Hoofdstuk 20

30 5 11
                                    

TW: Homofoob gedrag


POV Zilverblad

De poes kwam overeind en pakte een muis van de prooistapel. De sterke, reikelijke aroma's kwamen vrij toen Ze haar tanden in de vlezige, sappige muis zette. Hmm, zalig.. dacht ze. Ze slikte de laatste hap door toen er een kreet van verbazing de stilte doorbrak. Het was Vlinderkit, die achteruit sprong. Zilverblad keek op, haar mond viel open toen ze zag wie er bij de kampingang lag, de kat haar vacht was helemaal verfomfaaid en geklit.

"Zachtsnor?!" Miauwde ze. De zilveren poes sprintte naar haar vriendin. "W-Wolfhart.." mompelde Zachtsnor. De zwarte poes haar ogen rolden weg en haar kop kwam met een bons in het stof terecht. Zilverblad legde een poot op de nek van de andere poes, om te checken of ze nog leefde. "LAVENDELPOEL! GAAIVEDER!!" krijste ze, paniekerig.

"Gaaiveder is kruiden gaan plukken!" riep Lavendelpoel, terwijl ze angstig kwam aanrennen.

"Zachtsnor...ze is uitgeput! Maar het lijkt er niet op dat ze gewond is.." miauwde Lavendelpoel.

"Oh Sterrenclan zij dank!" miauwde Zilverblad opgelucht. Kwikster kwam uit haar hol. "Weet iemand waar Zonnestaart is?! Hij moet nog een avondpatrouille regelen!" riep Kwikster, zodat iedereen haar kon horen.

"Nee."

"Niet gezien, sorry!"

"Nu je het zegt...?"

"Waar is Zonnestaart?"

"Ik heb hem niet gezien sinds zonhoog!"

mompelde verschillende katten.

"..." Kwiklicht keek hen aan, bezorgd over haar, technisch gezien, gloednieuwe commandant!

"Oke..Keverklauw, Valkveer, Watersprong, Kersenbloesem en Leliehart! Ga Zonnestaart zoeken! En ik heb Wolfhart al een tijdje niet gezien, ga hem ook maar zoeken! Wie weet wat die twee aan het doen zijn.."

"Zilverblad en Leeuwvlam, helpen jullie even met Zachtsnor naar mijn hol te dragen?" miauwde Lavendelpoel.

"Ik kom eraan!" zei Leeuwvlam, terwijl hij zijn laatste hap muis doorslikte.

Hij hief Zachtsnor op en Zilverblad drapeerde haar op zijn sterke schouders, waarna ze eronder glipte. De zon scheen op de stoffige vacht van Zachtsnor.

In het medicijnhol werd de zwartwitte poes neergelegd en onmiddelijk verzorgd.

"Zachtsnor, zeg eens iets! Hoe is dit gebeurd?" vroeg Lavendelpoel.

Zachtsnor hief langzaam haar kop en fluisterde iets onverstaanbaar.

Lavendelpoel drukte haar oor tegen de borstkas van Zachtsnor. "Ze ademt nog!" zuchtte de poes opgelucht.

"W-Wolfhart....b...os..Open Plek.." Miauwde Zachtsnor.

"Wat? Is hij in het bos?Bij de Open Plek?!" Zilverblad knikte naar Leeuwvlam die meteen in actie schoot om een nieuwe patrouille te organiseren.

Lavendelpoel schoot ook in actie en liet Zachtsnor verschillende dingen eten.

Oh- IK MOET NOG NAAR TULPENPOEL! in Zilverblad haar kop sprong er een lichtje aan en ze sjeesde naar buiten, een stuk vers prooi pakkend. Ze stoof de doorntunnel door en racete naar de Zonnerotsen, waar Tulpenpoel zat te wachten. "Tulp! Het spijt me dat ik zo laat was, mijn vriendin-" Tulpenpoel maande haar tot stilte. "Het is oke.." miauwde ze. "Ik- ik moet je iets vertellen, Zilverblad." ze klonk wanhopig. "Wat dan?" spon de zilveren poes.

"Ik...eh- we...we verwachten kits." Stamelde Tulpenpoel, naar de grond kijkend. "..." Zilverblad keek Tulpenpoel aan. Ze stapte een rondje en keek haar partner toen terug aan, haar mond nog steeds dicht. "..." 

"Eh..ga je nog iets zeggen of hoe zit he-" Tulpenpoel werd opzij gesmeten door een zwarte gedaante met witte luipaardprint. "Wha- Forelstroom?!" De poes keek op naar haar vroegere leerling. "Je hebt de Rivierclan verraden!" Siste Forelstroom. "Ga van haar af!" miauwde Zilverstroom boos. De poes duwde de veel jongere krijger van haar partner af. "Jij kan me niet zeggen wat ik moet doen, Donderclanschurft!" Forelstroom blaasde, haar vacht recht overeind. "F-forelstroom! Ik kan het uitleggen!" piepte Tulpenpoel. "NEE!" krijste Forelstroom. De poes sprong op Tulpenpoel die het uitschreeuwde van angst. "Jullie kunnen niet eens samen zijn!" gromde de poes. "Jullie zijn..allebij poezen! D-dat kan niet!" grauwde ze. "Excuseer?!" krijste Zilverblad.

Zilverblad sprong op Forelstroom, ze duwde de zwarte poes op haar buik en klemde haar nagels in de dikke vacht van Forelstroom. "Hoe durf je!" siste ze. 

Tulpenpoel likte verwoed haar buik, tranen sprongen in haar ogen toen ze niets voelde. Wat is er aan de poot met de kits?!


*GASPSPSPSPSPS*

HOOFDSTUK 20?! 😭🥳🥳🥳

Wow! Ik had echt nooit gedacht dat ik hier zou geraken. *huilt stilletjes*

Dankje om te voten, lezen en commenten!! TwT

Om hoofdstuk 20 te vieren kunnen jullie beslissen hoe het verdergaat!

A: Zilverblad vermoordt Forelstroom maar hierdoor loopt ze een trauma op, Forelstroom zal niet vertellen wat ze heeft gezien en ZilverxTulp leeft nog lang en gelukkig.

B: Zilverblad laat Forelstroom vrij waardoor die het vertelt aan de clan en Tulpenpoel zal verbannen worden.

(antwoordt A of B)


Roxy's VerlangenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu