TT 02 2️⃣

1.6K 100 1
                                    

Mereka tiba di sebuah pekan yang agak jauh dari sekolah itu, pekan itu diterangi dengan cahaya lampu-lampu perhiasan di jalan.

Haydan melihat jam tangannya, sudah masuk jam sebelas malam. Selalunya mereka sampai jam sepuluh setengah macam tu, tapi hari ni lambat sebab ada bunga-bunga yang mengganggu.

Mereka berhenti di hadapan sebuah bangunan yang besar di tengah-tengah pekan itu.

"Be a good girl, girls. Jangan layan atau pandang mana-mana pak cik kat sini. They're weird as fuck." Pesan Haydar lalu turun dari basikalnya.

Mereka semua menjejak tanah.

Kaki Viviana bergegar takut, baru kali itu dia amat bersyukur kerana masih dapat menginjakkan kakinya ke tanah lagi.

"Tempat apa ni?" Soal Tasha teruja.

"Kau ni pelik do, Viviana dan Mia takut asal kau tak?" Soal Haydar bingung melihat Tasha happy go lucky tiba-tiba.

"Alahh, aku kan kebaharuan dengan semua ni." Balas Tasha sambil melihat sekeliling.

"Don't do that." Ujar Haykal dengan nada serius.

Tasha segera menundukkan kepalanya. Kalau ikut orang mesti dengar cakap kan.

"Triplets! Korang buat apa kat sini?" Seorang lelaki dengan lengan yang dipenuhi tattoo keluar dari bangunan itu.

"Yow Darl! Long time no see." Sapa Haydar dengan ramah.

Tasha dan Viviana merasa kekok, suasana tiba-tiba bertukar ceria namun terasa kekok kepada mereka.

"Gonna play tonight?" Soalnya dengan senyuman lebar, gigi taringnya menarik perhatian gadis-gadis.

"Girlfriend's?" Soal Darl tanpa memandang gadis-gadis itu.

"Yes." Balas Haydan.

Tasha dan Viviana hanya diam kerana mereka tidak tahu apa yang berlaku. Mia menyorok di belakang Haydan dari tadi, biasalah anak orang kaya mana biasa dengan benda macam tu.

Tapi mereka semua orang kaya ...

"Welcome girls! You Don't need to be worried, this Arcade Fei are the safest place here!" Katanya dengan nada teruja.

"Masuklah." Jemput Darl lalu berjalan menuju ke pintu masuk.

"Berpasangan, korang jangan cakap yang pelik-pelik. Dar, Kal jaga diorang." Pesan Haydan dengan riak muka datar.

"Dengar tu? Pegang tangan." Haykal menghulurkan tangannya kepada Viviana.

Viviana mengerutkan keningnya lalu mencapai tangan Haykal. Haykal sengih.

Tasha turut memegang tangan Haydar lalu mereka semua masuk ke dalam.

"Jangan minum apa-apa yang kitorang tak minum." Pesan Haydar sebelum menjejakkan kaki ke dalam.

"Okey." Balas Tasha.

Suasana di dalam Arcade itu sama seperti dalam kelab malam.

Malam itu mereka main permainan yang ada di dalam Arcade itu.

Pagi itu mereka kembali ke asrama.

"Tak kena tangkap ke? Macam mana kalau warden dah tau?" Soal Viviana.

"Yang kau ni menggelabah sangat kenapa?" Soal Haydar.

"Yelahh ... Takut. Nanti kena denda, aku tak nak jadi budak nakal macam korang." Kata Viviana.

"Hmmm Ye lah tu. Semalam enjoy dia kemain." Sakat Haydar.

"Ishh." Viviana terus berdiri di sebelah Tasha.

Triplets Troublemakers [Hiatus]Where stories live. Discover now