Hoofdstuk 16

28 5 8
                                    

hier past een perfect liedje bij btw, zoek op: How Do I Say Goodbye (van Dean Lewis)

POV KWIKLICHT (niet vanuit de "ik" vorm)

"BRAAMSTER IS D-DOOD!" Schreeuwde Zonnestaart buiten adem.

"W-wat..." Miauwde Kwiklicht met een zwakke stem. Ze zakte ineen, haar ogen toeknijpend. Gaaiveder en Lavendelpoot, zaten bij haar. Gaaiveder likte teder over Kwiklicht's kop en Leeuwvlam gaf haar een troostend kopje.

"Waar light hij?" vroeg Kwiklicht, ze was opgestaan en stond in volle glorie voor Zonnestaart. "Hij..Ligt bij de zonnerotsen." Antwoordde de kater bevend. "Zonnestaart, Lavendelpoel en Keverklauw, ga Braamster zoeken." Zei ze, voordat de rode poes haar nieuwe hol in liep. Keverklauw knikte en draafde samen met Zonnestaart en Lavendelpoel het DonderClankamp uit.

TERUG IN HET DONDERCLANKAMP (katten kunnen blijkbaar teleporteren lolz)

Kwiklicht kwam haar hol uit, ze moest leunen tegen Gaaiveder door de schok die ze op dit moment kreeg.

Daar lag Braamster, de machtige, bijna altijd lieve partner van Kwiklicht.

De bruine kater zag er verschrikkelijk uit, zijn nek was opengereten, zijn mond hing halfopen waardoor er druppeltjes bloed uit liepen. Zijn altijd zo warme, amberen ogen waren leeg, grijs en levenloos.

"Nee- NEE, BRAAMSTER!!," Krijste Kwiklicht, die halsoverkop naar het lijk van haar partner schreed. "N-e-eeeeee..." snikte ze, terwijl de poes haar vastklampte aan het langzaam hard wordende lichaam. Ze schudde haar kop en huilde en duwde haar gezicht in de vacht. Zachtpoot kwam naast haar zitten en legde troostend haar staart op Kwiklicht's rug.

De katten van de DonderClan dromden samen. "We hebben al te veel verloren.." mompelde Snorre. Kwiklicht stond op toen Braamster langzaam opgeheven werd. "Wacht." Zei Kwiklicht beslist. "Ik wil een pluk vacht van Braamster in mijn nest." miauwde ze droevig.

Zo gezegd zo gedaan, Kwiklicht scheurde teder een stukje vacht los en ging terug naar het leidershol. "Wat gaat er nu gebeuren?" Miauwde Zachtpoot nieuwsgierig.

"Oh ja, jij hebt dat natuurlijk nog nooit meegemaakt! Als een leider sterft wordt de huidige commandant de nieuwe leider en moet hij of zij voor maanhoog een nieuwe commandant kiezen!" Miauwde Grijsstreep.


"Aha.." Knikte Zachtpoot.

Even later kwam Kwiklicht het hol weer uit, begeleid door Gaaiveder. Ze sprong op de hogesteen en keek verdrietig op haar clan neer. "D-Donderclan...Onze dierbare leider B-Braamster.." Kwiklicht ging liggen, omdat ze maar al te goed wist dat ze zou flauwvallen als ze bleef rechtop staan. "Is gestorven...En ik zal nu mijn c-commandant beslissen..Maar eerst moet er een nieuwe krijger worden genoemd."

Kwiklicht haalde adem. "Zachtpoot, stap naar voren."

De zwart-witte poes spitste haar oren. "Ik?" Miauwde ze verbaasd. Ze stapte toch maar naar voren.

"Ik, Kwiklicht, leider van de Donderclan, doe een beroep op mijn voorouders om op deze 'poot' neer te kijken. Ze heeft hard getraind en haar poesiepoesleven achtergelaten om uw nobele krijgscode te begrijpen en ik breng haar naar u als een krijger op haar beurt."

Kwiklicht keek op naar de blauwe hemel en toen weer naar Zachtpoot.

Ze ging verder.

"Zachtpoot, zweer jij altijd de krijgscode te volgen en je Clan te verdedigen, met gevaar voor eigen leven?"

Het was stil.

Zachtpoot knikte. "Dat zweer ik." miauwde ze krachtig.

Kwiklicht glimlachte.

"Dan, bij de krachten van de SterrenClan geef ik je je krijgersnaam!"

Het was muisstil.

"Jij zal nu bekendstaan als....."


Wat moet haar nieuwe krijgersnaam worden??

Stem hier! De naam met de meest reply's wint!! (GESLOTEN)

1. Zachtbuik

2. Zachtvacht

3. Zachtklauw

4. Zachtsnor

5. Verzin zelf iets!



Edit, geplaatst 22/05/2023 om 20:30

Momenteel zijn er...2 stemmen voor Zachtsnor! 1 stem voor Zachtklauw, 1 stem voor Zachtstaart, 1 stem voor Zachtsnuit! Zachtsnor wintttt!!

Zachtsnor werd gevoted door Hulstlooftjahh & Glowstarisasher! Bedankt om te stemmen iedereen!!

Roxy's VerlangenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu