Pov Alice
'Het heeft wortels die je niet ziet en komt hoog boven de grond uit.' Quasimodo keek me aan alsof hij er niks van snapt. 'Wie zijn de lieve persoontjes om me heen?' 'Sneeuwwitje (snowwhite and the seven dwarfs).' Ze zag er best mooi en schattig uit. 'Bashful(snowwhite and the seven dwarfs).' Een van de twee kleine mensjes, de ene die bloost. 'Sleepy (snowwhite and the seven dwarfs).' Zei het andere kleine mensje, hij zag er slaperig uit. 'Melodie (the little mermaid).' Een kind met zwart haar. 'Jasmine (Aladdin) is de laatste persoon aan het opwachten.' 'Fijn dat je dat even verteld Quasimodo, maar met hoeveel mensjes moeten we zijn?' 'Acht.' 'We moeten zo meteen naar dr bergen.' Melodie begreep de raadsel op mijn briefje tenminste wel. Daar kwamen twee mensjes aangelopen. 'Dit is Aurora (sleeping beauty).' 'Wat heb jij een mooie naampje. Ik ben Alice.' 'Sneeuwwitje.' 'Bashful.' 'Sleepy.' 'Melodie.' 'Quasimodo.' 'Z-z-zullen we nu gaan?' Ahw, wat is Bashful schattig als hij verlegen is. We begonnen te lopen en ik moest mijn briefje in de gaten houden.Bij het voetje van het bergje aangekomen was er weer iets nieuws op mijn briefje gekomen. 'Jongens, hier staat dat we naar het dichtstbijzijnde winkeltje moeten gaan om onze boekjes op te halen.' We liepen het winkeltje in.
Weer in de frisse en mooie buitenlucht hadden we leuke boekjes voor de lesjes meegekregen. Sneeuwwitje is op dit moment haar briefje aan het pakken. 'Het is een soort scheet: het gaat tussen twee bergen door.' Bij het woordje scheet bloosde Bashful nog harder. Zoooo schattig. Van Aurora moesten we de wind volgen.
Aangekomen bij onze bestemminkje zei Sneeuwwitje ons dat we naar schoolkleding moesten kijken. We gingen een enge grijze winkeltje binnen voor de kleding.
Uit het winkeltje vond niemand het leuk dat we zulke schoolkleding hadden. Bashful keek op zijn briefje. 'Hoe vonden Hans en Grietje de weg terug?' Ja! Dit weet ik! 'We gaan naar het bakkerijtje.' Ze deden het! Ze deden wat ik zei! We gingen naar het bakkerijtje voor onze spulletjes.
Uit het bakkerijtje had ik al mijn spulletjes terug. Bashful zei dat Sleepy iets moest oplezen. 'Waarin lagen de Egyptische farao's begraven?' 'In piramides.' Jasmine wist het antwoordje. We gingen naar de dichtstbijzijnde piramide.
Bij de piramides aangekomen moesten we elkaar een geheim vertellen om een staf te krijgen. Ik vertelde ze dat ik door een schattig konijntje in een avontuur kwam, Sneeuwwitje dat ze tussen de dieren leefde, Bashful dat hij niet kan ophouden met blozen, Sleepy dat hij minstens dertien uur slaap nodig had, Melodie dat haar moeder een zeemeermin is, Jasmine dat ze een prinses is, Quasimodo dat hij jarenlang opgesloten zat door zijn uiterlijk en Aurora dat ze geen ouders meer had. Mijn stafje had een diertje afgebeeld. Melodie las het volgende zinnetje voor: 'kijk om en beslis snel, bij wie denk je 'oh, die redt het wel?' Ze keek om en zag een reusachtige rotsblok op ons afkomen. 'Snel, met zijn allen tegenhouden.' We deden het en het lukte. Nu keek Jasmine naar haar raadseltje: 'Zoek een winkel vol magie, wie ziet wat een ander niet ziet?' Iedereen keek rond. De enige die iets zag was Sneeuwwitje. Ze zag een zwevende winkeltje. Ze werd omhoog gebracht door de vogeltjes.
Toen ze weer beneden was gaf ze ons lesroostertje aan mij. Quasimodo is nu aan de beurt: 'De weg weten is oh zo fijn, wie van jullie heeft er nou geen pijn?' Om me heen kromp iededeen ineen. Iedereen op mij na heeft pijn. Ik kreeg een kaartje in mijn handjes. De mensjes stonden weer op. Aurora had nu een raadseltje: 'Recht voor je zie je de school, maar eerst moet je over de kool.' We gingen over de kooltjes heen met Quasimodo voorop.
Quasimodo stond voor een zware deurtje. Hij kreeg hem open en liet ons naar binnen. Iedereen op ons na was er al. 'Wow, wat is het hier mooitjes.' Ik vond het van binnen echt prachtigjes. Er werd mij verteld dat ik goed moest onthouden dat ik in groepje vijf ik zit en bij wie ik in het groepje zit.
Sorry dat dit hoofdstuk zo kort is. Ik vind Alice heel irritant schrijven. Vinden jullie het ook irritant om te lezen? Dan stop ik met verkleinende woorden te gebruiken. Ik heb al twee leraren maar ik heb minimaal vijf nodig. Ik ben van plan om schurken als leraren te doen en heb nu de hartenkoningin en Frollo, iemand nog een leuke schurk? Laat het me weten. See ya later.
JE LEEST
Disney's magische school (gestopt)
FanfictionEen verhaal over een school waar allerlei Disney personages heen gaan.