POV Zilverblad (heel het hoofdstuk) zal ik povs gaan doen? (niet vanuit diegene zijn ogen maar gwn, dat het een beetje meer over diegene gaat.) Misschien is het wel interresant lol :P zet in de reacties je mening pls, VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL LEESPLEZIER!! <3 Groetjes, Hollyleaf.
Zilverblad stretchte, ze dacht aan Tulpstaart! Nee! Niet denken aan haar, muizenbrein! Oh Sterrenclan, help me..
Ze sleepte zich over de grond, moe en gestrest van haar nacht met Tulpstaart. Ze duwde haar poten tegen haar oren, om te stoppen met denken aan die mooie, gladde vacht van Tulpsta- Raaaah!! Stop ermee, Zilverblad!
"Oei! Gaat het een beetje, Zilver? Heb je vlooien in je oren ofzo?" Grapte Zachtpoot. "Niet grappig!" Zei de zilveren poes, op haar rug rollend. "Wat is er dan, Zilverblad? Ik heb vandaag vrij dus we kunnen gaan zonnen op de zonnerotsen?"
Neeeeeeee!! Wat als ik Tulpstaart weer zie?! Oh Sterrenclan..DOE TOCH IETS IN STERRENCLANSNAAM!
Zilverblad rolde terug op haar buik, stond op en zonder dat ze het wist zei ze: "Is goed."WAT?! Neee! Leid mijn mond een eigen leven ofzo?! "Oké!" Miauwde Zachtpoot. "Ik ga even mijn mentor inlichten, en misschien wil Wolfhart wel mee?" De jonge, zwart-witte poes sprong weg, naar het krijgershol. Zilverblad ging zitten, zuchtend. "Wat is er aan de poot, Zilver?" Een grote schaduw boog zich over haar heen. "Oh, hoi Leeuwvlam." mompelde ze. Leeuwvlam was als een grote broer voor haar, hij was er altijd voor haar geweest. Zelfs toen zijn beste vriend, SteenStorm, de grote broer van Zilverblad, de clan had verlaten om een poesiepoes te worden. De kater sloeg zijn staart om Zilverblad heen, waardoor de poes zich heel ongemakkelijk begon te voelen. Zilverblad wist dat het was om haar warm te houden, maar toch duwde ze zijn staart zachtjes weg. "Leeuwvlam. I-ik moet je eigenlijk iets belangrijks vertellen." Leeuwvlam keek onzeker, maar knikte toen. "Ja, ik jou ook." "Ja?" zei de zilvergestreepte poes, verbaasd. "Ja." Leeuwvlam keek haar aan.
"Ga jij maar eerst." Zei Zilverblad.
"Nee jij." Mauwde Leeuwvlam.
"Nee jij mag eerst." Zilverblad glimlachte.
"Nee! Jij!" Leeuwvlam schudde zich uit.
"Nee jij!" Miauwde Zilverblad, die een gekke bek trok.
"Neeeee! Jij!!" zei Leeuwvlam, giechelend.
"IN STERRENCLANSNAAM! ZEG GEWOON WAT JULLIE WILLEN ZEGGEN, STELLETJE MUIZENBREINEN!!" schreeuwde Gaaiveder, waardoor de twee kibbelende katten half doof werden. Verbaasd keken Kwiklicht, Vlierbloesem, Kersenbloesem, Vosklauw en Watersprong op van wat ze aan het doen waren. Zilverblad kromp beschaamd ineen.
"Oke, Oke, rustig maar, broertje." zei Leeuwvlam, die de medicijnkat een por gaf. "Nee, nikste rustig maar broertje. Zeg het, nu." mompelde de kater, waarna hij, grumpy zoals altijd, wegliep naar het medicijnhol.
"Nou..laten we tegelijkertijd gaan, oke?" Zei de grijze poes. "Oke." miauwde Leeuwvlam.
De katten haalden allebij diep adem, waarna ze zeiden: "Ik ben lesbisch-", "Ik ben verliefd op je." miauwden ze, allebij. Een seconde staarden ze elkaar aan. Er ontsnapte een kreetje uit de mond van Leeuwvlam. "W-wat..IN STERRENCLANS NAAM IS DAT?!" Riep Leeuwvlam. "Ssst! Niet zo luid!" Siste Zilverblad. "Oke, maar wat is het nu?!"
"N-nou..Het betekent dat ik alleen op poezen val." Zei Zilverblad. "Oh..Ok." Mauwde Leeuwvlam, en hij legde zijn oren plat. "Het spijt me, Leeuw.", En Zilverblad duwde haar kop in Leeuwvlam's vacht. "Het is niet erg." Zei hij. "Ben je dan niet boos op me?" Vroeg Zilverblad. "Nee? Waarom zou ik?" Vroeg de goudgele kater, verbaasd. "Nou...Omdat ik niet op katers, en dus ook niet op jou val?"Miauwde ze. De kater knipperde haar toe. "Nee. Ik accepteer je beslissing volledig." Zilverblad spinde. "Dankje."
"Ik ben terug! Ik ben terug!!" riep Zachtpoot blij, die samen met Wolfhart naar Zilverblad toesprong. "Hoi, Zachtpoot!" "Hoi!"
"LAAT ALLE KATTEN DIE OUD GENOEG ZIJN OM HUN EIGEN PROOI TE VANGEN ZICH VERZAMELEN ONDER DE HOGESTEEN!!" Braamster's stem weerkaatste tegen de stenen wanden en Zilverblad sprong op, Zachtpoot, Wolfhart en Leeuwvlam sprongen achter haar aan.
"Katten van de Donderclan...Ik heb besloten dat we de Windclan NIET zullen aanvallen. Inplaats daarvan zullen we op de volgende Grote Vergadering discussiëren." Mauwde Braamster. "WAT?!" klonk de woeste kreet van Watersprong. "Dat kun je niet doen! Zo lang kun je niet wachten!! WIE WEET WAT ZE MIJN DOCHTER AL HEBBEN AANGEDAAN!" Krijste Watesprong, buiten zichzelf van woede. "Rustig, Watersprong! We zullen Ijskit terugkrijgen, dat beloof ik!" Reageerde Braamster, kalmpjes. De blauwgrijze kater ging weer zitten, gefrustreerd. Zilverblad keek op, wachtend tot Braamster weer iets zou zeggen. "De vergadering is afgesloten.." Miauwde hij tenslotte.
Zodra alle katten weer weg waren gestroomd klom Zilverblad de stenen richel op. "Braamster? Zou ik je kunnen spreken?" Miauwde de poes, nerveus. "Ja natuurlijk, Zilverblad. Wat is er?"
"Nou..." Zo vertelde Zilverblad dat ze Lesbisch was. Braamster reageerde blij, maar ook geschokt. "Ik heb gehoord van Gaaiveder dat Loofpoel tegen hem had gezegd dat ze ook Lesbisch was...en ze was samen met Motvleugel maar niemand wist ervan." Zei Kwiklicht, die erbij was komen zitten. "Vuurster vertelde me, vlak voor hij stierf, dat hij Bisexueel was..Hij had een oogje op Grijsstreep maar heeft uiteindelijk voor Zandstorm gekozen. En weet je nog Ravenpoot? Hij en Rogge zijn allebij Homo en zijn nu een stel." Vertelde Kwiklicht, glimlachend.
"Maak je geen zorgen, Zilverblad. We keuren je beslissing goed. Ik zou het kunnen bespreken met de andere clanleiders op de volgende grote vergadering!!" Miauwde Braamster, spinnend.
"Dankje, Sterrenclan!" Miauwde ze blij, toen ze weer het hol uit trippelde en naar het krijgershol liep.
🥳 voor Zilverblad! Dat ze de moed heeft gevonden om uit de kast te komen bij haar "broer" , haar leider en zijn commandant!!
(Ja, VuursterXGrijsstreep, MotvleugelXLoofpoel en RavenpootXRogge zijn 3 heeeel bekende ships in de WACAfandom! En ik dacht, waarom zou ik ze niet toevoegen aan dit verhaal?)Nieuw Woorden-Record!! (932 woorden!) 🥳🥳
Hoop dat je weer hebt genoten van dit Hoofdstuk!!
Groetjes, Hollyleaf🐱🐈⬛🍃
JE LEEST
Roxy's Verlangen
Fanfiction"Als de tijger de zon aanraakt zal de wolf uit de schaduwen verschijnen en de lynx doen ontwaken." Dit boek bevat LGBTQ+ katten, dus als je hier tegen bent raad ik je dit boek vooral af. Als je haatcomments gaat schrijven over dit onderwerp zal ik d...