Hoofdstuk 17

35 8 6
                                    


Met dank aan: Hulstlooftjahh & Glowstarisasher voor de krijgersnaam!!

TW: bevat homofobie!! ⚠️⚠️

POV Zonnestaart

"Zachtpoot, jij zal nu bekend staan als Zachtsnor. Ter ere van je witte snorharen, je kracht en je liefdadigheid." Miauwde Kwiklicht, die de kersverse krijger toeknikte. De clan scandeerde vrijwel meteen haar naam. "ZACHTSNOR! ZACHTSNOR! ZACHTSNOR! ZACHTSNOR!" Juichten ze.

Zilverblad wandelde als eerste naar voren om haar te feliciteren. "Wow! Wat een coole naam, het past bij je!" Miauwde ze, blij. Zonnestaart gaf Zachtsnor een kopje. "Nu kunnen we samen slapen in het krijgershol!" antwoorde hij, spinnend. Het bleef stil. Zachtsnor stootte een nerveus lachje uit. "Eh..Dat zien we nog wel, Zonnestaart..." Zonnestaart staarde haar aan, zijn ogen flitsten, boos.

"Ik wil nog een commandant uitkiezen." riep Kwiklicht, waarna ze glimlachend een wenkbrauw optrok naar Zilverblad, die aanstalten maakte om met Zachtsnor een nest in het krijgershol uit te kiezen. Zonnestaart snoof, geïrriteerd, door de jonge poes. "Ah- hahaah, oke.." Zilverblad ging beschaamd terug op haar plek zitten, Zachtsnor naast haar. Zonnestaart brieste, woedend.

"En de nieuwe commandant zal worden...Zonnestaart!!" riep kwiklicht.

Zonnestaart knipperde verbaasd met zijn ogen. Yesss, eindelijk volledige macht! Nu alleen nog die pluimstaart doden op een goed moment..



Wolfhart staarde haar met open mond aan, bang voor de toekomst. "Nee! Kwiklicht- da- nee! Dat kun je niet maken!!"

Kwiklicht bekeek hem.

"O? En waarom niet, Wolfhart?"

Zonnestaart bedankte Kwiklicht en hij sprong op de CommandantenSteen. Wolfhart bleef stil. Kwiklicht negeerde hem en draaide zich naar Zonnestaart.  "Zonnestaart. Jij hebt het leiderschap over de clan terwijl ik naar de Maanpoel ga." Kwiklicht sprong van de rots en wandelde naar het medicijnhol voor reiskruiden.

Even later kwam ze het hol uit met Gaaiveder en Lavendelpoel, het kamp uitwandelend.


Zonnestaart sprong op de rots en ging daar liggen, in de zon. Hmm, zalig, zo'n zonnetje dacht hij, toen de warmte hem overspoelde. Wolfhart keek hem boos aan. Zachtpoot zat zich te wassen en de andere clanleden waren, of gaan jagen of gaan liggen in hun hol, omdat ze te warm hadden. Zilverblad kwam het hol uit en Zonnestaart kwam van de rots.

De gouden kater liep naar Zilverblad toe en streek met zijn staart onder haar kin, Zilverblad gromde verbaasd. "Goededag, schoonheid. Hoe gaat het, honnepon?" Miauwde hij, waarna de kat naast Zilverblad ging zitten.

Wolfhart staarde hen aan en gaf Zachtpoot een por, de poes keek op en staarde de twee nu ook aan. Ze slaakte een kreet vol pijn en woede. Zonnestaart negeerde haar. Zilverblad sloeg geïrriteerd haar klauwen uit. "Noem me niet zo, Zonnestaart." Gromde ze. "Zilverblad, je weet dat ik van je hou." Miauwde de kat. "Zwijg, Slangenhart! Denk je nu serieus dat ik die gevoelens voor je heb?! Ik val op poezen, dat weet je!" Gromde ze, nu nog bozer. De poes ging een eind van hem vandaan staan. "Ach, zet die onzin uit je hoofd, Zilverblad. Je kunt alleen maar op katers vallen!" Zei Zonnestaart. Het bleef stil, Zilverblad liet haar tanden zien. "Hoe.durf.je.." Miauwde ze, waarna de poes uithaalde naar Zonnestaart. Een druppeltje bloed spatte op het zand, Zonnestaart drukte een poot tegen zijn bloedende neus. "Dat krijg je ervan, homofoob!!!" Krijste Zilverblad.

Nu sprong Zachtpoot naar voren, ze sloeg Zonnestaart in het gezicht, waarna de twee poezen het kamp uitliepen. Wolfhart ging voor hem staan. "Wat ben je toch een vuile kat. Hoe durf je Zilverblad lastig te vallen!" Grauwde hij, waarna de kat het krijgershol inliep.

Die twee poezen zijn geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken!                             F*ck you, Zonnestaart.

Hoop dat je Hoofdstuk 17 leuk vond!!

Shoutout naar Hulstlooftjahh en Glowstarisasher voor de krijgersnaam van Zachtpoot!

OOK SHOUTOUT NAAR @sintelveltjee WANT HET IS ZIJN VERJAARDAGGG, GEFELICITEERD!!🥳

Groetjes, Hollyleaf🐱🐈‍⬛🍃


Roxy's VerlangenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu