Hoofdstuk 24

21 0 0
                                    

Pov Rapunzel
Anna, Kristoff, Flynn en gaan samen naar huis. Anna is bang dat Hans iets met haar zus gaat doen. 'Ik wil geen les van die klier.' 'Anna, hij kan je niks doen.' 'Dat weet ik Kristoff, maar hij kan Elsa en Jack wel iets aan doen op dit moment.' 'Maakt de docent iets uit? Drama is leuk!' Ze kijken me boos aan. 'Rapunzel, je vriendin is bang. Kan je haar niet beter steunen,' fluistert Flynn vragend in mijn oor. Ik moet hem gelijk geven. Wat is de reden dat Anna zo'n hekel aan hem heeft? 'Anna, waarom heb je zo'n hekel aan die Hans?' 'Hij heeft me bedrogen en wilde me opsluiten om me zo te laten sterven.' 'En toen?' 'Toen kwam Olaf.' We lopen verder.

Pov Hans
Ik ben in de kelder van de school voor een vergadering met alle andere docenten. Iedere docent van disney's magische school zit hier. Inclusief de rector van disney's magische school en dreamworks magische school. De rector van dreamworks magische school moet onbekend blijven en begon beide scholen. Hij is dan ook de voorzitter van de vergaderingen. 'Dus zeg eens Hans, wat heb jij gedaan waardoor je hier zit, bij wie heb je het gedaan en hoe ben je in aanraking van deze school gekomen?' 'Ik heb Anna von Arendelle bedrogen en opgesloten. Ik wilde haar zo laten sterven maar iemand heeft haar vrijgelaten. Voordat ik dat wist wilde ik haar zus, Elsa von Arendelle, vermoorden met een zwaard maar Anna hield me tegen. Ik ben in aanraking gekomen doordat hun ouders me over deze school vertelden.' 'Goed gedaan. Misschien kan jij wat meer dan deze zogenaamde schurken.' De anonieme bron is blij met mij. 'De vorige keer had ik de Hartenkoningin door een gat gegooid omdat ze een slecht idee had. Ze zit hier weer en mag vertellen hoe het daar beneden was.' 'Het was verschrikkelijk. Ik zal nooit meer met zo'n stom idee komen. Het was zo eng.' 'Dank je, Hartenkoningin. Hans, als je dit niet wil meemaken moet je heel erg slecht zijn.' 'Dat gaat lukken.' Ik hoop dat ik op deze manier zal worden gewaardeerd door mijn twaalf broers. 'Heb je een plan om alle leerlingen bang te maken?' 'Kun je illusies maken?' 'Ja, dat kan ik, maar dan moet ik wel een precieze beeld hebben van hoe het eruit moet zien.' 'Een van mijn broers is goed in tekenen, ik zal hem wel een schets laten maken van een gang die er eng uit ziet.' 'Is goed. Hans, jij bent officieel mijn beste werknemer.' Ik knik dankbaar. Hier krijg ik tenminste wel waardering. 'Ik zal je naar je broers brengen.' De anonieme bron drukt op een knop en ik val in een gat. Alles om me heen is zwart. Nu ben ik in de woonkamer van mijn broers. 'Hans, wat doe jij hier?' 'Ik kom je vragen om een schets te maken.' 'Waarvan?' 'Een enge gang.' 'Is goed.' Drie broers komen binnen. Een gaat gewoon op mijn schoot zitten. 'Hé, ga van me af.' 'Hoorde jij ook iets?' 'Nee, ik niet.' 'Ik ook niet.' 'Ik ook niet.' Ze negeren me nog steeds.

Pov Jack
We gaan zo naar Anna toe. Volgens Kristoff maakte ze zich erg veel zorgen om haar zus. Ze zal zien dat er niks is gebeurd. Ow, een appje. Het is Flynn. 'Wanneer komen jullie?' 'We komen als Elsa klaar is.' 'Anna trekt het niet lang.' 'Elsa komt net binnen.' 'Dus jullie vertrekken?' 'Ja.' Ik sla mijn armen om Elsa heen. 'We moeten gaan.' 'Oké.' We lopen naar Anna toe.

Pov Olaf
Ik ben bij Anna, Kristoff, Flynn en Rapunzel. Ik kan niet wachten om Elsa weer te zien. 'Misschien heeft ze wel iets gebroken.' 'Anna, Jack heeft me gezegd dat Elsa geen pijn heeft.' 'Ik heb geen pijn. Ik heb het ook nooit gehad.' Flynn probeert Anna gerust te stellen. Kristoff probeert Rapunzel oets over ijs uit te leggen. Er wordt geklopt. 'Elsa!' Anna rent naar de deur en doet hem open. Tegen haar verwachting in is het Hans. Anna deinst bang achteruit. Hans komt steeds dichterbij Anna. Anna staat tegen de muur aan. 'W-wat ben je v-van plan?' Hans geeft geen antwoord.

Pov Anna
Hans staat bijna tegen mij aan. Wat wil hij met me? Kristoff trapt tegen zijn been aan. 'Niemand doet zo tegen mijn vriendinnetje.' Hans lijkt niks te merken van Kristoff. Hij pakt me bij mijn shirt vast en tilt me op. 'Vervelend kreng. Jij zit me altijd in de weg samen met jouw zus. Dat gaat veranderen.' Hij slaat me in mijn gezicht. 'Dit is nog maar het begin.' Hij gooit me naar de andere kant van de kamer tegen de muur aan. Ik krijg een enorme pijnscheut. De tranen staan in mijn ogen. 'Anna!' Iemand komt op me afgerend. 'Wie heeft dit gedaan?' 'Hans.' 'Hier krijgt hij problemen mee. Anna, kun je me horen? Ik ben het, je zus, Elsa.' 'Elsa?' Ik zie niks meer en kan niet meer reageren of bewegen. 'Gaat het een beetje?' 'Ik heb helende gavens, ik kan haar genezen maar dan moet ze wel wakker zijn.' 'Maar ze is bewusteloos.' 'Dan zullen we moeten wachten.'

Disney's magische school (gestopt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu