Hoofdstuk 28

16 2 0
                                    

Welk cijfer zouden jullie dit verhaal geven? Zet in de comments.
Pov Rapunzel
Ik kijk Elsa aan alsof ik een spook zie. 'Nee grapje.' 'Elsa, laat me alsjeblieft nooit meer zo erg schrikken. Maar nu even serieus, waar is Anna?' 'Ik weet het niet, maar als ze morgen nog niet terug is gaan we melden dat er iets mis is.' 'Oké.' Ik zeg Elsa gedag en loop het lokaal binnen. Het is wel erg appart, eerst is Jack verdwenen en nu Anna. Wat zal er aan de hand zijn? Ik denk er niet langer aan en blijf met mijn hoofd bij de les.

Pov Jack
Ik zit in een kooi. Opgesloten. Er is niemand om mee te praten. Mijn ontvoerder zou de volgende persoon ophalen... ik hoop dat hij Elsa met rust laat. Ik hoop dat het goed gaat met mijn vrienden. Ik hoor niks van ze en mag geen contact maken. Ik maak me ongerust. Ik heb niks te doen en geen spullen. De deur gaat open. Mijn ontvoerder komt binnen met iemand in zijn armen. 'Hier is je gezelschap, ik zei toch dat je die persoon zou kennen?' Ik kijk hem aan. Hoe kan hij dat nou doen? 'Jij vuile schoft, als jij Elsa ook iets aan gaat doen dan...' 'Dan wat?' Hij legt de persoon bij mij in de armen en loopt weg zonder iets te zeggen.

Pov Elsa
Het is avond. Jack en Anna zijn nergens te vinden. Ik ga mezelf weer opsluiten, ik denk dat ik de oorzaak van de verdwijningen ben. Ik laat me niet weer overhalen om uit mijn kamer te komen. 'Elsa, gaat het wel?' 'Ja, ja het gaat.' Ik zit bij Merida en Mulan in de kamer, Merida heeft me uitgenodigd. Mulan kijkt me nog steeds ongerust aan, Merida is naar het toilet. 'Ik meen het, het gaat. Ik maak me gewoon een beetje ongerust over Anna en Jack.' Mulan en Merida groeien steeds meer naar elkaar toe. Daardoor word ik ook steeds beter bevriend met Mulan. Mulan heeft veel van Merida's eigenschappen. 'Ik maak me ook ongerust.' 'Waarover?' Ik kijk Mulan vragend aan. 'Over Shang.' Tuurlijk, haar vriendje. 'Wat is er dan met hem?' 'Hij gedraagt zich zo anders sinds hij weet hoeveel we eigenlijk gemeen hebben, het lijkt alsof hij anders tegen me aan is gaan kijken.' 'Dat is ook bij Jack en mij gebeurd. Jack en ik zijn alleen maar dichter naar elkaar toe gegroeid.' 'Shang lijkt mij te negeren.' Ik kijk Mulan aan. 'Misschien vindt hij je niet meer leuk of moet hij het gewoon eve  verwerken.' Er wordt op de deur geklopt. Merida loopt naar binnen. 'Heb ik iets gemist?' Mulan en ik knikken nee. Ik kijk naar de tijd. 'Ik moet gaan voordat de schooldeuren worden gesloten.' 'Doei.' Merida en Mulan schieten in de lach, ze zeggen best wel vaak dingen tegelijkertijd. Ik lool de kamer uit en doe de deur dicht. Als ik in mijn kamer ben stuur ik Merida een appje dat ik niet naar school kom.

Kort hoofdstukje, ik weet het. Ik heb tegenwoordig weinig tijd, sorry daarvoor.

Disney's magische school (gestopt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu