TT 33

576 42 1
                                    

Selang beberapa hari dari hari Ayah Tiara bersetuju dengan hubungan Tiara.

Tiara duduk termenung di ruang tamu rumahnya, well dia masih menunggu panggilan bekerja selepas interview yang banyak sebelum ini.

"Mana Haydan dah merayap ni? Dah dua hari tak cari aku .. call pun tidak." Gumam Tiara mula memikirkan seribu satu keburukan yang boleh Haydan lakukan.

"Haydan tu dah cari perempuan lain kot, siapa je yang nak kan perempuan tomboy macam kau ni heh!" Ujar Sereny , ada saja yang dia lakukan untuk sakitkan hati Tiara.

"Dah tu ? Masalah kau?" Balas Tiara tidak mahu kalah juga.

Sereny memutar bola matanya lalu duduk di sofa yang berhadapan dengan Tiara.

"Kau tu tak laku, sebab tu tak de orang nak. Kejap je! Petik jari je Haydan akan datang pada aku!" Ujar Sereny dengan keyakinan yang dibeli dari shopee.

"Oh yea? Aku bukan tak laku, aku tak buat iklan pun orang suka.. macam Lamborghini dan Iphone, tak buat iklan orang lebih minat. Bukan macam kau asyik jual diri je dekat pub." Balas Tiara dengan sengihan sinis dan memprovokasi.

"Tsk." Sereny terdiam, kalau dah kenyataan nak buat macam mana kan.

"Cik Tiara, ada tetamu." Kata pembantu rumah mereka yang membukakan pintu untuk tetamu.

"Jemput masuk." Balas Tiara selamba, dia lebih bangga kerana cuma dia dan Theodore saja yang dianggap majikan keluarga oleh semua pekerja mereka.

Macam ada perasaan tinggi diri pun ada.

"Woahh! Besar gak rumah Tia." Haykal dan Haydar masuk ke dalam rumah Tiara sambil melihat sekeliling.

Terus rambang mata Sereny melihat dua lagi lelaki serupa Haydan, kalau macam ni banyak peluang dia!

"Tiaaaaaaaaaa!!" Tasha berlari menuju ke arah Tiara, dia terus memeluk Tiara yang sedang duduk di atas sofa.

"Eekkk!" Tiara terhimpit oleh Tasha.

"Tasha.. mati anak Thariq." Ujar Haydar lalu menarik Tasha berdiri.

"Biadab betul engko ni, dah lah dalam rumah Thariq." Ujar Viviana tanpa sedar.

Mereka berempat memandang Sereny hairan, kenapa ada orang lain di sini.

"Adik? " Soal Haykal sambil menunjuk Sereny.

"Tiri." Balas Tiara lalu berdiri.

"Mana mamat tu?" Soal Tiara merasa geram tidak melihat Haydan bersama mereka.

"Luar, dia bawa wedding planner korang tu. Kata nak buat dekat rumah kau." Balas Haydar.

"Dia ada?! Mana?" Soal Tiara teruja, mesti dah rindu ni.

"Here.." Haydan bersuara, sambil berjalan menghampiri Tiara dia tersenyum.

"Cringe tengok muka dia macam gitu." Komen Haykal kuat, sengaja mahu membuat Haydan sakit hati. Tak sedar diri muka diorang sama saja, copy paste.

"Duduk jom .." Haydar duduk di sofa yang kosong bersama dengan Tasha.

Haykal pula terus duduk di tempat Tiara tadi dan menarik Viviana duduk di atasnya, gedik betul dekat mana-mana je nak tunjuk kasih sayang dia.

"Woi sopan sikit." Tegur Haydan melihat adiknya itu, Viviana sengih lalu memeluk leher Haykal. Makin di tegur makin nak buat.

"Awak kenapa tak datang kelmarin?" Soal Tiara dengan nada suara rendah.

"Busy nak uruskan pernikahan kita, why? Dah rindu nak peluk aku ke?" Soal Haydan sempat menyakat di hujung ayatnya, sebenarnya dia pun sengaja tidak datang menjenguk Tiara supaya timbul rasa rindu di hati Tiara terhadapnya.

"Ishh !" Tiara menjeling tapi tidak menyangkal soalan Haydan, jadi betullah adanya rindu kan.

"Tiara !! Siapa orang asing ni?!" Silvian menjerit dari tingkat atas tidak mengetahui bahawa setiap satu daripada orang asing itu merupakan billionaire.

Serentak mereka semua mendongak memandang lelaki yang cukup sifat di atas sedang memandang rendah kepada mereka.

"Ask them to leave." Arah Silvian dingin.

"Kau sape nak arah-arah tuan rumah ?" Soal Tiara sinis, macamlah dia mau mengalah dengan lelaki yang jelas bukan darah dagingnya.

"Sera, naik sini." Arah Silvian lagi, bahkan dengan adiknya pun dia bersikap kasar. Sereny juga kelihatan agak takut dengan Silvian.

Sereny bangun dengan terpaksa lalu berjalan dengan terpaksa menuju ke tangga.

"No.. actually I ada apartment yang nak dihadiahkan pada Sereny. And Silvian .. kau tak ada setitik darah Ayah pun, kau boleh berhambus sebelum Abang Theo yang heret kau." Kata Tiara memberikan amaran.

Selepas mendengar bunyi tembakan hari itu pastinya Theodore juga terlibat dengan sesuatu yang merbahaya.

"Tsk !" Silvian terus masuk kembali ke dalam biliknya.

Tiara menjeling Sereny lalu menarik Haydan untuk duduk di sofa, Sereny terus meninggalkan mereka tanpa berkata apa-apa.

"By the Way .. just asking. Theo, Theodore Ryder?" Soal Haydar seperti mengenali Theodore.

"Kau kenal aku ke duplicate?" Soal Theodore yang tiba-tiba sahaja muncul dari sisi mereka semua.

Meremang bulu roma mereka mendengar suara garau Theodore yang dibuat-buat lembut, macam sotong!

"Nope .. aku cuma baca latar belakang keluarga korang jer. Kau panggil aku apa? Duplicate?" Haydar mengerutkan keningnya memandang Theodore, manalah dia ada masa untuk siasat lebih-lebih lagi.

"Kau cek latar belakang aku ke beruk?" Soal Tiara tidak percaya.

"Mhmm.. dah lama dulu masa kita dekat sekolah lagi." Balas Haydar selamba, Haykal juga mengangguk.

"Tak sangka pula jadi sister-in-law kami." Tambah Haykal.

Tiara merenung Haykal dan Haydar tajam.

"Dah.. korang berdua diam." Arah Haydan tegas.

Haydar dan Haykal buat-buat seperti menzip mulut mereka.

___





Majlis pernikahan Tiara pun diadakan secara kecil-kecilan dan tertutup atas permintaan Tiara sendiri, namun majlis mereka tetap meriah kerana dihadiri oleh semua rakan seperjuangan mereka di sekolah menengah dahulu.

Kim, Zaril, Fendy, Caroline, Hannah, Juana, Rafiq, Leo dan Firdaus menghadiri Majlis Sanding mereka.

Masing-masing sudah mempunyai hala tuju sendiri, bahkan mereka sudah tidak kelihatan seperti dahulu lagi. Kini semuanya sudah membesar dengan sihat.

"Kim kau tak balik China ke?" Soal Leo, tak hidup kalau tak menyakat seharian.

"Just for you Information, aku half Korean bukan China bebal." Balas Kim selamba.

Leo sengih saja, semua jejaka itu sudah tumbuh tampan dan berotot.

"Daus mana do?" Soal Hannah lalu duduk bersebelahan dengan Kim.

"Tah, kat dalam cari pengantin kot." Balas Kim, percakapannya tidak menepati rupa koreanya itu.

Juana datang ke meja mereka.

"Hmm, agak lain tengok Kim berbahasa Melayu." Ujar Juana yang juga baru berkumpul bersama mereka.

Fendy dan Rafiq berjalan pantas menghampiri mereka dengan muka cemas dan teruja pula.

"Korang ! Good and bad news!" Kata Fendy teruja, sebaik saja sampai di sebelah mereka.

Rafiq pula menayangkan muka serius dan cemas.

"Pahal?" Soal Caroline sambil membawa makanan ke meja itu.

"Cuba teka kitorang nampak siapa.." Kata Fendy dengan matanya membulat besar.

Mereka semua saling berpandangan.

"Vi ...."








TBC

Vote

Triplets Troublemakers [Hiatus]Where stories live. Discover now