Hoofdstuk 12

49 3 1
                                    

Pov Elsa
Jack had me gezoend en ik rende weg door mijn angst. Door rennen Elsa, kom op, je kunt het. Ik ren al een uur en ben aangekomen bij een plaats met veel water. Ik kijk achter me en zie dat ik alles om me heen heb bevroren. Ik begin te huilen. Ik hou zo veel van Jack, maar ik mag hem geen pijn doen. Moet ik terug? Moet ik hier blijven? De tweestrijd wordt alleen maar erger. Ik huil nu al mijn angst eruit. 'Elsa!' Ik kijk om. Jack is me gevolgd en heeft me gevonden. Ik sta op, klaar om weg te rennen. Ik probeer te rennen maar het lukt niet, iets houdt mijn voeten vast. Ik kijk wat het is: ijs. Jack komt naar me toe gelopen. Hij is rustig. 'Jack, ga weg voordat ik je pijn doe!' 'Je kan me alleen maar pijn doen door me te verlaten en weg te rennen, ik heb zelf ook ijskrachten Elsa, ik kan je helpen maar dan moet je wel eerst rustig worden!' We roepen omdat de wind zo hard is. Ik veroorzaak een storm door mijn angst. Ik probeer te doen wat hij zegt. Conceal, don't feel, conceal, don't feel, conceal, don't feel. Het werkt. Ik ben rustig, nu de storm nog. Jack doet iets met zijn handen en de storm verdwijnt. 'Elsa, je moet niet bang zijn om mij iets aan te doen. Met je ijskrachten zal het niet lukken.' Hij staat recht voor mijn neus. 'Ga je me helpen?' 'Alleen als je bij me blijft en je moet rustig zijn. Akkoord?' 'Akkoord.' Ik hou veel van Jack dus hem niet verlaten zal makkelijk zijn. Rustig zijn is een ander verhaal, daarvoor moet ik wel wat doen, maar met Jack erbij komt dat helemaal goed. 'Jack?' 'Ja?' 'Was het echt je bedoeling om een date met mij te regelen en was die zoen een weddenschap met Hiccup?' 'Ja en nee, ik hou van je Elsa, daarom zoende ik je, ik verwachtte alleen dat je me zou slaan in de plaats van mij terug te zoenen en even later uit angst weg te rennen.' Ik ben blij dat dat de reden was en dat Merida niet loog. 'Wil je deze relatie opnieuw starten door mij opnieuw te zoenen?' Ik wil weten wat hij nu gaat doen. 'Elsa, wil je verkering met mij? Zo ja, blijf dan staan en laat me je zoenen.' Jack leunt naar voren. Zijn lippen raken de mijne. Dit is het beste wat me ooit is overkomen. Kan dit niet voor eeuwig blijven duren?

Pov Merida
Wat zal er gebeuren als Jack Elsa vindt? En wat als hij haar niet vindt? Loopt dit verkeerd af? Hiccup ziet dat ik gespannen ben. Hij slaat een arm om me heen en fluisterd dat het wel goed komt. 'Zullen we naar Rapunzel en Anna toe?' 'Wie is Anna?' 'Zusje van Elsa.' 'Is goed.' 'Ik app Elsa dat we naar hun toe gaan.' Zo gezegd, zo gedaan. Ik app Elsa en we gaan onderweg naar school.

Pov Anna
Ik doe de kamerdeur open en Rapunzel komt binnen. 'Uhm Anna, we hebben bezoek.' 'Oké, laat ze binnen zal ik zeggen.' 'Hé Anna.' 'Hé Merida en...?' 'Hiccup.' Hiccup steekt zijn hand naar me uit. 'Anna.' 'Mer, je moest ons iets vertellen?' 'Ja, Hiccup en ik hebben verkering.' Rapunzel had al meer van Merida gehoord. Wacht... zei ze dat ze verkering hebben? 'Gefeliciteerd.' 'Dus ik heb het goed gedaan?' 'Punz, Hiccup weet het niet.' 'Waar hebben jullie het over?' 'Rapunzel heeft Merida opgemaakt en haar kleding uitgekozen en Merida zou zeggen dat Rapunzel dat heeft gedaan maar dat heeft ze niet.' Hiccup lijkt het te begrijpen. Mijn mobiel trilt. Ik heb een appje van Elsa. 'Jack en Elsa komen eraan.' 'Dus Jack heeft Elsa gevonden?' 'Je moet niet zo twijfelen aan Jack, hij kan alles en iedereen vinden, ook Elsa.' 'Weet iemand waarom Elsa mij buitensluit? Ik wil zo graag met haar omgaan maar ze wil me niet in de buurt hebben.' Hiccup die eerst zo zeker was van Jack kijkt nu onbegrijpend. 'Ik zal het aan Jack vragen, misschien dat hij het weet.' 'En als Jack het niet weet vraag ik het aan Elsa, wij hebben tenslotte het meest met elkaar gemeen.' 'Wat hebben jullie met elkaar gemeen?' 'Daar komen jullie vanzelf wel achter. Ik denk dat Elsa het zelf wil vertellen.' 'Oké.' Elsa en Jack komen hand in hand binnen. Ze lachen allebei en lijken veel plezier te hebben. 'Elsa, zou je Anna en mij willen vertellen wat Merida en jij gemeen hebben?' 'Ik weet zelf ook niet wat Merida bedoeld.' Jack fluisterd iets in Elsa's oor. 'Oh zo, oké. Merida bedoeld dat zij en Hiccup verkering hebben en Jack en ik ook. Waarom zei Merida dat wij iets met elkaar gemeen hebben?' 'Ik denk dat je dat later te weten komt.' En na die woorden geeft Jack Elsa een kusje op haar wang. Rapunzel en ik geven elkaar een box. 'Elsa, zullen we nog een keer afspreken?' 'Waar en wanneer?' 'Bij mijn school, dinsdag om acht uur.' 'Ik weet niet waar jouw school is.' 'Dan haal ik je op en laat ik onze school zien.' 'Is goed.' 'Hiccup en ik moeten terug.' Elsa en Jack geven elkaar een kusje en Merida en Hiccup ook. Jack en Hiccup lopen samen weg. Er loopt een jongen langs die ik niet ken. 'Sorry, maar ik moest ene Rapunzel halen? Weet een van jullie wie dat is?' Ik kijk Rapunzel aan. Volgens mij is Rapunzel verliefd. Ik stoot haar aan. 'Hij zoekt jou, succes.' Rapunzel ontwaakt uit haar trans. 'Bedankt,' fluisterd ze zacht. 'Wie was dat,' vraagt Merida. 'Dat is Flynn, een jongen uit groepje één, oftewel mijn groepje.' 'Denken jullie ook dat de derde koppel snel zal ontstaan?' Merida en Elsa knikken. 'Ik zal er wel achter komen of Flynn op Rapunzel is.' 'Ik zal Rapunzel navragen of zij hem echt leuk vindt.' 'Dan zal ik hetzelfde met haar doen als dat ik met Elsa gedaan heb.' Ze kijken mij aan. Merida's telefoon ging. Ze heeft een appje van Hiccup.

Al nieuwschierig wat er in dat appje staat? Weten jullie waarom Elsa Anna buitensluit (dezelfde reden als in de film)? Zal Rapunzel met Flynn krijgen? En de laatste vraag: waarom volgen jullie dit boek? Vertel de antwoorden in de comments en als jullie vragen hebben stel die dan ook in de comments. Doei!

Disney's magische school (gestopt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu