Hoofdstuk 22

19 2 0
                                    

Pov Elsa
Rapunzel, Merida en Anna zijn klaar. Ze zijn nu bezig met mijn haar. Kleding en make-up zijn al klaar. 'Elsa, lieve zus, je bent klaar voor het bal.' 'Bedankt meiden.' 'Nu moeten de jongens...' Rapunzel wordt afgekapt door geklop op de deur van Anna's kamer. Anna doet de deur open. 'Flynn! Kristoff! Fijn dat jullie er al zijn.' 'Zijn Hiccup en Jack er al?' 'Nee, die moeten nog komen.' Anna laat ze binnen. Flynn loopt naar binnen en stopt voor Rapunzel. Kristoff blijft staan bij Anna. Hij kan geen woord uitbrengen. Ik loop naar Kristoff toe. 'Vind je haar zo mooi?' Vraag ik fluisterend in zijn oor. Het enige wat hij kan doen is knikken. Flynn slaat een arm om Rapunzel, geeft haar een kusje op haar wang en fluisterd dingen in haar oor.

Na een paar minuten wachten komt Hiccup binnen. 'Wow Merida, wat zie jij er mooi uit.' Merida bloost. 'Elsa, Jack is te laat en zal meteen doorgaan naar het bal. Sorry daarvoor maar hij wilde per se op zijn mooist uitzien.' Typisch Jack. 'Oké, laten we dan gaan.' We lopen de school uit en gaan naar het feest.

Pov Jack
Ik heb tegen Hiccup gezegd dat ik iets later kom. Hopelijk vat Elsa het goed op. Ik kom niet later, nee, ik ga me verstoppen op een plek waar ze langsheen komen. En dan laat ik ze schrikken, maar dna moet ik nu vertrekken.

Pov Merida
We lopen langs een bos. Ik heb het gevoel dat Jack iets gaat uitspoken. Elsa loopt een beetje verdrietig voorop, gevolgd door de hypere Rapunzel en Anna, daarachter Flynn en Kristoff, en als laatste Hiccup en ik. Ik neem het Elsa niet kwalijk dat ze een beetje verdrietig is. Jack heeft haar ten slotte laten zitten.

Pov Anna
Ik loop iets naar voren om met Elsa te praten. Ik zie dat er een traan over haar wang biggelt. 'Gaat het?' 'Ongelovelijk dat hij me liet zitten.' 'Hij komt wel, ik weet het zeker. En als hij toch niet komt is hij erg dom dat hij het leukste meisje die ik ken laat stikken.' 'Bedankt voor je steun Anna, maar je kan me niet opvrolijken.' 'Jammer.' Ik loop weer iets naar achteren om verder te praten met Rapunzel. Wanneer ik net naast Rapunzel loopt springt Jack voor ons op, recht voor Elsa. Eerst met armen omhoog die langzaam naar beneden gingen. Zijn mond ging open van verbazing, wel langzaam. Elsa merkt niet op dat hij voor haar sprong dus loopt ze verder. Ze botst tegen Jack op en ze vallen samen om. Ik moet moeite doen om mijn lachen in te houden. 'Jack? Wat doe je hier?' 'Ik wilde jullie laten schrikken, dat was de reden dat ik zei dat ik later kom, maar toen ik jou zag wist ik niet meer wat ik moest doen.' Elsa werd rood, ik weet niet of het blozen of woede is. 'Hoe durf je me pijn te doen om zo'n stomme rede?' Woede dus. 'Elsa, ik wist niet dat ik je pijn zou doen. Ik zal je nooit pijn willen doen. Ik wilde alleen maar een grap maken. Vergeef me, alsjeblieft.' 'Oké, ik vergeef je, maar waag het niet om nog eens zo'n grap te maken.' 'Oké.' Elsa staat op gevolgd door Jack.

Pov Elsa
Ik hoop maar dat Jack's woorden gemeend zijn. We lopen door naar het feest. Jack probeert me omderweg te troosten en het goed te maken. Ik vind het opzich best fijn dat hij dat doet dus blijf ik maar zielig doen.

We zijn bij het feest. Er is drukke muziek, een dansvloer, een fotograaf, drinken en eten en discolampen. Jack en ik gaan naar de fotograaf, Merida en Hiccup gaan drinken en Rapunzel, Flynn, Anna en Kristoff gaan dansen. Jack en ik poseren voor de foto. 'Drie, twee, één...' Jack draait me naar hem toeen zoent me. Na de foto stopt hij. Eerlijk gezegd schrok ik best wel. We kijken naar de foto. 'Je bent schattig als ik je zoen.' Ik bloos. Jack ziet dat ik bloos. 'Je bloost.' Hij geeft me een kusje op mijn wang. Ik knuffel hem. Anna en Kristoff komen op ons af. 'Elsa,' vraagt Anna fluisterend. 'Ja?' 'Hans...' ze wijst naar een jongen bij de drinken die met Merida en Hiccup staan te praten. 'Gaat het? Je ziet spierwit.' Jack kijkt me bezorgd aan. 'Kunnen we die grap van jou ook met hem uithalen?' 'Natuurlijk, zorg voor een paar emmers en een paar touwen, doe in de ene emmer sneeuw en in de ander ijs.' 'Oké.'

Na de voorbereiding stonden Jack en ik klaar. Anna is het lokaas. Hans loopt met Anna mee en... boem!!! 'We hebben hem!' Hij zit onder de sneeuw met ijspunten eraan. Anna, Jack en ik geven elkaar een high-five. Hans kijkt ons boos aan. De andere aanwezigen kijken verbaast en lachend naar Hans. De muziek veranderd naar een romantisch deuntje. Jack pakt me bij mijn hand en trekt me mee de dansvloer op. 'Elsa, ik hoop dat je me hierdoor kan vergeven voor het begin van deze avond.' Hij haalt een doosje tevoorschijn. Ik open het doosje en zie een beeldschone ketting. Mijn hart gaat te keer. 'Alleen als jij de ketting bij mij omdoet en met me danst.' 'Dat is dan een deal.' Hij komt dichterbij. Ik heb het idee dat hij niet weet hoe je een ketting om moet doen. Hij legt zijn hoofd op mijn schouder en doet de ketting bij mijn om. 'Onthou alsjeblieft dat ik altijd van je blijf houden. Onthou ook maar dat je prachtig bent.' Hij fluisterd allemaal lieve dingen in mijn oor. Ik haal Jack's hoofd bij mijn schouder weg en sla mijn armen om zijn nek. Hij slaat zijn armen om mijn heupen. We beginnen te dansen. 'Ik moet nog iets tegen je zeggen.' Ik kijk Jack vragend aan. 'Wat dan?' Jack buigt zich naar me toe. Onze lippen raken elkaar bijna. 'Zie je wel dat je een grap kan maken?' Ik rol met mijn ogen. Jack kust me. Is het toch nog een mooie avond geworden. De muziek stopt en Anna trekt me mee. We zijn opweg naar huis. Iets zegt me dat er een rede is dat Hans hier is, dat het met ons en onze school te maken heeft, maar hoe kan ik het bewijzen?

Disney's magische school (gestopt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu