Pagi itu mereka semua berjalan kaki menuju ke MC Queen Academy dan sampai tepat pada waktunya.
Mujur saja Restoran tempat mereka tinggal itu berhampiran dengan Academy tu, kalau tidak memang sampai academy tu bau peluh lah.
"Buat macam biasa jangan lari dari kumpulan korang." Pesan Haydan sebelum mereka berpisah mengikut kumpulan di pagar academy.
Kumpulan Haydan berjalan menuju ke kelas mereka, Victor yang tidak berguna itu sudah memberitahu kelas yang akan mereka hadiri selama di situ. Siap bagi peta academy lagi.
"Singkat sangat do skirt ni." Rungut Tasha sambil menurunkan skirtnya.
"Kalau terbuka padan muka kau." Kata Haydar lalu menghulurkan hoodie yang dia bawa tadi. Hoodie murah yang dia jumpa di kedai bundle hujung Japanese street pagi tadi.
Tasha memandangnya bingung, dia nak buat apa dengan hoodie tu?
"Haishh kau ni, pakai otak sikit boleh?" Haydar yang sedang bad mood mengikat lengan hoodie itu di pinggang Tasha supaya dapat menutup punggung gadis itu.
Tasha kaku memandang lantai, Haydar tak pernah tak buat orang rasa rama-rama dalam perut.
"Boleh kan? Tak selesa lagi aku dah tak leh buat apa." Ujar Haydar lalu menatap mata Tasha.
Mata mereka bertembung.
'dia ni nak buat aku fall in love ke apa?! Tak boleh Tasha!' Tasha terus berjalan pantas menghampiri Viviana yang berjalan bersama-sama dengan Haydan dan Firdaus di hadapan.
"Lah? Orang dah tolong tak nak terima kasih." Ujar Haydar tidak peka.
Tiara sengih melihat dua manusia itu.
"Haihh kalau iya pun nak manis-manis jangan depan aku." Gumam Tiara sambil tersenyum nakal.
"Well look at this! Are all of you the new transferred students?" Sekumpulan pelajar omputih menghalang jalan mereka.
"Wehh Emo weh." Bisik Haykal kuat.
Pffttt! Firdaus tertawa kuat, langsung tak tahan tengok muka pelajar-pelajar itu dari jarak dekat.
Mata hitam, rambut semua sikat tepi pastu bibir pun hitam sekali.
"What are you laughing at? Hah? Asians loser." Pelajar-pelajar itu menarik mata mereka supaya menjadi sepet.
"Rasanya muka kita tak macam cina kan?" Soal Haydar keliru, sah-sah muka diorang semua tu ada kacukan kecuali Firdaus yang asli Melayu.
"I'm have an Arabian blood." Tasha senyum dengan manis sekali. Sebenarnya dah nak marah tapi kena sabar.
"Hmm .. aku pun rasa kita tak macam Melayu mata pun dah biru." Kata Haykal , dia memandang orang-orang di hadapan mereka itu sinis.
"Tah, biarkan je lah. Dia orang tak tahu kita ni semua kacukan." Kata Viviana yang memiliki darah Turki itu.
Semua ahli kumpulan mereka good looking dan good money!
"Too bad emo group, I'm 50 percent Russian. Can't you see? Or you blind? Ahhh~ your thick eyeliner might have blinded you. Right?" Soal Tiara dengan nada tersangatlah sinis.
Pelajar-pelajar itu mengerutkan keningnya mereka marah.
Kalau bab menghina ni Tiara paling pakar.
"Tapi aku Melayu do." Firdaus bersuara.
Mereka semua menoleh memandang Firdaus dan terdiam sejenak, keadaan menjadi sunyi.
"Dah jom." Ajak Haydan.
YOU ARE READING
Triplets Troublemakers [Hiatus]
RomanceWatak : Haydan Haydar Haykal _ Kembar tiga itu berlari sekeliling sekolah berkejaran dengan pengetua dan guru-guru sekolah. "kamu bertiga! berhenti!" jerit pengetua dengan suara kuat. mereka bertiga masih tidak berhenti berlari, mereka malah merasak...