Hoofdstuk 13

51 3 0
                                    

pov Merida
Ik heb net een appje van Hiccup binnen gekregen. 'Merida, je zal het aan Elsa moeten vragen, Jack weet het ook niet.' 'Is goed, zal ik zo doen.' 'Doei.' 'Doei.' Anna en Elsa kijken me vragend aan, ze willen natuurlijk weten wat er in dat appje stond. 'Elsa?' 'Ja?' 'Je zusje wil graag weten waarom je haar altijd buitensluit, zou je dat willen vertellen?' Elsa schrikt van mijn vraag en rent weg. Anna en ik kijken elkaar niet begrijpend aan. Het zal wel. Ik krijg weer een appje, dit keer van Elsa. 'Mer, ik sluit Anna buiten voor haar veiligheid, ik ben bang dat ik haar raak met mijn ijskrachten. Vertel dit niet tegen Anna, zij weet niks van mijn ijskrachten. Ik vertrouw je.' 'Oké, is goed.' 'Doei.' 'Doei.'

Pov Elsa
Mijn angst neemt mijn krachten weer over. Ik moet kalm worden maar het lukt me niet. Er zit nog maar één ding op: zingen. Alles om me heen is wit en voor me staat een berg. Ik begin te zingen: 'De sneeuw glanst zacht in het maanlicht vannacht, van een voetstap geen blijk. Dit lege verlaten land is vanaf nu mijn koninkrijk. Van de storm die in mij woerd, had tot nu toe niemand weet: het werd mij te veel, hoe ik mijn best ook deed. Laat niemand toe, spreek niemand aan, wees gehoorzaam en ga hier niet vandaan. Voel niets, doe niets dat iets verraadt, dat is te laat. Laat het los, laat het gaan, het roer moet om, ja dat moet.' Ik maak een baby Olaf uit mijn herinneringen. Dit lucht enorm op. 'Laat het, laat het gaan, sluit de deuren nu voorgoed. Wat men daar over mij beweert raakt mij hier niet meer, de kou heeft mij sowieso nooit gedeert. Het is grappig dat wat afstand zo snel meer inzicht gaf want de vrees die mij steeds voort joeg gaat nu al van mij af. Ik ga op zoek naar wie ik ben, verleg de grenzen die ik ken, geen goed of fout geldt hier voor mij, ik ben vrij.' Zo voel ik me echt. 'Laat het los, laat het gaan, voorbij is de storm in mij. Laat het los, laat het gaan, geen grenzen meer voor mij. Hier begint mijn nieuw bestaan, onbevreesd en vrij.' Wat zal ik nu maken? Misschien een ijskasteel? 'Mijn kracht neemt toe en schept een zuilen rij van steen, mijn ziel bouwt een kasteel van ijskristallen om mij heen, in elk kristal weerklinkt de echo van mij geest. Ga nooit nee nooit terug, het verleden is geweest. Laat het los, laat het gaan, ik reis uit de kilte op. Laat het los, laat het gaan, op deze hoge top. Hier begint nu mijn leven weer, vrij en onbevreesd, de kou is voor mij nooit een punt geweest.' Ik sloeg de deur dicht met mijn ijskrachten. Ik ga terug naar Anna en Merida. Ik zal ze nu niks meer aan doen.

Pov Rapunzel
Ik loop samen met Flynn terug. Hij heeft me verkering gevraagd op advies van Elsa. We hebben onze eerste date op zondag. Het is nu maandag. Ik heb zin in zondag. Ik hoop dat Flynn oprecht meende dat hij me leuk en mooi vindt en me niet zal verlaten.

Pov Anna
Rapunzel komt binnen. 'Hallo Anna, hey Merida, Flynn en ik hebben verkering en onze eerste date is op zondag.' 'Leuk!' Merida en ik kijken elkaar aan en schieten in de lach. 'Sorry Rapunzel en Flynn maar Anna en ik kunnen telepathisch praten.' Nu schieten we met zijn allen in de lach. 'Hallo mensen, heb ik iets gemist?' Elsa verschijnt in de deuropening. 'Elsaaaaaaah!' Ik ren op Elsa af en geef haar een knuffel. 'Waar was je?' 'Even een stukje gaan lopen.' Ik kijk Elsa aan. Haar antwoord op mijn vraag bevalt me niet. 'Waarheen?' 'Gaat jou dat wat aan?' Ik denk dat ik beter mijn mond kan houden. Nu krijgt Elsa een appje. Zij leest hem wel voor: 'Hé Elsa, heb zin in morgen, jij ook?' 'Wat is er morgen?' Merida en ik denken echt in telepathie. 'Dat heb ik jullie nog niet verteld maar Jack en ik hebben morgen een tweede date. Ik ga hrm terug appen.' 'Oké.' Elsa appt Jack. Nu komt er waarschijnlijk een awkward stilte. En ja ik heb gelijk. Iedereen kijkt elkaar aan maar niemand zegt of doet iets. 'Ik ga denk ik naar mijn eigen kamer.' 'Ja, ik ook.' 'Ik ga ook weg.' 'Doei.' Nu zijn Rapunzel en ik alleen. 'Ik ben moe.' Rapunzel ziet er ook echt moe uit. 'Ik ook.' 'Welterusten.' 'Welterusten.' Rapunzel en ik doen onze pyjama's aan en gaan slapen.

Pov Elsa
Ik zei dat ik weg ging en Merida en Flynn volgden mijn voorbeeld. Ze zijn achter me aan gegaan. 'Elsa, wat is er aan de hand met jou?' 'Ja, je helpt me met het liefde gedeelte, dat is niks voor jou. Wat is er?' 'Ik heb met Jack iets afgesproken en daar hoort het gedeelte liefde ook bij. Ik ga naar mijn kamer, ik ben moe.' 'Oké.' Ik ga mijn kamer in. Ik pak mijn schrijfblok zodat ik kan opschrijven wat er vandaag is gebeurd en wat ik voel voor Jack. Ik ben introvert en dat zal hij moeten accepteren. Ook anderen zullen dat moeten accepteren. Ik begin te schrijven.

Nadat ik mijn gevoelens en gedachten heb opgeschreven trek ik mijn pyjama aan en ga slapen.

Pov Merida
Ik lig in bed te pijnzen over Elsa. Wat is er toch met haar? Waarom gedraagt ze zich zo vreemd? Wat is er gebeurd met haar waar ik niks van af weet? Wat is de reden dat ze zich zo gedraagt? Zal ik ooit antwoord krijgen op deze vragen? Na ongeveer een uur pijnzen val ik toch ik slaap.

Pov Flynn
Oké, dit ben ik niet gewend van Elsa. Normaal is ze die ene lieve en stille meid en nu gedraagt ze zich zo. Wat heeft ze toch? Ik maak me zorgen om haar. Na even gepraat te hebben met mijn kamergenoten begon ik te slapen.

Hallo allemaal, hier is het beloofde hoofdstuk. Ik ga jullie niet vertellen wie ik ben met de disney-quiz want de enige die het heeft verteld is een van mijn goede vriendinnen die het al weet. Weet iemand wat er aan de hand is met Elsa? Wat zal er de volgende dag gebeuren op de date van Elsa en Jack? Geef comments, ook als je iets niet begrijpt, zet in de comments. Let it go staat on media. Succes.

Disney's magische school (gestopt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu