Hoofdstuk 11

46 2 0
                                    

Pov Elsa
Met moeite heb ik de schooldag overleeft zonder dat iemand iets van mijn ijskrachten kon zien. Anna komt zo mijn kamer binnen om me helpen mijn kleding uit te kiezen. De deur gaat open en Anna loopt rechtstreeks naar de kledingkast toe. 'Zo Elsa, dit lijkt me wel leuk voor jouw eerste date.' 'Weet je het zeker? Is het niet iets te? Jack zei namelijk dat het geen date was.' 'Kom op Elsa, als jij het niet wil, doe het dan voor mij. En als Jack je hierin ziet en gaat hakkelen, dan is het al helemaal zeker dat hij verliefd op je is.' 'Goed dan, maar alleen voor jou en maar een keer en niet vaker.' 'Deal.' Nu heb ik geen keus meer. Ik trek de jurk aan.

Anna heeft me helemaal opgetut en ervoor gezorgd dat ik er prachtig uit zie. Ik ben nu onderweg naar de plek waar Merida en ik hadden afgesproken. Ik hoop dat het bij haar ook succesvol is vergaan.

Pov Merida
Ik zit in mijn kamer op bed en Rapunzel staat hyper de kleding uit te zoeken. 'Mer, doe dit aan.' Ze gooit wat kleding naar me toe. 'Is dit niet iets te?' 'Nee, dat is juist leuk op je eerste date, dan verras je hem.' Ik doe de kleding maar aan voor Rapunzel.

Rapunzel heeft me volledig klaar gemaakt voor de date. Om eerlijk te zijn vind ik het mooi. Nu ben ik onderweg naar Elsa, ik hoop dat zei het ook goed voor elkaar heeft en de dag zonder blunders heeft overleeft. 'Wow Mer, wat zie je er leuk uit.' 'Bedankt Elsa, maar ik denk toch dat jij er mooier uitziet. Ging het goed op school?' 'Het was moeilijk maar niemand had iets door van mijn ijskrachten. Zullen we maar gaan?' 'Ja, is goed.' Ik pak Elsa's hand vast en zo lopen we door.

Pov Jack
Ik sta te wachten op Hiccup. Ik heb me niet meer opgetut dan normaal omdat ik Elsa heb gezegd dat het geen date is. 'Waarom heb je je normale kleding aan? Je had toch een date met Elsa?' 'Ik had haar gezegd dat het geen date zal zijn.' 'Merida zei anders dat Elsa weet dat het als date is bedoeld en dat ze zich wel extra heeft opgetut.' 'Shat. Hic, wil je alsjeblieft alvast naar de afgesproken plaats gaan en de meiden zeggen dat ik iets later kom?' 'Wat moet ik zeggen als ze vragen waarom?' 'Zeg dan maar dat ik op het laatste moment terug moest rennen omdat ik iets vergeten was.' 'Is goed. Zie je zo.' Op naar huis.

Pov Hiccup
Ik ben op de afgesproken plek. Ik hoop dat Jack opschiet. 'Hallo Hiccup.' 'Hallo meiden.' Elsa ziet er echt leuk uit, maar toch ziet Merida er leuker uit. 'Waar is Jack?' Elsa is duidelijk nerveus. 'Jack is net terug gegaan omdat hij iets was vergeten. Is dit je eerste date?' 'Eerlijk gezegd wel ja.' 'Als je haar daarmee gaat irriteren kan je dat ook bij mij doen want jij bent ook mijn eerste date.' 'Wees gerust, geen van ons vier heeft eerder gedate.' De meiden kijken elkaar even aan en wisselen blikken uit. 'Hoi.' Jack is terug. Hij kijkt rond maar ontwijkt Elsa. 'Jack, kan ik je even spreken?' Jack knikt en ik neem even appart. 'Waarom kijk je iedereen aan behalve Elsa?' 'Ik ben bang dat als ik haar aankijk ik mijn blik niet van haar af kan krijgen of haar spontaan ga zoenen. Ik wil niet dat ze merkt dat ik op haar verliefd ben.' 'Kijk haar aan, als er zoiets gebeurd zal ik wel ee excus bedenken.' 'Oké.' We lopen weer terug. Nu kijkt Jack opnieuw rond, eerst naar mij, daarna naar Merida en als laatste naar Elsa. Elsa kijkt ook naar hem. Geen van de twee lijkt van plan te zijn ergens anders naar te kijken. 'Merida?' 'Ja Hiccup?' 'Kom eens mee.' Ze begint te lopen. 'Wat is er?' 'Is Elsa een beetje verliefd op Jack?' 'Ja, zullen we ze helpen verkering te krijgen?' 'Is goed. Wat vind jij eigenlijk van mij?' Merida bloost. Ze kijkt meteen naar de grond. 'Ik denk dat ik hetzelfde voor jou voel als Elsa voor Jack,' zei ze met een fluisterstem. Nu bloos ik ook. 'Mag ik je zoenen?' Ze kijkt langzaam omhoog. Ze ziet dat ik de vraag meen. Ze loopt op me af en voor ik het weet zoenen we. Merida onderbreekt de kus. We staren elkaar blozend aan. Ik sleep Merida terug naar Jack en Elsa. Ze staan in dezelfde positie als net. 'Kom, we gaan een eindje wandelen.' Met die woorden sleep ik Jack weg van Elsa. Merida en Elsa volgen ons. 'Gast, moest dat nou? Het was net zo leuk.' 'Ik dacht dat je wel wil weten dat ik verkering heb.' 'Heb jij verkering met Merida?' 'Nee, met Elsa, natuurlijk met Merida.' 'Weet je misschien hoe ik dichtee bij Elsa moet komen?' 'Pak haar hand vast.' 'En als mijn rillingen die ik bij haar aanraking krijg zichtbaar zijn?' 'Gebeurd niet.' Jack stopt met lopen. Elsa botst bijna tegen hem op. Nu lopen ze naast elkaar en probeerd Jack Elsa's hand te pakken. Hij moet kijken wat hij doet. Nu kijkt hij naar haar hand en lukt het hem wel. Zoals hij had verwacht heeft hij zichtbare rillingen. Elsa merkt dat. Ze bloost heel erg. Jack probeerd haar een ongemerkt kusje op haar wang te geven. Elsa kijkt Jack aan waardoor zijn plan mislukt: hij zoent haar op haar mond en Elsa werkt mee. Elsa onderbreekt de zoen. 'Jack ik... blijf alsjeblieft uit mijn buurt.' Jack luistert liet en komt alleen maar dichterbij Elsa.

Pov Jack
Ik luister niet naar Elsa, waarom zou ik dat doen? Ze schiet een ijsblauwe straal op me af. Heeft Elsa ook ijskrachten? 'Elsa, heb jij...' voordat ik mijn zin af kan maken rent Elsa met tranen in heer ogen weg. Ik volg haar. Merida en Hiccup blijven achter.

De eerste mensen hebben verkering! Verwacht dat dit zou gebeuren? Vinden jullie het fijner als ik in het verleden schrijf of in de tegenwoordige tijd? Moet ik straks verder gaan met het verhaal tussen Elsa en Jack, het verhaal tussen Merida en Hiccup of het verhaal met de achtergebleven Rapunzel en Anna? Moet ik de volgende keren plaatjes van internet afplukken? Stuur je antwoorden in de comments. P.s. er komen meer koppels. Hou van jullie mijn lezers!

Disney's magische school (gestopt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu