Hoofdstuk 21

37 6 5
                                    

Gaaiveder kwam het muffige medicijnhol binnen. "Wat is hier aan de hand?!" miauwde hij, boos. "Lavendelpoel, vertel!" grauwde hij. De zanderige grond was helemaal bezaaid met kruiden en bloed. "Is er een gevecht geweest ofzo?!" de kat staarde zijn leerling aan, bijna alsof hij echt kon zien!

"Nou.." Ze staarde ineens strak voor zich uit, niemand horend. Ze kneep haar ogen dicht en deed ze toen weer open. Ze was op een veld...een open plek, bezaaid met....bloed?! Het bloed droop van de bomen en sommige stukken gras waren zo hard en donkerrood! Ze hapte naar lucht toen Lavendelpoel een schaduw zag,  de schaduw bewoog en kwam vanachter een boom vandaan. Grote klauwen, gestreepte, bruine vacht onthulde zich langzaamaan. De tijger sprong grauwend naar de zwarte kat. Lavendelpoel dook ineen. 

Ze keek naar het gras onder haar. Huh? Waarom wordt het gras ineens zo- de poes schreeuwde het uit van verassing toen ze door de lucht vloog, steeds hoger en hoger. Ze zag het bos, het eiland, zelfs de tweebeenplaats! Ze zweefde over het donderterritorium. Plots voelde ze een warme gloed op haar rug. Ze draaide zich om. De tijger sprong op haar af en ze bukte net op tijd! Ze zag hoe de tijger indeplaats daarvan op de zon afvloog.

"Als de tijger de zon aanraakt..."

de stem echode in de geest van Lavendelpoel. De zon daalde steeds verder naar beneden, recht op...de kraamkamer van de Donderclan! Ohnee! dacht ze verschrikt. Ineens verscheen er nog een gedaante onder haar. Het was een wolf! De wolf sprong de lucht in en hield de zon tegen.

"Zal de wolf uit de schaduwen verschijnen..."

klonken de stemmen weer. De kraamkamer ritselde, Lavendelpoel ging kijken, nieuwsgierig. Er lag, in het midden van de kraamkamer, een slapende lynx.

"En de lynx doen ontwaken." 



Ineens tolde de wereld rond haar heen en kwam ze in een glinsterend, wit woud met lichtgroen gras en lichtblauwe bomen.

Er verschenen twee katten, een roste, oude poes en een grote, witte poes met een dikke vacht.

"Wa- Telma?!" Lavendelpoel kijkt verbaasd naar de roste poes, die haar glimlachend aankijkt. "Het is nu Vlinderhart, liefje." miauwt ze. "En dit is Wolkwind." Wolkwind knikte. "Je kent me waarschijnlijk niet, ik ben gestorven toen jij geboren werd." miauwde de poes liefdevol. Haar ogen werden troebel. Lavendelpoel staarde hen aan.

"Als de tijger de zon raakt zal de wolf uit de schaduwen verschijnen en de lynx doen ontwaken."

Miauwden ze in koor.

Lavendelpoel haar hoofd tolde. Ze had eindelijk een profetie ontvangen! Maar wat betekende het? Al die roofdieren...zouden die dan naar de clan komen?! Of zou de zon omlaagstorten? Of misschien is het zoals hoe Vuurster Braamster als commandant koos! Met namen! Hier dacht Lavendelpoel over na.

Ze herhaalde deze vraag tot het tot haar doordrong. De zon...dat is vast Zonnestaart! En de wolf is waarschijnlijk Wolfhart?! Maar wie is dan de tijger en de lynx...?

De poes knipperde met haar ogen. Gaaiveder staarde haar aan. Ze was weer in het hier en nu. "Lavendelpoe-" "We moeten Zonnestaart vinden!" miauwde Lavendelpoel, het hol uit rennend. Gaaiveder staarde haar na. "Ik ben blij voor haar!" spon hij. "Wacht wa-" Zachtsnor keek hem verward aan. "Zie je dan niet dat ze een profetie heeft gekregen??" gromde Gaaiveder, geïrriteerd. "..." de grijze kater rolde met zijn ogen.

POV Tijger

Tijger stond op en schudde zich uit. "Steen!" zijn luide, arrogante miauw galmde over de stortplaats. De rode halsband met klauwen glimde in het zonlicht. De grijze kater kwam aan gesloft. "Wat is er baas?" hij kijkt Tijger aan en zakt door z'n poten. "Moet dat een buiging voorstellen?" Tijger haalde een wenkbrouw op."Breng me de gevangenen." Snauwde Tijger. "Ja baas." Bromde Steen. De kater rende weg. En tijger glimlachte. "We gaan mijn zus een bezoekje brengen..."

Nog 3 of 4 hoofdstukken...en dan is dit boek voorbij!! 😭 (er komt ook nog een nawoord.) sorry dat dit hoofdstuk een maand duurde!! En aangezien het school terug begint ga ik dood, omdat ik naar een nieuwe school ga enzo...anyways, hoop dat je dit hoofdstuk leuk vondt!! :3

Groetjes Hollyleaf🐱🐈‍⬛🍃

P.S. was vergeten om te zeggen- Wolkwind is gebaseerd op de heilige kat van sintelveltjee , Wolk! Ik had al HEEL erg lang het idee om zijn kat aan het verhaal toe te voegen! Hopelijk vindt je het niet erg, sintelveltjee !! 🫶🏻

Roxy's VerlangenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu