Hoofdstuk 10

32 5 6
                                    

1 MAAN LATER

Kwiklicht sprong op de Commandantensteen die naast de Hogesteen stond.

"Alle katten die meegaan naar de Grote Vergadering zijn: Valkveer! Zachtpoot! Watersprong! Zilverblad! Wolvenhart! Vosklauw en Stormpoot! Keverklauw! Leliehart!"

Zachtpoot kwam overeind toen ze haar naam hoorde. /Een Grote Vergadering? Wow!/

Braamster rekte zich uit en wandelde naar de doorntunnel. "ALLE KATTEN DIE NAAR DE GROTE VERGADERING GAAN, VERZAMELEN!! WE GAAN VERTREKKEN!" Zonnestaart zwiepte met zijn staart en gromde. "Veel plezier, Zachtpoot." Miauwde hij, emotieloos.

Ze vertrokken.

Braamster liep voorop. Wolfhart wandelde naast Zachtpoot. "Hé, ehm..Ik moet je iets vertellen over Zonnestaart." Zachtpoot spitste haar oren. "O ja?" Ze keek op. Wolfhart keek op haar neer, hij bloosde en keek de andere kant op. "Ja eh..weet je nog dat mijn kaak opengehaald werd?" Zachtpoot keek hem fronsend aan. "Ja...?" "N-nou, eh- Zonnetstaart heeft hem-" Zilverblad duwde haar kop tussen hen in. "Hallo, tortelduifjes! Hoe gaat het hier?" Ze grijnsde.

Wolfhart werd rood. "Eh- haha..n-nou we waren niet echt-" "We zijn er bijna!!" Riep Braamster. "Hou je klaar om over de boombrug te gaan." zei Kwiklicht, tegen Zachtpoot.

Algauw was het Zachtpoot's beurt, en zonder enige angst huppelde ze erover.

"Wauw..." Ze keek naar boven, de vier gigantische bomen wierpen schaduwen over het eiland. Braamster klauterde de VergaderBoom in en Kwiklicht zocht een plekje bij de wortels. "Laat de Vergadering beginnen!" joelde Regenster, de leider van de Rivierclan. "Wie wil als eerste gaan?" De slanke poes keek naar de andere leiders.

"Ik." zei Nachtster. "De Schaduwclankatten hebben het goed, Parelloper heeft een tweeling gekregen, Muizenkit en Rattenkit." Tijgerpels stak trots zijn borst naar voren. /Hm, hij is vast de vader!/ Dacht Zachtpoot.

Ze zag Zilverblad naar een Rivierclanpoes sluipen, en plots besefte de leerling dat het Tulpstaart was! /Wat hebben die twee toch?/ De poes grinnikte.                                                                                       Ze schoof dichter naar Stormpoot toe toen Beerpoot, met een leerling van de Rivierclan, bij hen kwam zitten. "Hoi, ik ben Vogelpoot! Mijn nicht, Forelpoot heeft over je verteld!" Zachtpoot knikte verlegen en concentreerde zich weer op de leiders.

"Met de Windclan gaat het slecht.," Miauwde, Zandster. "We hebben ondekt dat onze commandant, Vederdons halfclan is, ze heeft blijkbaar een broer in Schaduwclan, namelijk Zalmlicht."

Er ging een geschokt gemompel door de clans.

"Maar, ze wordt niet verbannen omdat ik het me niet kan veroorloven om nogmeer krijgers te verliezen."







________________________________________________________________________________

Hoop dat je het leuk vondt!

Groetjes, Hollyleaf🐱🐈‍⬛🍃

Roxy's VerlangenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu