Hoofdstuk 5

72 3 4
                                    

Pov Baymax
'Het heeft wortels die je niet ziet en komt hoog boven de grond uit. Wie zijn jullie allemaal?' 'Sneezy (snowwhite and the seven dwarfs).' Een ukkie van een persoontje. 'Dash Parr (the incredibles).' Een aparte kind met een rood lelijk pak aan. 'Tarzan.' Uhm... een jongen met een kapotte onderbroek? 'Ik ga de laatste drie opwachtahaaaahaaaaan!' Wat kan Tarzan schreeuwen. Ik doe mee! 'Is goehoehoeoeoeoed!' Hij liep weg.

Tarzan kwam aangelopen met drie jongens. De jongens hadden knal rood haar, pretoogjes en leken enorm op elkaar. 'Wij zijn Harris,' 'Henrik,' 'En Hubert.' 'En wij zijn een drieling.' Eerst omstebeurten en daarna tegelijk... wouw. 'Hey, ik ben Baymax.' 'Dopey.' 'Sneezy.' 'Dash Parr.' Ik keek om me heen en zag dat we tussen de picknicktafels stonden. De groep begon te lopen en ik achtervolgde ze maar.

Aangekomen bij de bestemming, blijkbaar een berg, moest ik op mijn brief kijken. Ik vond de volgende informatie: 'Ga naar de winkel aan de voet van de berg voor jullie boeken.' Oeh, ik heb net een moeilijk woord gebruikt! Wat was het ook al weer? Incor, nee, format, nee, ben het vergeten. We liepen de winkel binnen.

Weer uit de winkel moest ik op mijn brief kijken en stond de naam Dopey in beeld. Ik vertelde ze de naam: 'Do-Do-Do-Do-Dopey.' Dopey keek op, pakte zijn brief en las voor: 'Het is een soort scheet (Dopey liet er een): het gaat tussen twee bergen door.' 'We moeten de wind volgen.' Natuurlijk weet de drieling het antwoord gelijk. We begonnen de wind achterna te rennen.

Het is niemand gelukt om de wind bij te blijven. We zijn aangekomen bij een winkel en Dopey kijkt wat we moeten doen. Hij zei dat we de winkel moesten binnengaan voor onze schoolkleding. We gingen de winkel binnen. Ze hadden mijn maat maar ik had wel de grootste maat.

Weer buiten keek Dopey op zijn scheet geurige brief en begreep dat Sneezy iets moest oplezen. En hij las voor: 'Hoe vonden Hans en Grietje de weg terug?' Dash liep naar een bakkerij toe en wij volgden hem.

Bij de bakkerij werd gezegd dat we hier waren voor onze spullen. Kan ik me in ieder geval opladen zolang ik hier ben. We liepen de bakkerij binnen.

Buiten de bakkerij keek Sneezy op zijn brief om erachter te komen dat Tarzan iets op moest lezen. 'Wahaharihn warrun duh faraoos begraafen?' 'P-i-r-a-m-i-d-e-s.' Spellen kon ik altijd al goed, en al helemaal als ik het moet boeren. We liepen richting de piramides.

Bij de piramides aangekomen moesten we elkaar een geheim vertellen om een staf te krijgen. Ik vertelde ze dat ik mezelf moest opladen, Dopey zei dat hij het serieuze gedoe zat was, Sneezy had een hekel aan regels, Tarzan was opgegroeid in de jungle, de drieling vond het leuk om koekjes te stelen en Dash had superkrachten. We kregen een staf, met die van mij kon je je rug goed krabben. Tarzan zei dat Harris iets moest oplezen. 'Kijk om en beslis snel, van wie denk je 'oh, die redt het wel?' Hij keek om en zag een rotsblok op hem afkomen. Hij vroeg naar mij en Tarzan. We hielden de rots samen tegen. Harris keek opnieuw op de brief en zei dat Hubert aan de beurt was. 'Zoek een winkel vol magie, wie ziet wat een ander niet ziet?' Iedereen keek rond en ik zag een vliegende winkel. Ik was de enige die het zag en vroeg Tarzan mij in de lucht te gooien. Hij mistte bijna.

Buiten de winkel had ik onze lesrooster. Henrik begon een zin op te lezen: 'De weg weten is oh zo fijn, wie van jullie heeft nou geen pijn?' De enige die niet in elkaar kromp van de pijn was Dopey. Toen ik opstond had hij een kaart vast. De laatste persoon, Dash, moest zijn zin oplezen: 'Recht voor je zie je de school, maar eerst moet je over de kool.'

Bij de kool aangekomen liepen we een voor een naar de deur. Voor de deur lukte het Sneezy niet om de deur alleen te openen, gelukkig waren er vier meiden die hem hielpen en hun naam vertelden: Elsa, Anna, Rapunzel en Merida. Toen de drieling binnen waren knuffelden ze Merida meteen. De meiden legden ons uit dat we goed moesten onthouden in welk groepje je zit, dat wij groepje vier waren en dat we moesten wachten ol de laatste groepje. Ze wisten niet hoeveel groepjes er in totaal waren.

Nou mensjes, hierna komt nog een groepje. Ik heb de tekening van het volgende hoofdstuk al af maar hij was wel enorm moeilijk. Nog iets te melden wat ik moet weten? Of een leuk idee of zoiets? Zeg het gerust. Ik ben erg blij met mijn vriendin @pinky_proxy die ervoor zorgt dat ik door ga met dit boek. Ze zorgt er ook voor dat ik antwoord krijg op veel vragen. Bedankt meid. Ik moet ook zeggen dat dit boek een paar koppels krijgt waar niet alleen disney personages deel van uitmaken. Tot de volgende keer lieve mensen.

Disney's magische school (gestopt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu