Hoofdstuk 14

45 3 0
                                    

Pov Elsa
'Psst Elsa, je hebt een date.' 'Ik heb een date.' Ik be moe en kan niet denken. Nu realiseer ik het me. 'Ik heb een date!' Ik spring uit mijn bed en maak me klaar. Anna legt alle benodigde spullen klaar. Na een uur ben ik klaar om naar Jack te gaan. Ik ga naar buiten.

Pov Jack
Ik werd wakker van mijn wekker. Ik kijk op mijn kalender. Ik moet me klaar maken voor de date met Elsa. Hiccup staat beneden op mij te wachten terwijl hij alles al klaar heeft liggen. 'Bedankt Hic, wat moet ik toch zonder jou?' 'Als ik er niet was had je nu nog geen verkering met Elsa.' 'Dat klopt.' Ik heb me inmiddels al aangekleed. Ik loop de deur uit, op weg naar Elsa's school.

Pov Merida
Jack is hier, maar waar is Elsa? Ze komt toch wel hé? Ze is nu al een kwartier te laat. Daar is ze. Anna loopt met haar mee en allemaal jongens proberen de weg te versperren zodat Elsa niet weg kan. Dat is dus de reden dat Elsa zo laat is. 'Ik ga maar eens.' Ik ren weg van het koppel en ga kijken wat Anna doet. Anna staat voor een jongen, ze praten gezellig. 'Hey Mer, dit is Kristoff, hij zit bij Elsa in de klas.' 'Hallo Kristoff, ik ben Merida. Leuk je te ontmoeten.' 'Ik vind het ook leuk jou te ontmoeten.' We lopen kletsend verder.

Pov Elsa
Merida liet me alleen met Jack. We zijn nu bij zijn school. 'Elsa?' 'Ja?' 'Wil je nog steeds dat ik je help je krachten te beheersen?' 'Ja.' 'Zullen we daarmee aan de slag gaan?' 'Ja, leuk.' We lopen het bos in. Er komt een klein leeuwtje langs. 'Wacht maar af tot dat ik koning ben! Als je nu naar links kijkt, als je nu naar rechts gaat, je ziet altijd dat de koning bovenaan staat!' Hij is weg maar zingt nog door. Nala komt mijn kant op. 'Ga weg! Anders doe ik je wat!' 'Jack, doe rustig, ze doet je niks. Hallo Nala.' Ik ga op mijn hurken zitten. 'Hallo Elsa, sinds wanneer ga je om met die jongen?' 'Sinds zondag hebben we verkering. Is dat fout?' 'Jack, ik moet een test met je doen.' 'Waarom? Is het verkeerd dat Elsa en ik daten?' 'Nee, maar ik wil weten hoe goed ik je kan vertrouwen. Leg je hoofd op de mijne en kijk mer recht aan.' Jack doet wat ze zegt. 'Elsa, je mag hem alles vertellen wat je wil, ook dat ene.' 'Dank je Nala. Je bent de beste.' 'Niks te danken Elsa.' Ik ga Jack alles vertellen. Nala loopt weg. 'Jack, Merida, Rapunzel, Baymax, Alice en ik zijn the big 5, wij beschermen de leerlingen tegen de leraren. De rest weet je al.' 'Cool, ik moet je ook iets vertellen. Ik ben een guardian, de guardian van het plezier.' Jack drukt me in een kus en ik werk mee. Ik vind het fijn. Jack onderbreekt de kus en zegt dat we maar moeten beginnen met oefenen. 'Laat je emoties de vrije loop gaan.' Ik doe wat hij zegt en laat mijn emoties de vrije loop. 'Nu moet je ergens aan denken, bijvoorbeeld iets uit je verleden, en dat maak je.' Ik doe wat hij zegt en het lukt. Ik heb een beeld van Anna gemaakt. Jack pakt me van achteren vast. 'Zie je wel dat je het kan, je moet gewoon niet bang zijn, angst is slechts een illusie.' 'Bedankt Jack.' Moet ik hem nu zoenen als bedankje? Nee, dan zegt hij dat wel. Jack pakt me stevig beet om mijn middel. Het doet pijn. 'Auw!' 'Sorry, ik wil je iets laten zien.' 'Oké.' 'Niet bang zijn.' 'Waarvoor moet ik baaaaaaaaaaannnnnnnnngggggg...' hij heeft me stevig beet. Het ziet er beneden mooi uit vanaf hier. We landen weer. 'Beloof me dat je dit geheim houdt.' 'Ik beloof het.' We gaan naar binnen. Daar zie ik allemaal mensen staan. 'Jack, breng die meid weg, ze is hier niet welkom.' 'Oké.' We vliegen weer terug. 'Sorry, ik dacht dat ze het wel begrepen maar niet dus.' 'Geeft niet.' 'Ik moet gaan, sorry.' Hij geeft me een kus en vliegt weg. Ik begin te lopen. Ik kom een schattig meisje tegen. 'Hallo meisje, wat is je naam?' 'Boo (monster inc).' 'Ben je verdwaald?' 'Nee, ik wacht hier op een vriend.' Ik loop verder. Ik hoop dat ik haar vaker zie, ze is erg schattig.

Pov Anna
Ik maak me zorgen. Elsa is niet terug. 'Anna, wat is er? Kan ik je helpen?' 'Ik maak me zorgen om Elsa, ze is nog steeds niet terug.' Kristoff komt naast me zitten. 'Het komt goed, Elsa is een verstandige meid. En als het niet goed komt kun je altijd naar mij toe. Ik hou van je Anna.' Ik kijk hem aan, hij lijkt geschrokken. 'Wil je, ik bedoel kunnen we, zullen we...' ik geef hem een kusje op zijn wang. 'We mogen.' We kussen. Het voelt zo goed om eindelijk de ware bij me te hebben. 'Ik heb een droom, ik wil kijken naar de lampionnen stroom. Oh hoi.' 'Hallo Rapunzel.' 'Wie is dat?' Ze wijst naar Kristoff. 'Dat is Kristoff.' 'We hebben een relatie. De liefdes experts hebben dit ook al voorspeld.' Ik geloof hem niet. Elsa komt binnen. 'Elsa, wist je al dat jouw zusje en jouw klasgenoot een relatie hebben?' 'Nee, hebben ze dat dan?' 'Ja.' 'Leuk. Gefeliciteerd Anna, gefeliciteerd Kristoff.' 'Bedankt Elsa.' Merida komt nu ook binnen. 'Was het leuk Elsa?' 'Ja, heel gezellig en we hebben geoefend.' 'Goed, lukt het al een beetje?' 'Het gaat me heel goed af.' Kristoff denkt waarschijnlijk hetzelfde als mij: waar gaat dit over? 'Kan je ook zonder handschoenen?' 'Ik kan het proberen.' Elsa doet haar handschoenen uit. Ze geeft ze aan mij. 'Elsa? Gaat het wel goed met je?' Ik vind dit wel heel raar. 'Ja, het gaat prima.' Ik kijk Elsa aan als of ze een geest heeft gezien. Scar komt boos op ons af. Hij tilt Kristoff op aan zijn shirt en brult iets onverstaanbaars. Kristoff heeft een angstige blik in zinn ogen.

Iemand een idee wat er gaat gebeuren? Hoe kan ik dit boek verbeteren? Je mag echt antwoord geven, ik bijt niet (op mijn broertje na, die smaakt zo lekker). Moet ik de andere personages meer gebruiken?

Disney's magische school (gestopt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu