TW: realistic birth
POV Zilverblad.
Ze staarde haar partner aan. Een dag geleden was de poes naar Gaaiveder en Lavendellicht gekomen om te klagen over hevige samentrekkingen in haar buik. En nu keek Zilverblad neer op de cremekleurige kat die aan het bevallen was. Tulpenpoel jammerde en klauwde aan het mos onder haar. Na een paar minuten schoof er een bebloed bundeltje slijm op de nestbekleding. "Bijt de zak open." snauwde Gaaiveder tegen de zilverkleurige poes. Zilverblad haastte zich naar het kleverige hoopje en begon de zak door te bijten. met een kleine knap sprong het vlies open en hapte de kitten naar lucht. De poes glimlachte teder. "Mijn zoon.." spon ze.
Even later duwde Gaaivedre de drie kittens tegen Tulpenpoel's buik. "Gefeliciteerd." mompelde hij. Zilverblad likte haar oudste kit. Hij was zilvergestreept, zoals zijn moeder. Tulpenpoel keek liefkozend naar haar middelste dochter. Die was wit met créme oorpuntjes en pootjes. En dan was er nog de jongste, een volledig créme kit met zilveren vlekjes op haar gezicht en rug. "Wat dacht je van Ijskit voor de oudste?" Miauwde Tulpenpoel vragend. De zilveren poes knikte. "En Kleikit voor deze?" Zilverblad wees naar de créme kit. "Hmm..sorry dat ik stoor maar misschien Lynxkit voor die?" Lavendelmaan wees naar een donkergrijs gestreept katertje. Bemoei je met je eigen zaken, medicijnkat! Zilverblad vocht tegen de drang om de jonge poes weg te jagen. "Dat is prima, Lavendel!" Zei Tulpenpoel plots. Zilverblad schudde het gevoel van zich af toen ze terug aan Forelstroom moest denken, ze had er telkens nachtmerries over. En toen was er paniekerig gekrijs. Zilverblad hief haar hoofd op en ging kijken. "Wat is er-" Gaaiveder trok haar terug het donkere hol in. "A- Hey! Waarom deed je dat?" Miauwde ze. Gaaiveder staarde haar aan, zijn blauwe ogen in haar ziel zinkend. "Er zijn onbekende katten in ons kamp." Mompelde hij. "Bescherm jullie kits en sta klaar om je familie te verdedigen, Zilverblad." Hij draaide zich om en maakte vlug bundeltjes met kruiden klaar. Toen zwiepte de grijze kater met zijn staart naar een zijhol. "Ga daar schuilen." Miauwde hij kort. Zilverblad pakte Kleikit op en zette die op haar rug. Haar partner pakte de anderen op en samen haasten ze zich naar het hol. Toen krulde Zilverstroom zich rond Tulpenpoel en haar kits.
Zoals jullie gezien hebben is het hoofdstuk wat geëdit. Want plots was ik een heel stuk kwijt! Maar het is oke nu. Tot volgende keer!
Groetjes, Holly🐱🐈⬛🍃
JE LEEST
Roxy's Verlangen
Fanfiction"Als de tijger de zon aanraakt zal de wolf uit de schaduwen verschijnen en de lynx doen ontwaken." Dit boek bevat LGBTQ+ katten, dus als je hier tegen bent raad ik je dit boek vooral af. Als je haatcomments gaat schrijven over dit onderwerp zal ik d...