TT 10 🔟

1K 87 1
                                    

Mereka semua memandang Haydar.

"Rara! Abang ni!" Haykal terus berdiri menjerit di telefon Haydar.

"Buka loud speaker Dar." Kata Haydan.

Haydar terus mengikut arahan Haydan.

"Abang!! Abang semua kat mana?!! Mama dan Papa dah risau tau! Kenapa tak angkat call?!!" Suara marah Diandra membuatkan mereka rasa lega.

"Rara abang kat New York. Victor bawa kami ke sini, tapi dia dah bunuh separuh dari kami semua. Bagitau papa! Kami kat rumah papa kat New York ni." Kata Haydar terus ke point.

"Pak Cik Victor? Nak bunuh? Kenapa pula?" Soal Diandra hairan dan bingung.

"Tak tau ..."

Haydan merebut telefon.

"Rara, papa ada kat mana?" Soal Haydan.

"Papa ada kat bilik kerja dia kat bawah. Kejap adik bagi fon." Diandra terus pergi menyerahkan telefon kepada Rafael yang berada di bilik bawah.

"Papa! Abang Hay call!" Kata Diandra, senang saja dia bagitau yang tiga-tiga abangnya telefon.

"Haydan, Haydar, Haykal."  nama mereka disebut oleh Rafael dalam nada dingin dan mendatar.

Haydar dan Haykal menelan liur mereka, takut dengan Rafael.

"Papa dah suruh kamu bertiga pulang kan? Where are you now?!" Soal Rafael dengan nada marah.

"Kami kat New York, Victor bawa kami ke sini. Dia cakap kami berlatih sambil belajar. Tapi dia dah bunuh 15 kawan kami yang lain." Haydan menerangkan dengan tenang.

Rafael speechless disebelah talian.

"Kitorang kat rumah Papa kat sini." Kata Haydar pula.

Hahhh~

Kedengaran suara keluhan Rafael.

"Stay there, Papa akan datang sana secepat mungkin. Jangan keluar dari rumah tu pun, if Victor datang pergi ke bilik bawah tanah dan kunci pintu. Panggil semua pengawal rumah untuk berhati-hati, ada pistol kat lantai bawah sofa panjang. Use it." Kata Rafael dengan nada tegas.

"Yes, Papa." Balas Haykal.

Tasha dan Viviana yang duduk di sofa panjang itu terus berdiri.

Mereka menolak sofa itu dan terdapat lubang kunci kecil di atas lantai itu.

"Kunci peti tu tak ada, mama dah hilangkan. Use your brain children." Kata Rafael.

Mereka semua tergamam mendengar. Sempat lagi ek, kunci hilang.

"Okey." Balas Haydan.

"Aku buka. Aku pakar dalam buka-buka kunci ni." Juana menarik pin rambut yang dia pakai lalu dia mencucuk lubang kunci itu.

Ktakk!

"Stay there Haydan! Papa datang." Kata Rafael lalu memutuskan talian.

"Dah!" Kata Juana dengan gembira. Dia membuka lantai itu.

Di dalamnya ada banyak pistol dan juga sniper.

Mata mereka semua terbuntang kagum melihat senjata api itu.

"Fuyyo!! Best ah jadi keluarga mafia." Kata Leo dengan kagum.

"Best apanya, banyak musuh bahaya adalah." Balas Haydar lalu mencapai sepucuk pistol.

"Ruger Lcp do." Kata Haydar dengan mata yang bersinar memandang pistol itu.

"Wehh M4 gila." Haykal turut mengangkat sepucuk pistol.

Triplets Troublemakers [Hiatus]Where stories live. Discover now