"...en Vlinderpoel heeft een nestje kittens gekregen. Helaas zijn twee ervan naar de Sterrenclan gegaan. De overgebleven kit is Sneeuwkit. Het is aan jou, Braamster." Regenster knikte hem toe.
"Met de Donderclan gaat het fantastisch! We hebben een nieuwe leerling, Zachtpoot!"
Hij glimlachte maar ondertussen klonk er zacht gemompel en geschokte kreten.
"Huh?! Ik ruik een vlaag poesiepoes!!" Klonk een stem. "Zachtpoot? Daar heb ik de vorige vergadering niks over gehoord!" Mompelde een oudste. "Nou, het zal waarschijnlijk komen omdat ze een ex-poesipoes is." Miauwde Braamster.
"Ik wist het! Ik wist dat de Donderclan weer een poesipoes zou opnemen!" Grauwde een Schaduwclankat.
"Zwijgen!" Siste Nachtster.
"Kijk naar de maan, rattenbrein! Je hebt de Sterrenclan boos gemaakt!" Het werd meteen stil.
"Ik denk dat de Vergadering is afgelopen." Miauwde Zandster.
Hij sprong uit de boom en riep luid,"Windclankatten verzamelen!! We gaan naar het kamp!" Katten stroomden over de open plek. De Windclan leek snel naar huis te willen gaan. Braamster zuchtte en sprong ook uit de boom.
"Donderclan, met mij mee!!" Zachtpoot schrok op uit haar gedachten. Eindelijk terug naar huis!
Even later...
Zachtpoot wandelde achter haar mentor, Kwiklicht aan. Plots bleef ze stilstaan.
"Eh..Kwiklicht wat is er aan de poot?" Kwiklicht zwiepte nerveus met haar staart. "Ik zag iets bewegen in de bosjes..maar het is vast niks."
"Als jij het zegt." Zachtpoot keek rond, angstig. Plots zag ze een flits geel-oranje vacht met een stuk witte fluff in zijn bek. /E-Een vos..?!/ Zachtpoot ging dichter naast Kwiklicht lopen.
"Zonnestaart?!" Braamster stond stil, verbaasd kijkend naar de kater. "Wat doe jij hier?" "W-Windclan..kamp...gevecht..bloed!" Stamelde Zonnestaart bevend. "Wat?! Heft de Windclan ons kamp aangevallen?" gromde Braamster. "DONDERCLAN! SNEL, NAAR HET KAMP!" Krijste Braamster.——————————————————
👀
Ik hoop dat je ervan hebt genoten!
Groetjes, Hollyleaf🐱🐈⬛🍃
JE LEEST
Roxy's Verlangen
Fanfic"Als de tijger de zon aanraakt zal de wolf uit de schaduwen verschijnen en de lynx doen ontwaken." Dit boek bevat LGBTQ+ katten, dus als je hier tegen bent raad ik je dit boek vooral af. Als je haatcomments gaat schrijven over dit onderwerp zal ik d...