EEN MAAN LATERRRRRRRRRR
Pov Zachtpoot :3
"ALLE KATTEN DIE OUD GENOEG ZIJN OM HUN EIGEN PROOI TE VANGEN KOMEN NAAR DE HOGESTEEN VOOR EEN CLANVERGADERING!!!" Schreeuwde Braamster. Zachtpoot kwam aanrennen, vastberaden om naar de Grote Vergadering te gaan. "Oke. Voordat ik de katten uitkies wil ik dat we respect tonen naar iedere clan. Ook naar de Windclan, Watersprong!" Watersprong snoof. "Ik haat die kitnappers.." Mompelde hij.
"Oke, de katten die meegaan zijn: Zachtpoot, Ik, Kwiklicht, Zilverblad, Keversprong, Watersprong en Kersenbloesem. De rest bewaakt het kamp!!" Riep hij, waarna de bruine kater van de Hogesteen afsprong. Zachtpoot volgde hem op de poot. Yay! Mijn 2de vergadering!! Ze spinde, de doorntunnel uit rennend.
"Kwiklicht?" vroeg Zachtpoot. "Ja?" Kwiklicht zwiepte met haar pluizige staart, glimlachend. "Wanneer krijg ik mijn krijgers ceremonie?" Vroeg Zachtpoot, op en neer springend. "Oh...Nou, ik verzeker je dat het er binnenkort aankomt!" Kwiklicht wandelde door tot ze naast Braamster liep. Hm..."Binnenkort" is niet echt een antwoord. Dacht Zachtpoot, gefrustreerd.
OP DE GROTE VERGADERING
Zachtpoot ging zitten, opkijkend naar de vier leiders op de GroteRots. "Mag ik eerst beginnen?" mauwde Braamster, de leiders knikten. "Oke, De Donderclan heeft goed en slecht nieuws. Ten eertse-" "WAAR IS MIJN DOCHTER?!" krijste Watersprong, klauwend en grauwend naar alle Windclankatten die het dichtst bij hem zaten. "Watersprong!" Siste Braamster. "NEE! ZEG OP, SCHURFTPELSEN! WAAR IS MIJN DOCHTER IN STERRENCLAN'S NAAM!!" Schreeuwde Watersprong, buiten zichzelf van woede.
"W-Wat?" Stamelde Zandster. "Over wat in Sterrenclan's naam hebben jullie het?!" Braamster zweeg. "Vorige Vergadering is een van mijn krijgers naar ons toe gekomen, op onze weg terug. Hij beweerde dat de Windclan ons kamp had aangevallen en een kit gestolen. Toen we aankwamen waren jullie spoorloos verdwenen met een kit. En nu komen we Ijskit terug vragen." Miauwde Braamster, kalm maar streng.
"Maar...Wij..We hebben jullie kamp niet aangevallen! En al zeker geen kitten gestolen!" Riep Zandster uit, verward. "OH NEE?! WAAR IS MIJN DOCHTER DAN?!" Krijste Watersprong.
"ZWIJG WATERSPRONG!" Schreeuwde Braamster.
Watersprong werd stil. Zachtpoot staarde hem, Braamster en Zandster aan. "E-Ehm..Braamster?" Piepte ze, nauwelijks verstaanbaar. "Wat is er, Zachtpoot?" Zachtpoot keek verlegen om zich heen. "Nou..Ehm, I-ik- toen we aar het kamp liepen zag ik een goudgelige vacht met een witte pluis vacht in zijn bek, door de bosjes lopen. Ik Dacht dat het een vos was dus-" "Waarom heb je dat niet eerder verteld?" Vroeg Braamster. Ja, waarom eigenlijk? Dacht Zachtpoot, nerveus. "N-nou ik dacht-"
"MISSCHIEN IS MIJN DOCHTER WEL VERMOORD DOOR EEN VOS OMDAT JIJ JE BEK NIET KON OPENEN!" Krijste Watersprong, en hij sprong op Zachtpoot af. Zachtpoot hapte naar adem, maar alle lucht werd meteen weer uit haar longen geslagen. Alles werd wazig toen Watersprong haar een harde dreun gaf. Ze voelde hoe haar oogleden zwaar werden. Ze voelde dat er een warm straaltje bloed uit haar mond liep. Ze voelde dat Watersprong zijn klauwen over haar wangen haalde. Ze hoorde de katten krijsen van paniek.
En toen werd alles donker.
MEGAGROTE CLIFFHANGER, YAY! :'D
Anyways, 490 woorden! 🥳
Hoop dat je het leuk vond!! :)
Groetjes, Hollyleaf🐱🐈⬛🍃
JE LEEST
Roxy's Verlangen
Fanfiction"Als de tijger de zon aanraakt zal de wolf uit de schaduwen verschijnen en de lynx doen ontwaken." Dit boek bevat LGBTQ+ katten, dus als je hier tegen bent raad ik je dit boek vooral af. Als je haatcomments gaat schrijven over dit onderwerp zal ik d...