Hoofdstuk 17

23 3 0
                                    

Pov Flynn
Ik werd wakker naast Rapunzel. Rapunzel slaapt nog. Ik wacht totdat ze wakker wordt, ik wil haar niet wakker maken. Ze draait zich om en gaat op me liggen. Ze knippert met haar ogen, ze is wakker. Ze merkt dat ze op me ligt en begint te blozen. 'Ik denk dat ik maar eens moet gaan.' 'Nee, blijf.' We fluisteren zodat de kamergenoten van Rapunzel niet wakker worden. 'Ik wil je kamergenoten geen schrik brengen.' 'Ze weten dat je hier ligt.' 'Goed, ik blijf hier.' 'Yes.' Rapunzel begint me te knuffelen, hier kan ik wel aan wennen. Ze geefr me een kusje op mijn wang en begint opnieuw te slapen, het is nog middernacht.

Pov Jack
Het is zes uur, Elsa moet wakker worden. Hoe moet ik dat doen? Ik wil haar niet histerisch maken. Ik geef haar een kusje. Ze wordt er niet wakker van. Ze slaapt erg vast. Ik ga naar de badkamer en haal een emmer ijskoude water op.

Ik sta weer in de kamer over Elsa heen gebogen. Ik gooi het water over haar heen. Ze springt op. Ze merkt dat ik water over haar heen heb gegooid. 'Kom hier!' Ik ren weg en Elsa achtervolgd mij. Ik ren naar de eetkamer en ga aan tafel zitten. We zitten op dezelfde plekken. De yeti zit er al. Elsa klimt op mijn schoot. Ik doe mijn ene arm onder haar benen langs en de andere om haar rug. Ik sta op. Ik loop naar de yeti toe en zet Elsa bij hem op schoot. Elsa blijft me vasthouden. Ik maak haar los. 'Jack? Waarom doe je dit?' Ik hoor de angst in Elsa's stem. 'Omdat ik wil dat je niet meer bang bent voor yeti's.' 'Nou, dat lukt je niet.' Ze klimt van de yeti af en sleept me mee naar een andere kamer. 'Het leek me leuk om meer tijd met jou door te brengen, maar ik had het mis. Je maakt me bang en boos en als dat zo door gaat kan ik me niet meer onder controle houden.' Dit doet pijn. Ik had niet verwacht dat ze zo zou reageren. Ik wist niet eens dat ze haar krachten niet onder controle heeft. 'Ik zal stoppen met dit gedrag, ik doe er alles voor om bij jou te blijven.' Ze komt op me af en omhelst me. Ze huilt bijna. 'Kan ik je een geheim vertellen?' 'Jij wel.' 'Mijn zusje zorgt meer voor mij dan ik voor haar, maar ik ben bang dat ze met de verkeerde jongen om gaat en ik wil haar niet raken met mijn krachten, niet opnieuw.' Ze huilt. 'Met wie gaat ze om?' 'Ene Kristoff.' 'Dat is een goede jongen. Hij zal goed voor haar zorgen.' 'Bedankt Jack.' 'We moeten naar school.' Ik pak Elsa bij haar arm en neem haar mee.

Pov Anna
Ik werd wakker van gebonk op de kamerdeur. Alle andere meiden zijn al weg. Ik doe de deur open en zie een levende sneeuwpop. Wacht, een levende sneeuwpop? Sinds wanneer bestaan die? 'Hallo, ik ben Olaf en ik hou van warme knuffels.' 'Olaf?' Vroeger hadden Elsa en ik een Olaf gemaakt, dat was de dag voordat ze zichzelf buiten sloot. Natuurlijk! Elsa heeft hem gemaakt! 'Hallo Olaf, ik ben Anna. Ga je mee naar mijn klas?' Hij knikt ja en ik wijs hem de weg.

Pov Elsa
Het is pauze. Ik ha naar Anna toe om mijn excuses aan te bieden dat ik Kristoff niet vertrouwde. Ik heb mijn excuses al aan Kristoff aangeboden. Daar is Anna. 'Anna!' Ze kijkt om. 'Hallo Elsa, raad eens wie een nieiwe klasgenoot van mij is?' 'Wie?' 'Hallo, ik ben Olaf en ik hou van warme knuffels.' 'Olaf? Leef je?' 'Ik denk het.' 'De directrice kwam ons samen tegen en had hem een klasgenoot van mij gemaakt. Is dat niet geweldig?' 'Ja, geweldig. Sorry dat ik Kristoff niet vertrouwde. Ik dacht dat hij een bad guy was.' 'Het geeft niet, maar wil je me alsjeblieft minder buiten sluiten?' 'Ik zal het proberen.' 'Fijn.' Anna geeft me een knuffel. 'Hallo Anna,' zegt Kristoff vrolijk, 'hey Elsa.' Zegt hij iets minder vrolijk. Blijkbaar heeft hij mijn excuses niet aanvaard. 'Anna, mag ik jou mee uit vragen?' 'Natuurlijk.' 'Is maandag om zes uur goed?' 'Ja.' 'Oké, niet eten voor zes uur.' Kristoff loopt weg. 'Ga jij mij helpen?' 'Ik weet het niet hoor.' 'Maar ik heb jou ook geholpen, twee keer zelfs.' 'Oké oké ik help je.' De bel gaat. 'Zie je later.' 'Ik jou ook.' Ik loop naar mijn eigen lokaal, net als Anna.

Pov Jack
Ik zit in de klas, godsdienst. 'Goed allemaal, morgen gaan we naar disney's magische school om te kijken hoe hun lessen zijn.' Ik denk meteen aan Elsa. 'Vergeet niet dat we daar de hele dag les krijgen. Beide scholen hebben vijf groepjes. Jullie zitten in groepje 1 en gaan meekijken met groepje 1. Ik heb hier een lijst met namen van groepje 1 op disney's magische school. Jullie mogen kiezen met wie jullie meegaan, jongens met meisjes en meisjes met jongens, steek jullie vinger op als jullie iemand hebben gekozen. Dit zijn de namen: Kristoff, Esmeralda, Mr. Incredible, Elsa,' ik steek meteen mijn vinger op, de docent noteert het en gaat verder: 'Belle, Doc, Sneezy, Hiro, Flynn.' Nu gaat de rest van de klas naar de docent toe om te vertellen wie ze gekozen hebben. 'De leerlingen van disney's magische school weten hier niks van.' Nadat de docent dat heeft gaat de bel.

Pov Hiccup
'Dit zijn de namen van groepje 3: Elastigirl, Happy, Grumpy, Aladdin, Merida,' ik steek mijn vinger omhoog en de docent praat verder: 'Ariel, John, Mulan en Adam.' De bel gaat. Jack en ik lopen tegelijk uit het lokaal. We gaan samen naar disney's magische school om Elsa op te halen, daarna brengen ze mij weg en lopen ze samen verder. Jack en Elsa zijn best schattig samen en passen bij elkaar.

Pov Elsa
'Hallo Hiccup, hallo Jack.' 'Hallo Elsa.' Jack pakt mijn hand vast. 'Hey Elsa.' We lopen samen door het bos. Jack en Hiccup hebben onderlinge plezier waar ik niks van begrijp en ik denk dat ik het ook niet wil begeijpen. 'Doei Hiccup.' 'Tot morgen maatje.' 'Doei Elsa, tot morgen Jack.' Hiccup gaat zijn huis binnen. Wij gaan ook verder naar huis en oefenen ondertussen wat.

Disney's magische school (gestopt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu