SAKLI GEÇMİŞTEN UFAK KESİT

6.8K 153 17
                                    

Sene 2013, mevsimlerden sonbahar;

Okul zil sesinin demirle bütünleştirilen duvarlardan yankılanmasıyla birlikte küçük kız, kardeşiyle birlikte okulun bahçesini terk etmişti. Erkek çocuğu, ablasına bugün yaptıklarını anlatırken kız çocuğu onu ilgi ile dinliyordu.

"Kalemtıraşımı çöpe düşürdüm."

"Niye mal mısın?"

"Evet."

Yağmur çiselemeye başlarken iki kardeş kendi aralarındaki sohbetlerine devam ediyorlardı.

"Kalemtıraş alamam hiç sana, para biriktiriyorum."

"O pembe elbise için mi?"

"Evet."

"Babam izin vermez."

"İzin almıyorum."

"Niye?"

"Sen sor diye."

"Sordum işte, söylesene."

"Söylemem."

"Niye?"

"Sen sor diye."

Tatlı atışmaları evlerinin birkaç sokak uzağında olan bakkala kadar sürmüştü. Bakkalın önüne geldiklerinde erkek çocuğu kalemtıraş almak için bakkala girdi. Kız çocuğu onu dışarda beklerken önünden geçen 'büyüleyici' arabaya gözlerini belertterek baktı.

Araba biraz ilerisinde durdu içinden genç bir çocuk hızla indi. Genç çocuk sinirliydi. Okuduğu lisenin müdürü ile atıştığı için uzaklaştırma alması yetmezmiş gibi ablasının kendinden 25 yaş büyük bir adamla ilişkisi olduğunu öğreniyordu. Aslında normal bir ilişkide değildi. Genç çocuğun, ablası ile o adam dost hayatı yaşıyordu. O adam ablasına şiddet uyguladığını da tesadüfen öğrenmişti genç çocuk. Babası duyduklarıyla öfkeden çılgına dönmüştü. Şimdi ise genç çocuğu okuldan alır almaz o adamın evinin olduğu mahalleye hesap sormaya gelmişti. Babası onu arabadan inmemesi için tembihlerken çocuk ise bunu kabul etmiyordu. Genç çocuk tartışmaya tahammül edemediği için arabadan kapıyı çarparak inmişti.
Babası ise arkasından bağırmıştı;
'Sakinleş gel çocuk! Burada bekliyoruz.'
Umursamadı, su alıp boğaz kuruluğunu gidermek istiyordu.

Kız çocuğu yakınlaşan gence baktı.
Genç çocuk da çantasının kulplarını sımsıkı tutan kız çocuğuna baktı. Yağan yağmur artmıştı. Kız çocuğu çantasının kulpuna astığı ceketi alıp kafasına tutmayı düşündü ama yapmadı. Erkek çocuğuna verecekti çünkü kardeşinin bünyesi sağlam değildi.

Genç çocuk, kız çocuğunun tam karşısında durdu.

"Yağmur yağıyor." Dedi genç çocuk kafasına yağmur damlaları düşerken.

"Hadi canım." Dedi kız çocuğu alay edercesine.

"Ceketini giysene."

"Giymeyeceğim."

"Niye?"

Kız biraz duraksadı ve "Sen sor diye." Dedi.

"Gökyüzü çift taraflı mont gibidir."

"Yani?" Dedi kız çocuğu anlamadığını belli ederek.

"Diğer tarafı çevrilene kadar ceketini kafana geçir."

Kız çocuğu birşey demek ağzını araladı ama o sırada kalemtıraşını alan erkek çocuğuyla ağzını kapattı. Elini ceketine atıp kardeşinin kafasına kabaca astı ve yürümeye başladı.

Genç çocuk onları uzaktan izlemeye başladı.

"Ceketini neden bana verdin?"

"Islanma diye."

"Niye? Enayi misin?"

"Evet."

"Sormam hata."

"Doğman hata."

Erkek çocuğu ceketi kollarıyla kaldırıp ablasının üzerine de tuttu.
Kız çocuğu gülümsedi.

Genç çocuk arkalarından bir süre daha baktıktan sonra sakinleşmiş bir biçimde lüks arabasına döndü.
Araba hızla o adamın evine sürülürken genç çocuk, terlemiş avuç içlerini pantolonuna sildi.

İki kardeş sarsak sarsak evlerinin önüne yaklaştıklarında görüş alanına o 'büyüleyici' araba girmişti. Bir tane siyah takım elbiseli adam babasına bağırıyordu. Diğer kırmızı takım elbiseli adam ise ellerini önünde bağlamış büyük bir dikkatle duruyordu. Kız çocuğu 'Baba!' Dedi yüksek bir sesle oradaki üç adamın ve onları camdan izleyen yaşlı kadının bakışları kız çocuğuna döndü.

"Bir de kız çocuğun var! Şerefsiz it!"

Takım elbiseli adam, babasının yakasına yapıştığında iki kardeş korkmaya başlamışlardı. Babanneleri hızla kapıyı açıp torunlarını yanına çağırdı. Hep beraber içeri girerlerken dışarıdan gelen gürültü artıyordu. Yaşlı kadın endişeyle dışarıyı izlerken kız çocuğu da tabureye çıkıp camdan onlar izlemeye başlamıştı.

Babası ona bağıran adamın yakasına yapıştığında kırmızı takım elbiseli adam silahını çıkartıp babasını, Tan Karacalıyı vurmuştu.

Kız çocuğu ve yaşlı kadın bu olaya şahit olmuşlardı. Üstelik sadece onlar değil, lüks arabanın kilitli kapısının ardında duran bir çift bal rengi göze sahip genç çocuk da bu olaya şahit olmuştu.

_______________

Gülüşlerinde Saklı Bir Peri (+18)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin