Pov Jack
Ik ben net wakker geworden. Het is tijd om me klaar te maken voor school. Ik kleed me aan en maak Elsa wakker. 'Wakker worden.' Ik aai met mijn hand over haar wang. Ze opent haar ogen. 'Jack? Wat is er?' 'We moeten naar school.' Ze herinnert zich weer dat het vrijdag is. 'Ga alsjeblieft weg, dan kan ik me omkleden.' 'Ik ga al.' Ik geef Elsa een kusje op haar voorhoofd en ga weg. We zijn te laat en ik wil weten wat onze straf zal zijn. Elsa pakt mijn hand van achteren en begint te lopen. 'Hoe ken jij die Hans van gisteren?' 'Hij heeft Anna ooit bedrogen. Dat is ook de reden dat ik hem niet vertrouw en dat ik die grap met hem wilde uithalen. Ik denk dat hij ons in de gaten moet houden voor school omdat hij bij het bal was.' 'Dat lijkt me niet echt logisch.' 'Je hebt gelijk. Ik moet naar binnen. Doei.' 'Doei.' Ik loop door naar mijn les.De klas staat al klaar om te vertrekken. We krijgen vandaag een tentoonstelling van het script die na gespeeld wordt. We gaan daarvoor naar de theaterzaal van disney's magische school en dreamworks' magische school. 'Jack, nablijven, vandaag na schooltijd, samen met de nablijvers van disney's magische school.' Daar behoort Elsa bij, zolang zij erbij is vind ik niks erg. 'En probeer niet weg te glippen.' 'Oké, ik zal me gedragen.' Mijn leraar kijkt me aan alsof ik lieg. 'Dan gaan we.'
Pov Anna
Waar is Elsa? Ze hoort allang bij de klassen te zijn en ze is nooit te laat. 'Elsa, nablijven.' Ze is er dus. Ze komt mijn kant op lopen. 'Weet jij waarom Hans gisteren bij het bal was?' 'Nee, ik verbaas me er ook al over, ik had gehoopt dat jij het wist.' 'Nope. Ik denk dat het met school te maken heeft.' 'Of met ons.' 'Of dat.'Pov Elsa
'En de winnaars zijn...' Jack zit naast me en pakt mijn hand vast. 'Wat zeg je? Twee teams hebben gewonnen?' Ik kijk Jack aan. Waar heeft ze het over? Twee teams? 'De winnaars zijn Merida, Hiccup, Jack en Elsa, we vonden beide verhalen goed en konden niet kiezen. Maandag gaan we de script van Merida en Hiccup opvoeren en dinsdag de script van Jack en Elsa. Vandaag gaan we alle belangrijke dingen bespreken.' 'Elsa.' 'Ja?' Ik kijk Jack aan. 'We moeten straks samen nablijven. Zin om de docent te plagen?' 'Lijkt me leuk.' Ik kijk opzij, naar Merida. Ze kijkt ook naar mij. Ze steekt haar duim op. Ik glimlach naar haar. Zij glimlacht terug. Hiccup en Merida beginnen iets te fluisteren tegen elkaar. Ik kijk achter me waar Anna zit. Ze kijkt naar me met een trotse glimlach en glinstering in haar ogen. Ik knipoog naar haar. Nu kijk ik naar voren, naar Rapunzel. Die kijkt ook naar me. Ik zie tranen in haar ogen. Ik pak haar handen vast. 'Wat is er?' 'Kan ik je niet vertellen.' 'Waarom niet?' 'Mag niet, sorry.' Rapunzel haalt haar handen van mijn handen weg en draait zich om. Wat is er aan de hand? 'Jullie mogen zo naar huis, maar eerst moet ik jullie nog iets heel belangrijks vertellen. Jullie krijgen vanaf woensdag drama, het is voor het eerst dat jullie drama op jullie scholen hebben. Daarom hebben we een nieuwe docent, hij is er sinds gisteren en zal zich nu voorstellen voor jullie.' Wie zal dit zijn. Hij loopt het podium op en de moed zakt me in de schoenen. 'Hallo, ik ben Hans. Leuk jullie te ontmoeten. Voor de nablijvers, vandaag moet ik op jullie letten.' Anna en ik kijken elkaar aan. Hans. Nu begrijp ik waarom hij op het bal was. 'Moest jij niet nablijven?' Dat was ik vergeten. Ik moet ook nablijven. Met Jack. En niemand meer. Dit wordt een ramp. Jack pakt mijn hand vast. Hij weet wat er is gebeurd. 'Ik bescherm je.' Jack is zo lief. 'Hij weet van mijn krachten af.' Jack schrikt een beetje maar herstelt zich meteen. De zaal ontruimt zich en iedereen loopt naar huis. Jack en ik blijven achter bij Hans. 'Zo zo, dus de gelievde Elsa is een slechte meid geworden.' Ik hou Jack tegen zodat hij Hans niet kan aanvallen. 'Dus je houd wel van me?' 'Gadver, nee.' 'Waarom houd je hem dan tegen?' 'Omdat ik mensen geen pijn wil doen, zelfs jou niet.' 'Dat is juist de reden dat ik van je hou.' Jack geeft me een kusje op mijn wang. 'Verwacht maar niet te veel van haar, het enige wat ze kan is mensen pijn doen, ze heeft laatst haar zusje nog aangevallen. En dat was haar bedoeling.' Jack kijkt me smekent aan. 'Brand maar los.' 'Elsa zal zo iets nooit doen. Ze is daar te aardig voor. Ze is het leukste meisje die er bestaat en jij kan daar niks aan veranderen. Dat lucht op.' 'Zie je het dan niet? Ben je echt zo zielig? Ze bedriegt je, ze doet zich anders voor dan ze is. Ze heeft mij ook bedrogen, zelfs haar zusje. Ze houdt niet van je, ze doet alsof. Ze wil iets van je hebben. Zie je het nu?' 'Ja. Ja, ik zie het. Ik zie dat je een vuile leugenaar bent.' Jack vertrouwt me. Hij vertrouwt me volledig. Ik weet zeker dat hij de enige jongen is die op dit moment nog trouw is aan zijn vriendinnetje. 'Ga naar huis en denk er over na. En jou hou ik in de gaten, Elsa. Ik wil weten hoe je iedereen aan je kant krijgt.' Jack en ik lopen naar huis. 'Hij loog toch?' 'Natuurlijk loog hij. Hij liegt altijd. Zo is hij gewoon.' 'Oké, daar ben ik blij mee. Ik heb je altijd vertrouwt.' 'Maar je wist niet zeker of je gelijk had.' 'Dat komt doordat die Hans je langer kent dan dat ik je ken.' 'Daar heb je gelijk in.' 'Zullen we er maar over op houden?' 'Goed idee.' We lopen verder.
JE LEEST
Disney's magische school (gestopt)
FanfictionEen verhaal over een school waar allerlei Disney personages heen gaan.