halen voor onze kamers.

Toen we dat gedaan hadden keken we naar de volgende brief, er was inmiddels al een naam op mijn brief komen te staan: Kristoff. Hij pakte zijn brief en las voor wat erop stond: 'Het heeft wortels die je niet ziet en komt hoog boven de grond uit.' Niemand wist het antwoord dus begon ik rond te kijken. Tuurlijk, het antwoord is de berg! 'We moeten naar de berg toe.' Iedereen knikte instemmend. Er was weer gekippel waar Belle en ik niet aan meedoen. We kwamen aan bij de berg en keken op de brief van Kristoff. Er stond op dat we onze boeken moesten halen bij de winkel aan de voet van de rots.

We hadden net onze boeken gepakt en keken op de brief wie de volgende was met een raadsel: Esmeralda. Ze pakte haar brief en las voor wat erop stond: 'Het is een soort scheet: het gaat tussen twee bergen langs.' Belle wist het meteen: 'De wind.' 'Maar wat bedoelen ze ermee?' Flynn vroeg dat. 'Ik denk dat we de wind moeten volgen totdat er iets op de brief komt staan.' Mijn antwoord heeft er blijkbaar voor gezorgd dat ze meteen in actie kwamen en de wind volgden.

Na een aantal minuten stond er op de kaart dat we de schoolkleding moesten ophalen: de jongens moesten een nette pak aan trekken en de meisjes een rok met een nette trui.
Daarna stond de volgende naam er al: Mr. Incredible. Hij pakte zijn brief en las voor: 'Hoe vonden Hans en Grietje de weg terug?' Blijkbaar wist Hiro veel van sprookjes want hij wist meteen dat we naar de bakkerij moesten gaan.

Toen we er waren stond op de brief dat we de winkel moesten binnengaan om onze spullen te krijgen waarvan ik eerst dacht dat het niet mee was gekomen.

Toen we weer buiten stonden las Mr. Incredible de naam voor: 'Sneezy.' Hij pakte zijn brief en las voor: 'Waarin lagen de Egyptische farao's begraven?' Flynn wist het antwoord: 'in piramides.' We liepen naar de dichtstbijzijnde piramide.

We keken voor een staf, maar om de staf te krijgen die het best bij je past moest je je geheim vertellen aan elkaar: de mijne was ijskrachten, die van Kristoff was dat hij is opgevoedt door trollen, die van Esmeralda was dat ze een zigeunerin is, die van Mr. Incredible was dat hij een superheld was, die van Sneezy is dat hij stiekem snoept, die van Doc is dat hij geen leider wou zijn, die van Hiro is dat een object die door zijn broer is gemaakt zijn beste en enige vriend was, die van Belle is dat ze anders was en die van Flynn was dat zijn echte naam Eugene Fitzherbertz is.

Toen we klaar waren kwam de volgende naam op de brief te staan: Doc. Hij pakte zijn brief en las voor: 'Kijk om en beslis snel, bij wie denk je 'oh, die redt het wel'? Hij keek om en zag een grote rotssteen op hem af komen en dacht meteen aan Mr. Incredible. Hij zei tegen hem dat hij de steen moest tegenhouden en het lukte hem. Er kwam een nieuwe naam op zijn brief te staan: Hiro. Hij pakte zijn brief en las voor: 'Zoek een winkel vol magie, wie ziet wat een ander niet ziet?' Iedereen begon te kijken maar Esmeralda was de enige die een winkel in de lucht wist aan te wijzen. 'Ik denk dat Esmeralda daarheen moet en iets meekrijgt voor ons allemaal.' 'Hoe krijgen we haar daar boven dan?' Iedereen keek Mr. Incredible aan en hij gooide haar in de lucht.

Toen ze terug was had ze onze lesrooster meegekregen. Er stonde een nieuwe naam op de brief: Belle. Belle pakte haar brief en las voor: 'De weg weten is oh zo fijn, wie van jullie heeft nou geen pijn?' Ineens kromp iedereen in elkaar van de hoofdpijn en stond ik als enige rechtop met een kaart in mijn hand. De laatste naam stond op de brief: Flynn. Hij pakte zijn brief en las voor: 'Recht voor je zie je de school, maar eerst moet je over de kool.' We keken op de kaart en zochten op waar een pad van kool lag.

Na vijf minuten vonden we uit dat er kool voor de berg was en de school stond niet op de kaart.

Na een kwartier lopen stonden we voor de kool, blijkbaar moesten we op de kolen springen en niet naast springen want dan verbrand je je voet. We sprongen op tien stenen en de eerste in de rij, Kristoff, moest de deur zien te openen die erg zwaar bleek te zijn. Gelukkig is hij aardig sterk en is het hem gelukt. We liepen de deuren in en zagen er opnieuw een mannetje staan die zei dat we hiet op de rest moeten wachten en goed moet onthouden bij wie je in een groepje zit.

Sorry dat alleen Elsa het woord nam, ik kwam er pas net achter dat één pov aardig lang was. Ik moest even alle brieven van een van de groepjes uittypen en als eerste nam ik Elsa's groepje, in de volgende hoofdstukken zal hetzelfde gebeuren alleen dan met andere personen, maar als iedereen op die plek is waar deze groep nu is komen er meerdere pov's in één hoofdstuk. Van wie moet de volgende pov zijn? Zet in de comments wat jij vindt.

Disney's magische school (gestopt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu