Hoofdstuk 21

16 2 0
                                    

Pov Elsa
Ik moest net aan het verleden denken, ik ben blij dat het voorbij is en dat ik zulke goede vrienden heb. Jack en ik nemen afscheid van Merida en Hiccup en lopen verder naar ons lokaal. 'We gaan echt een geweldige grap uithalen.' 'Zolang jij alles doet zal dat wel lukken.' 'Je zult wel zien dat we samen een leuke grap kunnen maken. Wacht maar af.' 'Oké, is goed.' Jack geeft me een kusje op mijn wang en gaat zitten. Hij klopt op de stoel naast hem als teken dat ik daar moet zitten. De leraar komt binnen. 'Goedendag leerlingen. Vandaag gaan we iets bijzonders doen. We gaan een race doen wie het beste script kan maken voor een andere school. Gebruik je fantasie en creativiteit om je script zo leuk mogelijk te maken. Succes.' Hij loopt naar zijn bureau en laat ons ons werk doen.

Pov Anna
Ik werd opgehaald bij mijn kamer en ben in mijn lokaal. We doen een wedstrijd wie het leukste script kan maken. Het gaat niet alleen tussen onze klas maar ok tussen de andere klassen. Wij zijn heel goed op weg, we zijn al op de helft en het moet volgende week pas klaar zijn. Ik geef mijn nummer en loop naar de aula.

Pov Merida
Ik loop met Hiccup het lokaal binnen. We krijgen uitleg over wat we moeten doen. Na de uitleg delen we onze verhalen over ons verleden en gaan we daar een script over schrijven. 'Ik woon met drie broertjes, een drieling, en had mijn moeder in een beer veranderd. En wat is jouw kort samengevat verhaal?' Hiccup kijkt me aan alsof ik iets onmogelijks heb verteld. 'Ik was een viking die joeg op draken maar werd bevriend met een draak en zorgde ervoor dat de hele stad draken temden.' Nu kijk ik Hiccup aan alsof het iets onmogelijks is. 'Oké, we gaan deze verhalen combineren. Wat dacht je ervan als beide verhalen gebeuren met ons twee als hoofdpersonen...' 'Dan volgen we de dwaallichtjes naar het huis van de heks...' 'Waar we een draak vinden...' 'En daar mag je een wens doen dus wensen we dat mama veranderd...' 'Dus veranderd de draak je moeder in een beer, worden we bevriend met de draak en leren we hoe we draken kunnen temmen...' 'later ontdekken we dat mama een beer is en gaan we terug...' 'En als we daar zijn veranderd de draak haar terug en leert het land draken te temmen.' 'We hebben een goede samenwerking.' 'Inderdaad.'

Pov Jack
Elsa en ik zijn klaar met onze opdracht en gaan dus een kleine wandeling maken. 'Wat dacht je van een date? Dan ga je je omkleden bij je school en kleed ik me thuis om omdat ik geen andere plek ken.' 'Is goed. Waarheen en hoe laat?' 'Er is vanavond om acht uur een bal en ik wilde met jou daarheen.' 'Dan ga ik mijn jurk ophalen en ga ik meteen weg naar Anna, als ze me tenminste wil helpen.' 'Dat bedoelde ik.' 'Jij mag mijn jurk niet van tevoren zien.' 'Ik zal mijn ogen dicht doen.' We waren op weg naar huis en zijn net aangekomen. We lopen naar onze kamer. Ik vind het ontzettend fijn dat ik een kamer deel met Elsa. Ze opent de kamerdeur. Ik wil naar binnen lopen maar word tegengehouden door Elsa. 'Je mag mijn jurk niet zien, weet je nog?' Ik buig me iets naar haar toe. 'Voor een kusje.' Nu buigt ze zich iets naar mij toe. 'Waar?' 'Op mijn lippen, waar anders?' 'Geen idee, je wang, je neus, je voorhoofd.' 'Doe je het nu of niet?' Op dit moment zijn onze gezichten zo dicht bij elkaar dat we elkaar kunnen voelen ademen. Ik heb mijn handen om haar heupen geslagen. 'Ja.' Ze buigt de laatste paar centimeters naar me toe en kust me. Na tien secondes stopt ze en duwt me achteruit. Ze doet de deur dicht, pakt een jurk en gaat weg. Ik hoop dat Hiccup Merida ook heeft gevraagd.

Pov Hiccup
Ik loop met Merida mee naar haar kamer. We zijn in de laatste gang. Ik hou haar tegen, draai haar naar me toe en vraag haar mee naar de bal om acht uur. 'Elsa en Jack gaan ook, dus als je wil gaan we samen naar het bal.' 'Oké.' 'Mer, gaan jullie ook naar het bal? Kristoff en ik ook!' Anna is weer helemaal hyper. 'Je zus en ik gaan ook.' 'Yes!!!' Anna springt op me af en omhelst me. 'Gaan we elkaar klaar maken. Niet vertellen dat ik het heb gezegd maar Rapunzel en Flynn gaan ook.' 'Leuk.' Merida krijgt een appje. 'Ow, Elsa komt hierheen met haar jurk voor het bal.' 'Dus we gaan met zijn allen?' Rapunzel is net gekomen. 'Ja, ik zal haar dat wel even vertellen.' 'Ik ga weer.' Hiccup geeft me een kusje. 'Tot straks.' 'Tot straks.' We gaan naar Anna's kamer, daar hadden we namelijk afgesproken met Elsa.

Disney's magische school (gestopt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu