Hoofdstuk 23

20 3 4
                                    

Aangeraden liedje(s): Fire on Fire, Dandelions

POV ZACHTSNOR
De poes hijgde. Gaaiveder voelde aan haar buik, die vreemd aanvoelde. Gaaiveder strekte zich. "Gefeliciteerd, Zachtsnor." glimlachte hij. "W-wat? Met wat? Waarom feliciteer je me?" "Je verwacht kits." Gaaiveder rolde met zijn ogen. "...WAT?!" Zachtsnor spinde, ze verwachtte kittens!! Haar eigen kittens waren in haar buik aan het groeien! Ze spinde nog luider. Tranen sprongen in haar ogen van blijdschap. "I-ik moet dit Wolfhart vertellen!" ze sprong overeind. Maar zakte weer in elkaar van verdriet, met de gedachte dat hij waarschijnlijk in het bos lag, dood. Ze snikte. Gaaiveder draaide zich om. "Wat is er?" vroeg hij. "H-het is..ik wil mijn kits niet alleen opvoeden." miauwde ze verdrietig. Haar oren zwiepten. Er waren poten, veel poten.

"WE HEBBEN ZE GEVONDEN!!" Riep Leeuwvlam. Gaaiveder rende naar buiten en Zachtsnor hief zich overeind. "Oke! Iedereen! Achteruit! Lavendelpoel, haal alle kruiden voor wondes!" zei Gaaiveder gehaast. Kwikster sprong van de rots en ging voor haar voormalige leerling staan, haar zicht versperrend. Zachtsnor probeerde de pluimstaart weg te duwen en ze jankte toen ze zag hoe Gaaiveder een hartmassage deed bij Wolfhart. Alsjeblieft! Alsjeblieft, Sterrenclan! Huilde Zachtsnor stilletjes. Laat hem leven!! "H-hij ademt!" fluistert Gaaiveder, opgelucht. De clan zuchtte opgelucht. Zachtstorm racete naar Wolfhart, tranen stroomde over haar wangen.
"W-Wolfhart?" fluisterde ze. Wolfhart knipperde met zijn ogen en glimlachte zwakjes. Zachtsnor knipperde en nog steeds stroomden er tranen. Ze duwde haar kop in Wolfharts nekvacht en huilde, van geluk.  Gaaiveder klopte met zijn staart op Zachtsnor's rug. Ze keek op. "W-we hebben Zonnestaart niet kunnen redden. Het spijt me." Miauwde hij. Zachtsnor stond langzaam op en keek Zonnestaart's levenloze lichaam aan. Ze hurkte en ging dichter bij Zonnestaart. "...het spijt me. Het spijt me dat het zo is geëindigd." Fluisterde ze. De zwartwitte poes ging terug bij haar partner zitten.

POV ZILVERBLAD
De doorntunnel ruiste. Zilverblad en Tulpenpoel kwamen binnen. "Oh?Waarom heb je een rivierclan naar het kamp geleid?" Vroeg Kwikster. "Kwikster, ik- ik heb je iets op te biechten." Miauwde Zilverblad. Ze zag eruit als een kit die iets mispeuterd had. "Ik- dit is mijn partner." Zei ze. Kwikster staarde haar aan. Het kamp ook. "Ach. Wat boeit het- ik heb altijd gevonden dat die stomme regel van de krijgscode weg moest." Glimlachte Kwikster. Zilverblad haar oren sprongen overeind en haar ogen glinsterden. "Dank je, Kwikster!" Zei ze blij. Ze keek naar Tulpenpoel en haar gedachten werden weer helder. "M-maar we hebben hulp nodig! Tulpenpoel haar kits bewegen niet meer!" "Ga naar mijn hol." Knikte Gaaiveder en hij volgde hen.

POV TULPENPOEL
Tulpenpoel ging zitten in een mosnest en wachtte angstig op Gaaiveder. Gaaiveder kwam binnen. "Oke..wat is er precies gebeurd?" Miauwde Gaaiveder gespannen. "Een rivierclanpoes heeft Tulpenpoel aangevallen en nu voelt ze haar kits niet meer." Zei Zilverblad, nerveus met haar poten het mosnest knedend. "Hm...we zullen eens zien." Mompelde Gaaiveder bedachtzaam. Tulpenpoel drukte haar kop in Zilverstroom's vacht.

"Het is gelukkig niet zo erg." Miauwde Gaaiveder nadat hij Tulpenpoel's buik goed had gecheckt voor beweging of bobbels. Tulpenpoel zuchtte diep, opgelucht likte ze haar buik. "Hoelang ben je al zwanger, trouwens?" Vroeg Gaaiveder. "Al zeven manen." Miauwde ze, het zachte geklop van haar witte staart op het nest weergalmde in het medicijnhol. "Hmm..." De blinde, blauwe ogen van de medicijnkat stonden bezorgd. "W-wat is er, Gaaiveder?" Miauwde Zilverstroom. "De kits zijn overtijd. Al een maan." Bromde Gaaiveder. Zilverstroom en Tulpenpoel keken elkaar aan. "Maar het komt volledig goed. Dit gebeurd wel vaker!" Miauwde de blinde kater geruststellend. Zilverstroom glimlachte.

POV TIJGER
Poten dreunden over de bosgrond. Stof stoof op toen Tijger z'n katten door het bos draafde, op weg naar het Donderclankamp. De donkerblauwe kitten schommelde heen en weer in zijn bek, Jeneverkit piepte angstig toen zijn scherpe tanden in de kittenvacht priemde. Tijger's groene ogen flitsten in de weerkaatsing van de zon. "Tijd voor de strijd." Gromde hij.

AAAAAAAAAA NOG DRIE OF VIER HOOFDSTUKKEN!!!!

Ik heb nog een heel leuke ancouncement. Als je mijn berichtenbord volgt dan zal je het misschien al weten! :3

😆ER😆
✌️KOMT✌️
👍EEN👍
✍️SERIE✍️
😊VAN😊
😍ROXY😍
😉HAAR😉
🥹BOEK🥹
🥳YAY🥳

Ik heb de trailer al gemaakt en ben van plan het op youtube te zetten. Zin om de serie te volgen? Ga dan op @PumpkinPatch-wcue  abonneren! (Er zijn nog geen videos gepost daar.)

Roxy's VerlangenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu