Zilverblad werd omvergeduwd en een pluizig pootje sloeg op haar gezicht.
"Hey!" lachte ze. Pluiskit schudde haar pluizige vachtje uit en sprong op haar buik, Jeneverkit beet in haar staart.
"Je zal de Donderclan nooit verslaan, gemene Schaduwclankat!" piepte het blauwe poesje. Zilverblad probeerde overeind te komen maar Pluiskit hield stand en klauwde zich vast in de buik van de zilveren poes, waardoor ze ondersteboven aan haar buik bengelde. De zilveren poes keek omlaag, ze schudde zich en Pluiskit viel om haar rugje, om de grond.
"Sorry, kittens! Ik moet eh...krijgersdingen gaan doen..Doei!"
Zachtpoot, Kwiklicht, Zonnestaart en Kersenbloesem kwamen het kamp binnen. "Ah, die Zilverblad! Zou je met Zachtpoot langs de Rivierclangrens willen gaan markeren?" Miauwde Kwiklicht terwijl ze haar roodborstje op de prooihoop liet vallen.
"Natuurlijk!" miauwde Zilverblad.
Zij en Zachtpoot liepen door het warme bos. "Dus...De Rivierclan kan zwemmen toch?" zei Zachtpoot, haar ambere ogen straalden. "Jep!" "Ha! Nou, ik zal ze eens laten zien dat Donderclankatten even goede zwemmers zijn!" Zachtpoot likte haar lippen.
"Laat me niet lachen! Na één muizenhartslag kom je er alweer uit, nat en boos." Zachtpoot negeerde haar en sprong in het water. Zilverblad keek verbaasd. "Aaaah! Heerlijk koel!" Zachtpoot dook onder en kwam weer boven met een mini vis. "Wow! Je hebt serieus een vis gevangen!" Zachtpoot wandelde trots terug naar de oever.
"Hé..HEY, DAT IS RIVIERCLANPROOI!!!" schreeuwde een stem. Zachtpoot draaide zich verbaasd om. Het was een zilverkleurige poes met een zwarte luipaardprint. "NIET WAAR! WE HEBBEN DIT IN ONS TERRITORIUM GEVANGEN! DE GRENS IS IN HET MIDDEN VAN DE RIVIER EN ZACHTPOOT WAS AMPER IN DE RIVIER!!" schreeuwde Zilverblad terug.
Toen kwam er een witte poes met crèmekleurige spikkels op haar gezicht. "Forelpoot! Tegen wie in Sterrenclan's naam sta je zo te schreeuwen?!" riep de poes. Zilverblad herkende haar. "Ohnee..Dat is Tulpstaart! En waarschijnlijk is die andere kat haar leerling?" Zilverblad schuifelde ongemakkelijk met haar poten. Tulpstaart keek op en haar blik veranderde meteen. "Oh..uh- Hoi Zilverblad! Bekommer je maar niet om mijn idiote leerling, haha.." Tulpstaart sloeg haar staart voor het gezicht van Forelpoot. "Wha- Hey!" "Zwijgen!" siste Tulpstaart. Forelpoot duwde de staart weg.
"Maar ze hebben prooi gestolen!!" riep Forelpoot uit. "NIET WAAR!" schreeuwde Zilverblad. "We hebben het op onze grens gevangen, Forelbrein!" bij die naam trok de leerling haar gezicht wit en ze brieste het uit van woede, de kat stond op het punt om de rivier over te steken. Maar Tulpstaart hield haar tegen en duwde haar uit het zicht. "JA SORRY, JULLIE HEBBEN GELIJK! MIJN LEERLING MOET BLIJKBAAR NOG OEFENEN MET GRENZEN LEREN!!" schreeuwde de witte poes terug.
Forelpoot gromde boos en wandelde terug naar het kamp. Zilverblad zwaaide een tot ziens en bloosde. "Nou, laten we maar eens teruggaan, hé?!" "Oké!" miauwde Zachtpoot, ze keek nog eens naar Zilverblad en Tulpstaart en haalde toen haar schouders op. /Waarschijnlijk zijn ze gewoon vrienden./
_______________________________________________________________________________
Sorry dat het zo lang duurde, trouwe lezers!
Ik ga morgen naar Central Parks met een paar vrienden dus ik weet niet of er morgen een hoofdstuk gaat zijn... Anyways, hoop dat je het leuk vondt! (P.S. Kun je raaden wat er aan de hand is tussen Zilverblad en Tulp? 👀)
Groetjes, Hollyleaf🐱🐈⬛🍃
JE LEEST
Roxy's Verlangen
Fanfiction"Als de tijger de zon aanraakt zal de wolf uit de schaduwen verschijnen en de lynx doen ontwaken." Dit boek bevat LGBTQ+ katten, dus als je hier tegen bent raad ik je dit boek vooral af. Als je haatcomments gaat schrijven over dit onderwerp zal ik d...