A/N: als de karakters iets denken gebruik ik /, Bv. /Ik moet eten vinden,/ dacht Vuurster. Anyways, enjoy mijn boek! :D 👇👇👇👇👇
Roxy rekte zich uitgebreid uit en deed slaperig haar ogen open. Ze hoorde een vreemd, snorrend geluid. Ze hief haar kop en keek licht geïrriteerd naar de donzige bal. Tijger, spinde verschrikkelijk luid! "Tijger hou alsjeblieft je kop!" Miauwde Roxy. "Huh? Wat...?" Antwoordde Tijger, slaapdronken. Ze zuchtte. Roxy wandelde naar haar huismens en keek naar haar, toen keek ze naar de deur en toen weer naar haar huismens. Dit herhaalde ze tot haar mens de hint begreep de tuindeur opendeed. Ze miauwde, gaf het een kopje en wandelde naar buiten. Ze sprong het hek op en keek een beetje rond.
/Hmm... Ik denk dat ik een muis ga vangen voor mijn ontbijt!/ Roxy likte haar lippen en klauterde van het hek, de tuin van de buren in.
Roxy rook een sterke, onbekende geur, ze zakte door haar poten en volgde de geur. Opeens zag ze een grote, sterk gebouwde kater die zich aan het wassen was. Roxy sloop heel stilletjes dichterbij tot ze de kat heel goed kon bestuderen. De vreemde kater rook sterk naar bos en andere katten. Maar kennelijk had ze de struik, waar ze onder zat, doen ritselen want opeens was de kater weg. Het enige dat ze had kunnen inspecteren waren zijn ogen, zijn mooie, blauwe ogen. Roxy rende terug naar haar huis, waar ze werd begroet door een fantastische geur van kip! Toen ze klaar was met eten merkte ze pas dat heel de living volstond met grote vierkante dozen, die propvol zaten. "Telma?" Ze wandelde naar het favoriete plekje van de stokoude, roste poes. "Waarom liggen er van die vierkante dozen op de grond?" Telma draaide zich om en keek Roxy aan, ze gromde. "Blijf uit mijn buurt, hyperactieve wasbeer!" Roxy keek naar de poes, ze rolde met haar ogen en wandelde ver uit de buurt van Telma. Bijna werd ze onderuit gehaald door Tijger die een bol wol achterna sjeesde.
Roxy keek naar haar broer en snoof, geïrriteerd. Ze trippelde in de richting van de deur en ging zitten. Haar gedachten werden onderbroken door de luide schreeuw va-. "TIJGER!!" Telma haalde naar Tijger uit die als de bliksem weg rende, luid miauwend.De oude poes strompelde terug naar haar mand, op de wasmachine.
Roxy ging voor het raam liggen, ze rolde zich op tot een fluffy bal en viel in slaap...
Plots werd ze ruw wakker geschud, ze keek op en miauwde luid. Haar huismens had haar opgepakt! Ze zette haar buiten, Tijger was al buiten, en deed de deur achter haar dicht.
Roxy likte haar poot, gefrustreerd.
Ze wandelde verder het gazon op, Roxy scherpte haar klauwen en sprong een boom in.
Dat was haar favoriete plekje! Zo kon ze heel de buurt zien, ook het grote bos...maar daar mocht ze niet komen. Telma zei altijd dat er grote, enge katten zitten die de botten van hun prooien als nest gebruikten.Roxy waste zich en sprong uit de boom... ze snoof.
In het struikgewas zag ze één paar blauwe ogen. Ze herkende ze meteen. De kat van daarnet! Ze sprong de boom uit, maar toen ze beneden was, waren de ogen weg... De struik schudde, toen was het stil. Plotseling hoorde ze geblaas en gekrijs van katten, ze ging kijken.
Twee groepen van katten, tegenover elkaar. Ze keek ernaar, haar ogen groot van shock. Roxy klauterde snel terug haar tuin in en daar bleef ze bibberend zitten.
________________________________________________________________________________
Vinden jullie het al tof??
btw, sorry voor als dit boek een beetje snel gaat (hiermee bedoel ik de storyline)
tips zijn welkom!!
Groetjes, Hollyleaf 🐱🐈⬛🍃
JE LEEST
Roxy's Verlangen
Fanfiction"Als de tijger de zon aanraakt zal de wolf uit de schaduwen verschijnen en de lynx doen ontwaken." Dit boek bevat LGBTQ+ katten, dus als je hier tegen bent raad ik je dit boek vooral af. Als je haatcomments gaat schrijven over dit onderwerp zal ik d...